duminică, 5 decembrie 2010

Update

Ieri: vizita la Cluj

Ieri am fost in vizita la Cluj si ne-am intalnit cu o printesa, Isabela! Aici dovada! Las pozele sa vorbeasca de la sine, ne-am simtit foarte bine si speram sa repetam experienta.

Azi-noapte nesomn

Pe la 5:40 am reusit si eu sa pun capul pe perna. Pana atunci nu apucam, pentru ca el tot la 10-15 secunde plangea. Cu ochii inchisi. Pe la 1 l-am trezit cu greu si a plans rau rau. I-am dat camilia. Nici un efect. Am tot sperat sa-si faca efectul si de aceea nu i-am dat imediat si ibuprofen, mi se parea criminal sa-l trezesc inca o data, plange infiorator cand il trezesc. Dar pe la 5 l-am trezit sa-i dau ibuprofen si sa-l dau pe gingii cu ceva. Nu a vrut ibuprofenul (o singura data i-am mai dat si nici atunci nu l-a vrut, nu-i place deloc, eu cred ca e prea dulce si lipicios si aromat artificial, mai repede l-ar lua daca ar fi medicamentul simplu). Dupa cateva incercari, i-am fixat capul in bratele mele si i l-am bagat pe gat. Nu mai stiam ce sa fac. A plans si mai tare, a tot avut spasme sa-l vomite, dar nu l-a vomat. Dupa 40 de minute si-a facut efectul si am adormit amandoi...

Premolarii astia il chinuie deja de vreo doua luni, gingiile ii sunt umflate si rosii.

Update diversificare

Ce am mai adaugat in mancarica lui:
- spirulina (raw deshidratata bio),
- portocala (nu-i place, doar a lins-o o data si gata),
- mandarine (la fel ca la portocale),
- lapte de alune de padure (asa si asa, nu i-a placut asa mult ca laptele de migdale),
- zmeura si afine (sub forma de rondele de la organix glazurate cu suc bio de zmeura si afine),
- clementine (la fel ca la portocale),
- cartofi (asa si asa, nu au fost un asa mare succes cum ne asteptam),
- ulei de masline,
- pomelo (asta ii place mult)
- porumb (sub forma de cereale instant de la Holle cu 3 cereale: orez, mei si porumb).

Cat a fost racit iar a avut aproape doua saptamani cu alaptare exclusiva, nu a acceptat nimic. Dar acum nu vreau sa cobesc, spun asa in soapta, nu stiu ce s-a intamplat, dar a inceput sa manance mai bine! Adica nu ia o lingurita de supa si apoi sa refuze sa mai deschida gura, nu pune doar limba pe un aliment si sa nu mai accepte. A inceput sa pape dintr-o supica de la congelator ce mi-a mai refuzat-o de multe ori. Si in loc de o lingurita, a mancat vreo 20! Am ramas masca si imi era teama sa nu cumva sa verse. Azi e deja a cincea zi in care ii dau supica (fug dupa el in timp ce se joaca, normal :D) si papa multe lingurite. Am dat lovitura si cu dovleacul la cuptor, ii place mult. Si apoi si pomelo, tot deschide gurita ca un pui de pasare sa-i mai bag in gurita niste celule din alea de pomelo. Azi n-am mai avut dovleac de copt, asa ca am ales un gust asemanator, cartoful dulce. Si ca sa fie piureul mai tare, sa semene la consistenta cu dovleacul, am pus cerealele de la Holle. A iesit asa dulce si bun ca imi venea sa i-l mananc eu :D. Dar si el a mancat cam 20 ml. Ceea ce la noi e un record!

Incepe sa-si revina la cantar, pentru ca raceala aceasta acompaniata de diaree (cred ca de la vitamina C) l-a slabit putin.

Dulceeeeee - ce mai face Alex de ma da gata

Aplauda! Dar e un scump si un simpatic cum aplauda si cat e de fericit in momentul ala! Are un zambet pentru care as face orice!!!

Si momentele in care aplauda! In orice stare as fi, atunci cand il vad imi trece. La un moment dat incercam sa-l adorm de multa vreme, eram putin nervoasa. Si la colinda ce canta in fundal s-au auzit la sfarsit aplauze, si el fericit a inceput sa aplaude la mine in brate! :))) M-a dat gata!

