sâmbătă, 19 martie 2011

Noutati in diversificare

Inul prin flax-crackers. Dar a papat doar putin si numai o data. Daca am vazut ca nu-i plac nu i-am mai dat. In schimb eu imi fac foarte des, imi plac mult :)). Seminte de in, lasate peste noapte in apa, apoi dimineata mixate impreuna cu gelul format. Apoi intind pasta pe o foaie de copt si o pun pe calorifer. Cred ca imi voi face provizii mai mari acum cat inca avem incalzire centrala, pentru ca apoi va mai dura pana cand soarele va fi destul de puternic pentru munca asta. Am vazut ca imi plac mai mult cu faina de hrisca, nu au asa pregnant gustul de in. M-am gandit la faina de hrisca de cand am citit reteta asta http://hrana-vie.blogspot.com/2010/07/turtite-de-hrisca-si-seminte-de-in.html. Hrisca nu e o cereala de fapt, e o samanta, de aceea se poate consuma cruda.

Cred ca voi incerca sa-i mai dau in atunci cand ii voi introduce iaurtul. Pentru ca asa, doar semintele gelifiate nu stiu in ce sa i le pun, avand gustul destul de puternic. Pe langa asta, semintele de chia mi se par mult mai "superfoods" in ce priveste omega 3, fara estrogenii continuti de in.

Cand am inceput postarea asta scrisesem: "Am vrut sa-i introduc si fulgii de ovaz pentru ca noi inca tot la cei fara gluten suntem. Dar n-am avut noroc cu comanda de fulgi bio :D". Acum :D deja se stie ca Alex s-a diversificat si cu fulgi de ovaz nebio :)).

Si daca tot suntem la capitolul zilei de miercuri, poate ar trebui sa trec si ciupercile ca aliment nou (din ciorba mea).

I-am dat broccoli dar era exact in prima zi de "nemancat" din multele ce au urmat. In prima faza am crezut ca broccoli e de vina pentru lipsa poftei de mancare. Voi mai incerca atunci cand ii va reveni apetitul...

Am trecut in notite si smochinele. Nu credeam ca nu le-am scris deja pe blog. Am impresia ca ii dau de atata vreme smochine incat sigur le-am scris inainte... Le punem in apa peste noapte si dimineata le pun cu tot cu apa indulcita in laptele de nuci/seminte si ii amestec cu cereale. Smochinele sunt bio, sa nu uitam problema cu fructele uscate conventionale. Si sunt excelente surse de fier!

In prima zi de febra a primit miere cu propolis, asa ca a fost o premiera propolisul.

Ca sa mai adaugam si alte leguminoase pe langa mazare verde si fasole verde, a primit intr-o ciorba de legume naut. Dar, normal, a avut crampe si gaze dureroase...

M-am hotarat sa-i dau polen. Oricine ar citi un articol despre polen ar fi hotarat sa consume polen in fiecare zi! E o minune a naturii! Plin de vitamine, minerale, proteine,... Eram doar ingrijorata de alergia la polen. Se pare ca si pentru copilasii alergici la polenul din flori, consumul de polen de albine (care este "mestecat" si umplut astfel de enzime) ajuta foarte mult sa-si invinga boala. Nu stiam cum sa i-l dau, pentru ca el nu manca nimic in perioada aceea. Si am fost extrem de surprinsa ca dupa ce a simtit gustul unor granule de polen in gura nu am mai scapat de el. Imi arata intr-una punguta cu polen si imi cerea disperat! I-am dat in prima zi destul de mult, cam o lingurita, apoi a trebuit sa-l pacalesc cumva sa uite de ele. A doua zi la fel. Si ce m-a surprins a fost ca dupa greva foamei pe care o tinea deja de 3 saptamani, din prima zi de polen a inceput sa ciuguleasca putin. Deci chiar e bun pentru cresterea poftei de mancare la copii, si citisem despre asta.

Intr-un piure de legume bunica i-a pus marar si leustean. Pana acum piureurile lui aveau doar aroma de patrunjel. Si nu numai aromele conteaza, pentru ca aceste plante sunt pline de nutrienti.

Intr-o zi i-am pus in piureul de legume ulei de canepa bio. Bine, el a mai mancat canepa, dar nu sub forma de ulei.

Intr-o seara a vrut sa pape si el ca bunicul seminte de dovleac :).

Cam putine noutatile din cauza ca el oricum nu a prea mancat in ultima luna... sa speram ca ne revenim incet incet.

Si sa nu uit la capitolul diversificare, un moment emotionant. Miercuri, 9 martie, a mancat pentru prima data singur cu lingurita! El tot timpul se joaca cu lingurita si in boluri goale si in cele cu mancare. Dar niciodata nu a fost tentat sa duca la gura nici daca avea mancare in manuta, nici daca se juca cu lingurita in mancare. Dar in acea zi era fascinat ca avea ciorba de legume bucati, nu piure, si a incercat sa pescuiasca un morcov cu lingurita si si l-a dus cu mana nesigura la gurita!!! Asa de frumos si emotionant a fost momentul! Bine, apoi a venit la mine cu gura deschisa sa i-l iau :)))) dar asta e o alta poveste. Si normal ca din legumele facute piure nu mai vrea sa isi duca singur lingurita la gura...

De cateva dimineti imi cere el fructe de goji, eu i le rup in 2-3 si el le culege si le baga tacticos in gurita! E asa de scump!

Si inca ceva. Dupa mai mult de o luna de zile in care el era ori alaptat exclusiv, ori cu zile si saptamani in care manca numai rondele de orez pe langa lapte, am incercat intr-o zi iar un borcanas cu fructe de la dm. A papat. Eu eram fericita. Si nu doar atat! Stiu ca nu e asa sanatos, dar oricum, din borcanele de pe piata mi se pare ca are cea mai ok lista de ingrediente. Si nu ma bucura doar faptul ca a mancat borcanasul, pentru ca asa am putea extrapola "nu conteaza ca mananca doar cartofi prajiti, bine ca-i mananca si pe astia, hai sa-i mai dau". Dar nu stiu ce baga astia de la dm in borcanase din moment ce de 3 zile de cand ii dau dimineata fructe din astea de la ei, el apoi mananca si in timpul zilei tot ce ii ofer!

Un comentariu:

  1. of, cand vad cate bunatati papa Alex, nu pot sa nu ma gandesc ca nu fac destule pentru alimentatia sanatoasa a lui Ebru :( nici n-as sti de unde sa incep sa fac niste schimbari, desi cate ceva ceva am mai invatat si eu de la tine si mai aplic si la ea :)
    nu stiu cum si la ce se foloseste hrisca, seminte de in am cumparat de vreo luna si nu stiu ce sa fac cu ele, de chia n-am auzit ever, in general cam ce nu am folosit eu vreodata, nu prea i-am dat nici ei...
    in schimb incerc pe cat posibil sa-i iau alimente bio, in masura in care gasesc...si de acum o sa urmaresc mai mult postarile tale, in special pe cele cu diversificare si ma voi inspira de la tine....next purchase: fructe de goji si polen ;)

    a, seminte de dovleac i-am dat si eu ieri pt prima data si nu mai scapam de ea, credea ca-s biscuiti si-mi tot cerea "pisisii" si vroia sa manance si cojile :)))

    va pupam si multa sanatate lui buni si tie
    Selen&Ebru

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...