luni, 10 mai 2010

Si avem o saptamana!

Da, acum mi-am dat seama, cand sa scriu titlul de a 7-a zi! Super! Hai ca nu-i rau, eu aveam impresia ca n-oi avea timp de asa ceva, dar vad ca ne obisnuim repede!

Sa le iau in ordine cronologica, sa nu uit ceva... de-as avea un reportofon mintal la alaptarea asta de seara, cate imi zboara prin minte sa scriu, si apoi uit tot..

Somnul

Azi noapte la 3:50 Alex s-a trezit, da treaz treaz, s-a ridicat pe maini, s-a tarat pana la mine (eu tot shhhshhh catre el, dupa incercari ratate de a-l alapta, sperand ca va adormi), si-a pus mainile pe fata mea, a inceput sa rada si a zis "mamaaaa"! No, cum sa te superi? Si ce greu l-am adormit la loc, extraordinar, in brate plimbat si leganat, el se tot impingea in mine, nu voia sa puna capul pe mine, nu cumva sa adoarma... In rest, daca tot am deschis paragraf legat de somn, pot spune ca incepe sa-si elimine somnul de seara, adica de dupa-amiaza tarziu, ultimul somn inainte de cel lung de noapte. Si pentru ca nu doarme, chiar daca ii e somn, e marait :D.

Alaptatul

Am zis eu ca de vreo doua saptamani are colici. Ei acum are si mai tare, pentru ca in sfarsit am papat si eu ciorba de pastai (fasole verde). Dar rara rara, de imi ajung in farfurie vreo 5 fire de pastai. Era prea de tot deja, la orice incercare de a introduce fasoliferele a facut urat, dar m-am gandit ca imediat ii introduc lui si el nu e pregatit. Si nu il stresez cu fasole uscata, ci cu pastai. Pe langa asta, aveam si eu nevoie de fierul din fasolifere, ca sunt cam slabita (a nu se citi slaba :D, cantarul merge in sus de cand nu mai fac sport noaptea cu adormit Alexutu la intervale regulate). Ei, si el pe vremuri cand avea colici (nu a avut cand a fost mic, ci mai pe la 4 luni) tipa si urla de durere la san, atunci i se declansau, cand papa. Si se scutura tot, nu reusea sa scoata gazele. La fel si acum, dar fara sonor, scumpicul mic. Sta cu sanul in gura si isi onduleaza soldurile, se screme, si nu iese nimic. Si maraie ca un catel :)). In plus, stie cine e vinovat, asa ca imi loveste sanul cu o putere incredibila, din cand in cand se loveste si pe el in cap din greseala. Si strange din gingii in menghina sanul si se impinge in mine cu mainile, capul si-l da pe spate, pentru a testa elasticitatea :)). O durere incredibila si o imagine care daca as poza-o s-ar crede ca e prelucrata si ca sfarcul unei femei nu poate fi intins asa ca guma de mestecat. Si strig ori "au-au-au-au", ori "nuuu, nu-i voie", pe tonuri clar dezaprobatoare. Si el incepe sa rada, de ma face si pe mine sa rad (stiu, nu e pedagogic deloc), dar oricum, scopul meu e atins, pentru ca razand lasa sanul din gura :D.

KK

Da, are paragraf separat, ca daca citesc peste cativa ani colegii lui de scoala blogul sa aiba de ce rade :D. Azi in timpul a doua ture de supt, dupa ondularea si scremutul specific unei jene interioare, l-am luat de la san si l-am pus pe olita (imbracat, dar e super pozitia, mai ceva ca cea de pe picioarele mele). A facut imediat kk, si spre bucuria mea avea aspect de kk de bebe nediversificat, ca prea ma speriasem zilele trecute :D. No, da imi pare bine ca nu mai e constipat, ce-o fi fost si cu perioada aia?

Papi

A descoperit mami ca mai avem cativa morcovei de pe gradina noastra bio, sa ii facem si putin suc de morcovi. Dar nu am inceput acum, sa scapam de stresul cu mersul la Cluj joi, sa avem apoi 4 zile consecutive pentru a studia reactiile. Multi copii reactioneaza urat la morcovi, cruzi sau fierti, datorita nitritilor pe care ii absorb din solul tratat. La noi sper ca nu va fi cazul.

