joi, 5 august 2010

Saptamana internationala a alaptarii




Nu se putea ca noi sa nu sarbatoritm saptamana internationala a alaptarii. In primul rand pentru ca Alex suge ca si cum nu ar fi diversificat deloc, din 3 in 3 ore ziua (sau mai des) si fara numar noaptea. Suge la fel de mult. Mananca solide cam doua lingurite toata ziua :D. Ceea ce recunosc ca ma bucura, pentru ca stiu ca in primul an e mult mai important laptele matern decat hrana solida. A fost alaptat exclusiv pana la 6 luni si jumatate. In al doilea rand cu ocazia acestei "sarbatori" am dat de multe multe articole si filmulete superbe legate de alaptare. Din 1 august pana acum chiar am pierdut cateva, si mi-e tare groaza sa caut in history, daca nu mi le-am notat.

Cel mai bun articol despre alaptare citit in ultima vreme: http://atasatlasanulmamei.blogspot.com/2010/08/hranirea-artificiala-nu-are-nimic-de.html .

Videoclipuri de promovare a alaptarii din lume: http://www.drmomma.org/2009/12/breastfeeding-psas-from-around-world.html
. Minunate, neaparat merita vazute!

Inca un filmulet dragut: http://www.youtube.com/user/HMNNational
- ne hranim viitorul!

Chiar daca Sabina a scris de multe ori articole mult mai frumoase decat acesta despre alaptare http://armonii.blogspot.com/2010/08/despre-alaptare-si-feminitate.html
(dintre care, cred ca pe doua chiar le-am mai dat eu pe aici), si acesta e frumos!

Si inca un articol minunat: http://bobulmeudeorez.blogspot.com/2010/08/tu-cum-sarbatoresti-saptamana-mondiala.html.

Nu consider ca eu sunt in masura sa vorbesc despre alaptare :D. Nu as putea fi un consilier bun :)). Stiu doar ca am vrut neaparat sa alaptez, nu mi-am cumparat niciodata lapte praf, am stiut ca se poate. Si ca doar femeile bolnave nu pot alapta. De cate ori venea un pitic mic in creierul meu de gravida, care se intreba ce ma fac eu, dupa ce am citit atatea rele despre formula, daca nu am lapte, il goneam imediat. Nu concepeam sa nu am lapte. Si atata mi-am dorit, incat as fi avut de dat si la altii. Nu incep acum sa povestesc experienta mea cu alaptarea, pentru ca am scris deja partea intai, cred ca a fost a doua postare de pe blog, si in drafts mai am partea a doua. Nu vreau sa ma repet. Si nici nu vreau sa spun aici si partile grele ale alaptatului.

Oricum, sentimentul e minunat si sunt sigura ca voi face o depresie dupa ce il voi intarca pe Alex. Pentru ca acum simt ca am un rol foarte important in viata lui si ma simt utila. In plus, e sentimentul incredibil, cand il vezi cu cata dragoste se pune la san. Sunt niste momente greu de descris. Cum apuca sanul ca o cana cu torti si isi indeasa sfarcul in gurita. Cum il mai si loveste din cand in cand :)). Cum ma mangaie pe sani si pe sub brat. Cum se aude in linistea noptii cum suge :x :x :x. Traiesc vremuri minunate si imi umplu mintea de amintiri superbe!

Acuma seara l-am alaptat acompaniata de fulgere si tunete foarte puternice, se auzeau de parca ar sparge betonul din fata casei. Eu aveam inima cat un purice si nu as fi avut chef sa mananc. Dar Alex da :))! A fost o experienta unica, recitam niste rugaciuni ca sa ma calmez, sa nu-i transmit puiului frica mea, el sugea, si camera se lumina din cand in cand puternic. El nu avea nici o treaba, doar era la sanul mamei!

Editez sa adaug un link la o alta postare veche despre lapte si hipotiroidismul meu.

5 comentarii:

  1. Foarte frumos post, Raluca!
    Pai daca nici tu nu esti in masura sa vorbesti despre alaptare... apai cine?
    Hai, te pup. Os scrie si eu ceva despre experienta mea cu alaptatul zilele astea.

    Frumoasa poza, mi-a placut tare.

    RăspundețiȘtergere
  2. nice :) iar pe drum va fi bine. Nu lua nimic dupa tine si uita-te si la sortimentul lor de borcane, poate e mai breaz.

    Eu i-am luat tare tarziu borcane, cand a refuzat hrana mea, dar de multe ori i-am dat papa de-al meu in borcanede-ale lor. Hipp de 4 luni am gasit si am si acasa, ma uit pe ingrediente... am gasit o combinatie interesanta de mar cu morcov dar era in mega image, astia aduc sortimentul de belgia.

    RăspundețiȘtergere
  3. Fetelor, va pup cu drag! Multumesc mult!

    Nela, tu ai asculta sfaturi despre alaptare de la cineva care nu reuseste sa-si invete puiul sa suga altfel decat plimbat la el in camera? :))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Mami, pai tocmai faptul ca ai alaptat in conditii "dificile" (te-ai adaptat si nu te-ai lasat pagubasa) te face o buna sfatuitoare!

    pupici, cu drag!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...