La tv daca aude sau vede aplauze, incepe si el! De 1 decembrie televizorul mergea pe Dansez pentru tine si atunci cand era muzica, el dansa. Iar cand se termina dansul aplauda! :))) A facut un adevarat spectacol: Dansez pentru mama! :x :x :x

Apoi a inceput o melodie care-mi place mult, Once upon a December, si l-am luat la vals! Problema e ca el asociaza dansul cu altceva, asa ca dupa cativa pasi s-a coborat la tzitzi :)).

Mai aplauda cand pune discurile la turnul Montessori. E asa scump, ca el pune discul si incepe sa aplaude, indiferent daca a reusit sau nu. De multe ori il pune in graba pe langa, dar el aplauda fericit!

Relu a fost plecat cateva zile de acasa, asa ca s-au produs niste schimbari, a venit bunica sa doarma aproape de noi. Asta a cauzat schimbarea locatiei combinei muzicale. Nu mai ajungeam la butoane, dar puteam sa-i dau comenzi prin telecomanda, daca ma aplecam sa ajunga semnalul printre fotoliu si perete :D. Deci doua zile, cand voiam sa incep sa-l adorm, ma aplecam cu telecomanda la fotolii sa dau drumul la muzica. Ei bine, m-a terminat pur si simplu apoi cand am vazut ca a ajuns pe mana lui telecomanda de la combina si a inceput sa se aplece si sa o butoneze. El nu-si dadea seama ca eu faceam asta doar la fotolii, asa ca tot umbla prin toata casa cu telecomanda in mana, se punea ciump si o butona, intinzandu-si mana, ca si cum chiar ar indrepta-o spre o combina :)).

A inceput sa bea apa. Ii pun intr-un bol si si-l duce singur la gura. Si chiar inghite! Dar dupa ce nu mai vrea apa el tot face manevra asta si apoi scuipa de se uda tot. Si eu i-am spus intr-o seara "te-ai udat tătătăt" (spus asa ardeleneste pentru a exprima tot-tot-tot :D). A inceput si el "tăt", si "tătătăt" si asa a tinut-o toata seara :)). Si de atunci de cate ori ii spun "te pap tătătăt", el ma imita :)).

Tot de la plecarea lui Relu de acasa s-a mai modificat ceva. Cum el a lipsit, nu puteam sa dorm in pat, fiindca imi lipsea marginea lui si era prea periculos, putea Alex sa cada. Bunica a zis ca ne va incurca daca va veni cu noi in pat, asa ca am dormit pe jos, pe o plapuma. In acea noapte am dormit amandoi mai bine. Si am inceput sa-l pun pe jos si la somnurile din timpul zilei (pana acum dormea ziua in patut). A inceput sa doarma mai mult, doarme cam o ora la fiecare somn. Ceea ce e o minune, e dublu decat inainte! Am stat si m-am gandit daca nu cumva fac un rau ca il invat sa doarma pe o suprafata asa mare, si ca nu voi mai putea niciodata sa-l intorc in patut sau in patul mare cu noi. Dar am zis ca nu e momentul sa ma gandesc la viitor, un viitor oricum imprevizibil, trebuie sa profit de prezent si sa fac cum e mai bine pentru amandoi. Probabil in patut se trezea pentru ca se lovea de margini, probabil ii plac asternuturile ca miros a "noi", probabil in patul mare se lovea noaptea de noi. Cine stie? Important e ca doarme mai bine si noaptea, si ziua. Si eu dorm mai bine noaptea, pentru ca inainte dormeam foarte stresata si saream in sus la fiecare miscare a lui, nu de putine ori l-am prins de picior cand se indrepta spre picioarele patului sa coboare... Plus ca dormeam pe vreo 15-20 de centimetri, si tot timpul eram stresata ca ma voi rostogoli jos :)). Asa ca acum nu mai am nici un stres. In afara de noaptea trecuta, dormim excelent. (Sau poate el doarme la fel de rau, si din moment ce eu dorm bine nu-l mai aud :)) glumeeessscc!)

