vineri, 20 septembrie 2013

Tot din concediu: Serviciile medicale in Bulgaria



Hotelul are medic. Care ne-a primit imediat, avea doar un pacient in cabinet. Are si acolo tratamentele uzuale, dar a considerat ca trebuie sa il trimita pe Relu la Varna la spital. Pentru ca eu deja ii dadusem No-Spa si Ibuprofen si tot nu i se atenuasera deloc durerile insuportabile. Au fost niste ore ingrozitoare in care isi dorea sa moara ca sa se termine chinul. Nu se stie ce a avut, daca a fost ceva in zona renala (litiaza) sau testiculara (hernie), dar era clar ca e nevoie sa fie dus la un spital. Dupa ce a ajuns la spital si a primit un diagnostic, medicul m-a sunat pe telefonul din camera sa imi spuna. Sa ma tina la curent cu ce a aflat de la cei de la spital.

Hotelul are ambulanta. Care a sosit in cateva minute. Cu un sofer empatic fata de durerile lui Relu. Mai greu a fost sa gasesc eu pasapoartele, pentru ca Relu uitase sa-mi spuna ca le-a lasat la receptie. Asa ca am coborat si am urcat de la cabinet in camera si din camera la masina de vreo 4 ori. Pe scari, ca erau mai aproape. Noroc cu Boba. Si cu copiii intelegatori, David adormise cand am mers la pranz la masa cu Alex si cu el, Relu ramasese in camera din cauza durerilor. Si cand i s-a facut somn Davidelului, Alex a continuat sa manance singur scumpul de el. Dar somnul davidesc nu a durat mult, s-a trezit in cabinetul medicului, dar fiind in Boba nu a plans, a stat si a studiat locul si oamenii noi. Si nu a comentat la alergarile mele dupa acte si bani. Alexut iar, desi era ora lui de somn si desi era foarte speriat si suparat de ceea ce i se intampla tatalui sau, m-a urmat peste tot foarte intelegator. A izbucnit doar dupa ce a plecat ambulanta, si a plans un pic pe umarul meu. Iar apoi in camera, desi in alte zile trebuia sa ies cu David ca Alex sa poata dormi, Alex m-a inteles de data asta si s-a straduit sa adoarma singur in timp ce David se juca in camera. Sa nu uit sa ma laud ce prezenta de spirit am avut cand am ajuns in camera, sa intru pe net pe orange.ro si sa ii incarc sotului meu cartela de la distanta, din contul meu. El e pe cartela, eu pe abonament. Altfel, la cat a fost sunat si din tara, ramanea prin Varna fara credit si nu stiam de ce nu il pot suna...

Spitalul Universitar din Varna l-a tratat pe Relu ca si cum ar fi un VIP. Cu respect, cu repeziciune, cu mai multi doctori.

Compania de asigurari Groupama a fost cu noi foarte profesionista (pana acum). Am sunat din cabinetul hotelului sa ii intreb, la indemnul medicului, daca acopera un drum asa lung cu ambulanta si tratament la spital. Prima data am fost intrebata daca nu vreau sa fiu sunata inapoi ca sa nu platesc asa mult prin roaming. Apoi mi s-a spus sa fac rapid tot ce trebuie ca sa-i fie omului bine, apoi rezolvam cumva. Domnul cu care am vorbit mi-a dat seria de care aveam nevoie pe fisa medicala si apoi m-a sunat mai tarziu, dupa ce l-am trimis pe Relu la spital. Doar sa ma intrebe ceva detalii despre boala si sa afle daca nu stiu la care din cele doua spitale din Varna a fost trimis. A mai sunat si seara ca sa vorbeasca cu Relu de pe telefonul meu, pana atunci nu l-a deranjat la spital. Relu i-a spus ca a primit si o reteta cu calmante pe langa tratamentul din spital, si domnul de la Groupama i-a spus s-o scaneze si sa i-o trimita, ca sa ne deconteze si acei bani. Nu am facut asta, pentru ca suntem adulti care isi cumpara calmante de la farmacie fara sa considere ca e vina companiei de asigurari, dar mi s-a parut incredibil. In plus, moralul lui Relu nu a fost zdruncinat nicaieri de intrebari legate de bani. Cei de la spital nu l-au intrebat nimic despre asigurare sau bani si l-au tratat prompt fara nicio spaga. Cei de la asigurari nu ne-au pus pe noi sa platim pentru ca dupa aceea sa ne restituie ei candva banii. Totul a decurs lin, fara niciun alt stres pentru noi in afara bolii, asa cum ar trebui mereu.

[Imi rezerv dreptul sa schimb postarea daca se modifica ceva, am aflat ca saptamana aceasta cei de la Groupama l-au cautat pe Relu, nu stie de ce inca.]

Ah, cat de puerila par, dupa ce am scris toate astea, daca va spun ca dupa ce a mers cu ambulanta ma gandeam terifiata doar cum il vor hacui pe drum sau la spital pentru un rinichi pe piata neagra? :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...