Asa ca azi tot piure de marut a papat Alex, si tot cam o lingurita cu varf, si iar mi-a dat impresia ca e satul tare tare. Chiar si dupa o ora parea tot plin. A papat la fel ca zilele trecute, entuziasmat de lingurita, se pacaleste si mananca ce e pe ea.

Ieri si azi incercand sa-mi usurez munca am lucrat dublu :D. Ieri am bagat o jumatate de mar la un blender stil cana, si a zburat marul pe peretii canii. Am luat alt mar, l-am dat pe razatoarea de plastic si era super sfaramicios asa ca a ramas cu bucatele prin el. Azi am incercat blender vertical si mi-a ramas tot marul acolo in tija aparatului, pe langa elice... L-am luat, l-am pus in tifon, doar un strat, si l-am stors sa iasa piure. Si oricum, lui Alex i-ar fi ultra-suficient chiar si o optime dintr-un mar. Pe razatoare ii dau un sfert, si restul il mananc eu seara, ca doar seara imi place sa pap fructe. In aparatele astea am incercat cate o jumatate de mar, sa fie mai mult, sa se faca, si tot n-am reusit, asa ca lasam pe cand vom papa si noi mai mult.

Evie's Kitchen

Am reusit sa citesc vreo 3 pagini. Si o propozitie mi-a atras atentia. Shazzie, autoarea, isi creste fetita "raw vegan", dar ea considera ca a fi vegan nu e natural, asa ca e de parere ca trebuie avut grija si suplimentata cu atentie dieta. Ea considera ca cei mai sanatosi copii sunt cei "raw vegetarian". Si mi-am dat seama ca are dreptate (o paranteza totusi, in orice dieta pot fi intalnite regimuri nesanatoase, degeaba esti raw vegan sau raw vegetarian si mananci doar fructe, trebuie un echilibru in toate, la fel la fiecare dieta: vegana, vegetariana, sau cea obisnuita). E clar ca un copil crescut cu mancare gatita va fi mai lipsit de nutrienti decat unul hranit cu cruditati prin simplul calcul ca se pierd la gatit de la 60 la 90% din ei. Deci dupa parerea mea umila, citind propozitia ei, mi-am dat seama ca lipsiti de nutrienti nu sunt numai copiii hraniti cu mancare obisnuita, ci si veganii care mananca gatit! Si e asa de logic! Pai gatind pierzi atatia nutrienti! Un exemplu de deficienta posibila ar fi fierul, pentru ca fierul din surse vegetale se absoarbe in prezenta vitaminei C, asa ca un spanac gatit la abur cu orez fiert sa zic, nu va aduce in organism fierul necesar, decat daca il mancam cu ceva crud (sau spanacul crud... iammmiii). Si intr-adevar, un copil "raw vegetarian" are din laptele crud vitamina B12, singura dilema care s-ar fi pus! Eu nu-l pot creste pe Alex raw vegetarian pentru ca eu nu sunt raw, oricat as vrea. Dar sper sa ajunga sa manance ca mine, mancare vegetariana sanatoasa, cat de multe cruditati e posibil, ouale fierte, dar lactatele crude, desigur! Sa vedem ce vom reusi! Ce va cere prima data din ceea ce eu nu mananc: ciocolata sau gratare? :))

Altele
Pe Alex nu-l mai pot lasa singur pe jos, in fund sau pe burta, nici cat sa ma duc pana la bucatarie si sa vin repede inapoi. Intr-o secunda e ba la perdea s-o bage in gura, ba la ceva cabluri. Si Doamne fereste, daca trage de cabluri isi poate trage aparatura peste el. Si trebuie sa ne gandim serios la asta. Nu stiu, poate degeaba am face camera noastra sigura pentru el, ca va ajunge sa umble in 4 labe prin toata casa. Sa ma ocup de toata?

