duminică, 2 mai 2010

Maine incepem!

Da, maine incepem! Offf si cate as mai fi avut de zis inainte de a incepe diversificarea! Nu-i bai, ne mulam pe program si le vom zice mai tarziu! (de-om avea vreme, daca in programul nostru si asa “strans” vom adauga razuit fructe, facut sucuri, fiert legume, etc.)

As fi vrut sambata (ieri) sa-i dau sa linga un mar curatat de coaja, sa vad cum reactioneaza. Dar am fost plecati la tara, si e absolut suficient stresul asta pentru el (si pentru noi :D) intr-o zi! Reactioneaza inca destul de rau la schimbari, stres, oboseala, lucruri noi, etc. Si vorba lui taica-meu, poate numai gaini vede acum in fata ochilor. Intr-adevar, acolo la tara nu baga in seama pe nimeni, se uita doar la gaini si cocosi! Si din moment ce el, razaciosul, avea un chip serios, o privire fixa, cred ca era speriat tare de codcodaceli si de cucurigu :)).

Apoi as fi incercat azi, ca era duminica, sa-l vada si Relu cum linge el mere, dar am avut musafiri. Spre seara mi-am luat eu bolul de fructe (aka cina). Si a inceput, ca de obicei, sa se uite fix, sa mestece in gol (v-am zis ca dupa mestecatul asta care a aparut doar de cateva saptamani mi-am dat seama ca e pregatit) si sa maraie. Era in brate la Relu. Si el imi cere un mar cu coaja, necuratat, sa se joace Alex cu el. Pfffff ce show! Si-l impingea in gura, maraia si isi facea capul in toate partile cu marul (ca un caine rau cand prinde ceva si isi scutura capul cu prada in gura), il rodea tot tot tot de a ramas numai urme de gingiute coaja, incerca sa-l muste,... (si daca pana acum v-ati gandit ca asta ar face si cu o jucarie, urmeaza:) mesteca nervos in timp ce il musca, isi mesteca limba si in plus inghitea in gol! Deci organismul lui stia ca e ceva de mancat! Formidabil! A fost total! A si ragait la sfarsit :)). Aaaa, si pe langa toate astea, se uita nervos la mine, tot spunand “hîîîîî hîîîîîî hîîîîîîî”, ma certa in ultimul hal! E SIGUR PREGATIT!



Am vrut sa merg dupa camera de filmat sa ramana pentru eternitate, dar nu m-au lasat mami si Relu, au zis ca daca vede cineva filmarea ma reclama ca nu hranesc copilul, asa de reala era dorinta lui de a manca!

Taica-meu a insistat sa-i curat acuma seara de coaja un mar sa i-l dau! I-am explicat ca nu e bine sa incepi seara, ca sa observi reactiile adverse, de asta se incepe cam la a doua masa de dimineata, sa ai timp toata ziua sa observi cum reactioneaza organismul lui. Si in plus, avem niste mere sfaramicioase, daca isi baga gingiutele le rupea bucatele si s-ar fi inecat! Autodiversificarea (Baby Led Weaning) cred ca se incepe cu alimente mai cremoase decat merele, sau eventual e BLW si daca il lasi sa se serveasca singur dintr-un bol cu mere facute piure? Oricum, pana vedem daca nu apar reactii alergice, facem ca la carte (daca tot am asteptat atat, ce rost are graba?): in prima zi o lingurita de suc, a doua zi doua lingurite, a treia zi patru lingurite,... In patru zile succesive de mancat acelasi nou aliment trebuie observat ce se intampla cu copilul, cum reactioneaza. Incep cu suc sa aiba doar gustul ca factor nou, textura sa fie lichida, asemanatoare laptelui matern. Imi pare putin rau ca tati lui nu va fi de fata la prima lingurita de suc de mere, dar poate e mai bine asa, ca pe weekend va papa si puiul poate chiar piure de mar si va fi si privirea lui Relu mai satisfacuta :D.

Daca tot sunt de acord eu cu multe idei de attachment parenting si sustin asa de mult sa ascultam de copil, cand e el pregatit de una, de alta, mi s-ar parea stupid sa raman eu cantonata intr-o idee fixa cu inceputul diversificarii cand mi s-ar parea mie normal.

Asa ca ne vedem maine la o lingurita de suc! :)

5 comentarii:

  1. Alex, sa papi sanatos! si tie mami, tinem pumnii sa mearga treaba ca unsa :)
    pupam

    RăspundețiȘtergere
  2. Pupici inapoi! Multumim mult de urari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa aveti spor la bucatarit de-acum si pofta la mancarici.
    Ralukule, abia astept sa ne zici si retete de-astea gustoase si sanatoase pentru pitici.
    Alex, sa papi tot ca mamica ta iti face numai si numai bun-bun. Parol, barbate!

    RăspundețiȘtergere
  4. yuuuii,abia astept impresii dupa marele pas !
    Va pup !

    RăspundețiȘtergere
  5. Fetelor, sunteti niste dragute ca aveti atata rabdare cu mine, intarziata intarziatelor! Multumim de vorbele frumoase! Alex azi e un mare marait si plangacios si urlacios si vomacios, asa ca se amana evenimentul...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...