Cat a fost racit a trebuit sa-i punem apa de mare in nas. In primele doua zile m-a lasat, surprinzator, foarte pasnic. Apoi a inceput sa refuze violent. Nicicum nu reuseam. Pana cand a inceput Relu sa se joace cu el, sa se prefaca doar ca-i pune picaturi si sarea in sus bucuros (Relu :D). Si isi punea si lui si tot asa. Intre timp, din cand in cand chiar ii dadea si cu spray-ul in nas. A ajuns sa-i placa asa de mult jocul asta lui Alex, incat plangea cand il ridicam de pe masa de infasat, ca mai vroia sa se joace Relu cu el cu apa de mare :)). Mai mult, a ajuns sa isi ia orice gaseste de forma spray-ului prin casa si sa-si puna la nas si sa vina sa ne puna si noua in nas :)).

Cand jucam fotbal (adica de multe ori pe zi :)) ) noi tot ziceam "shut si goool" si el acum cand loveste, uneori spune "ciuuuuut" :)), alteori "goooo", nu stiu care o fi diferenta la el, ca nici noi nu l-am invatat bine regulile jocului :)).

Am mai zis eu ca rade cateodata fortat, atunci cand vede pe cineva razand. E un ras asa comic, de parca n-ar vrea sa creada lumea ca el nu a priceput gluma :)))). Azi a fost Relu in targul auto cu el si a fost mare mare veselie acolo, ca incepusera ei barbatii sa spuna bancuri si sa rada, iar apoi nu se mai puteau opri din ras din cauza rasului lui Alex :)))))).

Am inceput sa incerc sa-l adorm si stand jos si imi reuseste in vreo 20% din cazuri! Culmea e ca a fost chiar usor, de multe ori am impresia ca plimbat e atras de ce vede, dar daca stam jos pe fotoliu se poate linisti si poate adormi. Sunt si cazuri cand nu reusesc, si-l termin de adormit plimbat (80% statistic vorbind :D), dar oricum am ramas surprinsa ca se poate si asa. Eu am mai incercat o data prin iulie si a fost o zi chinuitoare pentru amandoi.

Dar de departe cel mai minunat e in ultima vreme cand se trezeste de la primul somn al zilei. Pentru ca dormim pe jos, el se trezeste, nu scoate nici un zgomot (pana acum plangea, cand se trezea dupa o jumatate de ora) si vine lipa lipa la mine in camera astalalta. De fiecare data cand face asta ma inunda o stare de fericire si de dragoste incredibila! Dar prima data am fost de-a dreptul pierduta! Am auzit ceva pasi usori si m-am uitat la usa dinspre scari, sa vad daca apare mami de acolo. Si eram foarte derutata ca se auzeau asa niste pasi de fini :x :x :x. Si apoi l-am vazut pe el in fata mea, zambind, si scarpinandu-se dupa cap :x :x :x. M-a dat gata!!! De atunci tot asa se trezeste. Ba vineri s-a trezit asa si dimineata, noroc ca Relu inchisese usa de la camera, ca eu nu l-am auzit cand s-a ridicat de langa mine (v-am zis ca dorm mai dusa de cand dorm pe jos) si m-am trezit din zgomotul clantei ca el incerca sa deschida usa!

Si putin despre mine

Saptamana asta am avut cateva zile un sindrom premenstrual puternic, cu dureri de muschi, dureri de ovare, oboseala cumplita. Si acum mi-a trecut :)), fara sa se materializeze cumva. Daca mai asteapta pana imediat dupa Revelion, voi implini doi ani de "liniste" :)).

In seara asta vine Moshu! :)

8 comentarii:

  1. Daa, a venit Mosuuu! Asa ma bucur cand se apropie Sf. Nicolae pentru ca atunci simt ca incep sarbatorile de iarna si in curand vine si Mos Craciun:).
    In alta ordine de idei, vroiam sa te sfatuiesc sa mergi eventual cu Alex la un dr. sa verifice daca e ok, inclusiv la analize. Mie mi se pare cam mult sa planga 2 luni asa mult de la dintisori. De obicei se intampla sa fie suparat cateva zile, dar 2 luni e cam mult:(
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi pare tare rau pentru ca piticul e chinuit de dintisori. Sper sa ii sparga cat mai repede si sa reveniti la un program de somn mai uman si la o pofta de mancare "mai voiniceasca". :)
    Ce v-a adus Mosul? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Roxana, mi-e frica sa merg la medici aici "la tara" pentru ca exact acu un an pe vremea asta am fost tot pentru ca plangea si ni s-a prescris din start un antibiotic oral. Instinctul de mama mi-a spus sa mai intreb doi doctori, care au ramas foarte surprinsi. Stiam ca Alex are reflux, ii spusesem si primei doctorite, si acel antibiotic nu numai ca nu avea pentru ce sa ni-l prescrie (nici o raceala infectie, etc.), dar era chiar un antibiotic care amplifica orice probleme stomacale. Dupa doua saptamani in oras la noi a murit un bebelus din cauza unor antibiotice recomandate aiurea de medic.