Azi m-am uitat la el cum arata in brate la mami mea si am ramas socata cat e de mare! Apoi mi-am dat seama ca imediat face 7 luni si nu stiu cand a zburat luna asta! Ultimele doua luni, de cand e cuminte, s-au dus foarte repede. Cele dinainte mi s-au parut o eternitate :D. Dar e asa de cuminteeee, plange saracutul asa la oboseala, cum va fi joi pe cand venim de la Cluj. Dar in rest, acasa, mai maraie cand e obosit sau cand vrea plimbat in brate, dar nu plange, e ceva incredibil! Am un copil tare cuminte, Doamne, tine-i naravul!

Edit 4 martie 2015: ce ma zgarie cuvantul cuminte! In loc sa ma bucur pentru el ca nu mai sufera deci nu mai are motiv de plans...

Intreb in eter :D: voi ati inceput sa vi-i imaginati mari, sa va ganditi ce le va placea copiilor vostri, daca vor fi mai mult cu cartile, cu arta, sau mai mult cu miscarea (astea in cazul bun in care nu vor ajunge dependenti de tv, jocuri pe calculator si internet). Ce meserie vor avea? Off, important, pe langa sa fie sanatos, imi doresc sa fie fericit, orice ar face! Si sa aiba posibilitatea sa aiba ca "servici" exact ceea ce-i place! Bine, recunosc ca si daca va alege sa fie studios, tot mi-ar placea sa fie in conexiune cu natura, sa stea mult pe afara... Dar sa vedem intai ce ne rezerva anul 2012 :D in afara de o criza imensa in Romania...

5 comentarii:

  1. "Am un copil tare cuminte, Doamne, tine-i naravul!"
    Cat mi-am dorit sa te aud spunand lucrul asta :) ma bucur enorm ca Alexutu e baiat de comitet,imi si imaginez ce frumos poate fi acum la voi acasa,ce liniste interioara ai si tu si ce plin de viata si de bucurie e Alex
    Doamne ajuta sa fie tot asa de acum incolo.Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ralu, scriu putin inainte de a iesi cu Ana la plimbare...referitor la intrebarea din ultimul paragraf..nu stiu cum va fi Ana, dar sper sa fie sanatoasa si fericita...mi-ar place sa fie studioasa, sa citeasca pentru placerea de a cunoaste..mi-ar place sa fie un pic si "artistica", dar nu stiu daca noi, neavand prea multe cunostiinte in acest domeniu, vom reusi sa o indreptam pe aceasta cale...si da! mi-ar place sa fie sportiva, sa mearga in drumetii pe munte,sa se catere, sa-mi trimita poze de piscul muntilor cu parul in vant, sa-i placa apa, soarele si verdele..
    mi-o inchipui frumusica, ambitioasa si usor incapatanata...asa, o frumusete mai salbatica :D...
    la meserie nu ma gandesc...sper ca voi avea suficienta intelepciune pentru a o creste frumos si apoi cand va veni timpul sa isi ia marile decizii, sa stau linistita si sa-mi zic "am incredere! va reusi!"

    offf, as scrie mai mult..probabil voi reveni la tine...pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Hai ca m-am intors :D
    -nu-mi place ca te ingrijorezi pentru ziua de joi...si ieri ziceai..poate ca va fi ok alexutul, poate nu va trebui sa astepti mult la Endo (ce sa zic?! speranta moare ultima..), poate merge tati cu puiul si-i arata ce frumoasa-i Gradina Botanica din Cluj...chiar! cred ca-i de vis acum! or fi inflorit lalelele?! poate ca s-au si trecut...ce fain ar fi sa aveti timp sa mergeti acolo si sa faceti poze!
    - ca ziceai de spanac crud...din cand in cand imi mai fac un smoothie din acela cu frunze verzi, si cele de spanac sunt preferate...ma gandeam..oare daca i-as da si la Ana o lingurita, oare ce-a fi?!:D ca ea se uita curioasa la paharul meu...glumesc, probabil ca s-ar scutura toata...
    - aa, si daca tot ai pomenit de cartea aceea, ai mai spus tu ca ai citit carti bune despre alimentatia la bebe si ca te tenteaza sa scrii un poat despre ele...astept cu nerabdare si entuziasm :D
    -chesia cu securizat casa..este greu sa o faci toata safe penru pui, dar eu zic ca o camera mare sau un hol mare in care sa nu fie cabluri, perdele, prizele sa fie securizate..eu zic ca ar fi suficient deocamdata...stii, sa poti intoarce spatele linistita..ca in restul casei il plimbi cand sunteti impreuna..