    Mai am prietene multe care daca merg la medici doar pentru ca nu stiu ce se intampla cu puii lor, ajung internate in spital cu ei ca sa fie cercetati bine. De acolo puiul unei prietene a luat un rotavirus si apoi a avut probleme cu diareea si voma ani de zile. Al altei prietene face laringite si bronsite in fiecare luna de cand a luat asa o laringita din spital. Recunosc ca mi-e teama sa merg cu el sanatos si sa am de tras apoi ani de zile, si sa se chinuie el. Nu cred ca mi-as ierta-o.

    Asa e el mai sensibil, el si la primul incisiv a plans o saptamana noapte de noapte de nu dormeam. La alti copii incisivii ies fara nici un semn...

    Deci sa nu crezi ca evit medicii. Apreciez medicina de urgenta pentru ce poate face pentru om. Din cand in cand, cand ne intalnim cu nasa lui Alex, care e pediatra, il cauta peste tot, si in gat, si la urechi. Mi s-ar parea bizar sa mergem la spital, mai ales acum cand la noi sunt epidemii de pneumonii si rujeole, doar pentru ca e mai plangacios decat de obicei... Speram sa treaca cu bine si sa nu fie nimic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Gabi, speram si noi sa nu se chinuie astia micii. Mosu a fost darnic :D, dar pe el l-a interesat mai mult noul gardulet instalat :)). Nu s-a uitat la jucarii, era fascinat sa inchida si sa deschida usa de la gardulet :)).

    RăspundețiȘtergere
  5. Raluca, si eu evit doctorii cat pot. Mergem doar daca nu ne descurcam cu forte proprii sau prin telefon. Eu pana acum nu i-am dat antibiotic niciodata. Mi se pare complet aiurea cat de repede recomanda unii pediatrii antibiotice pentru probleme care pot fi tratate mult mai putin invaziv. Noi avem noroc de o pediatra cu capul pe umeri:).
    Daca piticul e ok in rest si tu simti ca e sanatos, doar marait de la dinti, atunci sigur asa e. Eu compar mereu situatiile cu ce vad la Andreea si la noi dintii nu au fost o problema pana acum (Slava Domnului). Dar fiecare copil are modul lui de a reactiona asa ca va dorim sa fiti dintosi cat mai repede si fara problemute

    RăspundețiȘtergere
  6. Roxana, multumesc mult! Si multumesc ca ai mai intrat o data! Stiu cum stam cu timpul noi mamicile! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  7. Ralu asa ce v-am citit cu gura cascata pot så spun..In primul rand ca se intrevede ceva de bine in legatura cu papica si cu somnul.Nu stiu de ce tind så cred ca de acum chiar scåpati de zilele si noptile alea infernale.

    In legatura cu mersul la medic des så stii ca si mie imi e frica så il duc asa pt orice chestie de frica så nu plecam cu altceva acaså.Antibiotic nu a pupat puiul mic pt ca nu cred ca ar fi avut nevoie.Nu sunt chiar nebuna så fi refuzat categoric daca medicul mi-ar fi spus ca are nevoie dar ,slava domnului, nu am avut nevoie.Så stii ca aici si nici la otita nu le da din prima antibiotic.II urmaresc foarte de aproape si doar in cazuri in care infectia e prea mare si nu dispare prescriu antibiotic.Ce e drept locuim in tara unde sunt fff 'zgårciti' cu antibioticul:D..dar f profesionisti atunci cand este chiar cazul..


    Cu dintii så stii ca inca o mai tragem, mai exact caninii de dau bataie de cap.Dar cand ma gandesc ca or iesi si astia si gata!SCÅPÅM!:))

    Va pup dulce de tåt!:)

    RăspundețiȘtergere
  8. :))) Iulika, m-ai facut sa rad de numa cu salutul de la sfarsit!!! :-* :-* :-*

    Multu mult! Da, ti-am mai zis ca am impresia ca Suedia e o tara minunata la cum se comporta cu oamenii! Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...