    ioi, ce vorbarie multa am in mine:D
    -o intrebare offtopic: am vazut filmuletul cu Alex cel vesel la cucu bau..mi-a placut tare mult salteluta aceea pe care statea...tare mult! am vazut si la Luci ceva asemanator...tu de unde o ai? si e buna, e grosuta..adica daca da puiul cu capul este ok?

    ce mult ma bucur ca Alex este un pui linistit!!! Doamne ajuta sa ramana asa!

    Pupici, cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mely, multumesc din suflet! Doamne ajuta la toata lumea sa aiba copii sanatosi! Ma gandesc ca daca e asa cuminte acum si nu am aplicat metode de corectie, inseamna ca intr-adevar ceva il supara in trecut, saracutul. M-am gandit si cand a fost racit si de-abia respira ca nu plangea saracutul, si inseamna ca pana recent ceva il durea rau de tot din moment ce avea plansetele alea...

    Va pupam cu drag! :-* Stiu cat te bucuri pentru noi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Dana, minunat ai scris! Frumusica, ambitioasa si usor incapatanata! Nu stiu cum stai cu ultima parte, ca in rest la frumoasa si ambitioasa mi se pare ca te-ai descris pe tine :D.

    Da, si mie mi se pare important sa fie in primul rand fericiti puii nostri cu ce aleg! Sper si eu sa capat intelepciune si sa incerc sa nu ma bag. Acum as fi in stare sa afirm ca nu o sa ma bag in deciziile lui. Dar afirm asta gandindu-ma la situatiile in care voi fi impacata cu deciziile lui. Stiu eu cum as reactiona sa-mi spuna ca vrea sa faca ceva ce aduce suferinta multor oameni, de exemplu? Mai ales ca eu sunt un pic mai intoleranta decat majoritatea celor din jurul meu. Ma vad eu ca-s mai dificila :D. Sper sa fiu o mama buna...

    Sigur nu vom avea timp de gradina, ca trebuie sa mergem si la parintii lui Relu intre analize si vizita la doamna doctor. Ai mare dreptate cu afirmatiile mele, poate chiar il influentez cumva. Si oricum, degeaba ma stresez ca nu rezolv nimic. Poate doar o deformare a analizelor, ca doar tiroida asta nu cred ca reactioneaza bine la stres. Sper sa reusesc sa ma autosugestionez :D.

    Cred ca daca toate ingredientele din smoothie sunt testate deja pe Ana, poti incerca. Dar mai trebuie sa citim. Eu stiu ca parca legumele crude numai mai incolo, de asta m-am si enervat eu si am inceput cu fructele, sa fie ceva crud. O sa ma uit pe wholesomebabyfood. Sigur nu va scrie de spanac crud, dar sa vedem macar comuna salata verde cand o putem da cruda.

    Referitor la carti, n-am citit nici una pana la capat :)). Dar mi-a placut ce am citit din cea de Karmel, trimisa de Mihaela pe mail.

    Buna idee cu securizatul unei locatii! Ca un tarc mai mare! Super! :-*

    Salteluta!!! Chiar de la Luci mi-a venit ideea si am inceput s-o caut prin hypermarketuri. Am gasit in Metro cu vreo 20 ron 10 piese de puzzle. Am luat 2 seturi si avem un patrat de vreo 1.20x1.50. E tare fain, ii place si lui. Nu se loveste oricum pica pe el. E din material "sponge", ca slapii aia chinezesti care miros in Jysk (oare este Jysk in Cluj? :D). Ii place mult pe el. Eu l-am luat ca sa nu tot linga parchetul si covorul. Si pe paturica nu-mi placea ca se ajuta de patura sa inainteze, se tragea strangand materialul. Si buretele asta din care sunt facute bucatile de puzzle e si cald!

    Stiu cat ai asteptat sa spun si eu ca Alex e linistit! Multumim mult! Pupici dragi inapoi! :-* :-*

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...