luni, 27 octombrie 2014

5 ani de Babywearing

Cautand poze pentru postarea despre nasterea lui Alex, am gasit poza cu prima purtare a lui Alex in wrap:


E din 27 octombrie 2009, asa ca azi sarbatoresc 5 ani de cand port zilnic un copil si in sisteme de purtare, nu doar in brate. Chiar in 10 noiembrie 2012 am facut pauza pentru ca eram ocupata sa nasc a doua oara :D, insa in 11 noiembrie l-am scos din spital pe David cel mic intr-un wrap elastic :).


Ma emotioneaza mult poza aceasta. 

Pe de o parte deja eram impreuna, nu ne mai separa nimeni

Pe de alta parte, deja eram disperata de refluxul lui, ingrijorata pentru el ca vomita atat si stresata ca nu e ca alti copii din jurul meu, sa stea in patut si in carucior. 
  • Inca nu il purtam cu sufletul deschis. 
  • Inca nu il savuram asa cum era. 
  • Inca il comparam. 
  • Inca nu ma bucuram de fiinta lui pe pieptul meu. 
  • Inca nu vedeam cat mi-e de usor cu el la piept. 
  • Inca vedeam "greul" prorocit de cei din jur. 
  • Inca nu imi dadeam seama ca si la plimbare mi-e mai usor cu 3-4-5-10 kilograme la piept, decat cu caruciorul dupa mine. 
  • Inca nu vedeam cat de multe pot face cu el in wrap, alegeam sa ma plang ca mor de sete cu el dormind pe mine pe fotoliu, fara wrap. 
  • Inca ma plangeam mult. 
  • Inca incercam zilnic sa-l conving sa stea in patut sau in carucior, chiar daca pur si simplu suferea daca il inclinam de la verticala. 
  • Inca credeam ca o sa vrea in brate pana cand n-o sa mai pot, si atunci (dupa logica fara sens a romanilor si a mea deopotriva) trebuie sa il dezvat eu, fortat, din timp, de teama. 
  • Inca nu vazusem ce repede trece timpul. 

Ce schimbata am fost la nasterea lui David! Pe David nu am incercat sa-l pun jos, l-am absorbit cu toate simturile, m-am umplut de fericirea de a avea o fiinta din propriul meu corp pe pieptul meu, m-am speriat cat de repede creste si ca nu va mai dori sa-mi stea la piept. Nu cred ca voi avea alti copii, asa ca imi vine sa plang cand ma gandesc cat de putin timp voi mai purta un copil in brate. De ce nu l-am tratat si pe Alex ca pe copil unic ce era? Eram considerata cu probleme de fertilitate, el a fost un miracol. De ce nu l-am tratat ca atare? Si de ce nu l-am tratat ca pe primul si posibil ultimul meu copil? De ce nu vedeam ca voi avea doar asa putin timp din viata mea in care sa-l pot tine la piept? Ma bucur totusi ca Alex a avut puterea sa ma invete sa-l accept asa cum e, si am apucat sa ma bucur si impreuna cu el de babywearing, nu doar cu David. 

Poate acum, citind aceasta postare, veti intelege de ce am o profunda admiratie pentru proaspetele mame la primul copil care isi doresc sa-si tina copiii in brate, care nu ii lasa jos daca ei plang, si care nu isi pun intrebari de ce copiiii lor nu sunt "cum scriu expertii". Ma umplu de fericire cand intalnesc mame care au instinct si care si-l asculta. Umanitatea mai are o sansa datorita lor!


Al treilea motiv pentru care poza aceasta ma emotioneaza este faptul ca marcheaza inceputul relatiei mele cu babywearingul.

Este inceputul unei relatii de pasiune, de drag, de recunostinta. Fata de mamele de la care am aflat despre aceste sisteme salvatoare, fata de persoanele care le creeaza, fata de comunitatile ce faciliteaza folosirea lor. 

Si aici pe blog postarile despre purtarea bebelusului sunt cele mai citite si ma bucura mult lucrul asta. Pentru ca sper ca pentru mamele din ziua de azi sa fie mai accesibile informatiile despre beneficiile purtarii bebelusului si despre sistemele ergonomice pentru purtarea bebelusilor. Chiar daca mi-e ciuda ca nu am fost pasionata de babywearing dinaintea nasterii lui Alex, tot ma simt norocoasa ca am dat cat de cat peste informatii bune la momentul potrivit. Sper deci ca si alte mame sa gaseasca la timp informatii despre cat e de benefic babywearingul pentru copil si pentru mama, si asa sa le fie mai usor sa nu asculte "gura lumii".


Postarile despre Babywearing de pe blog le gasiti la tabul de Parenting din bara de sus:

Despre carrierii nostri
Despre placerea de a-l tine pe bebe la piept
Cand Ergo nu ne-a mai multumit si am avut nevoie de un nou SSC
Despre marsupii si alte port-bebe-uri - sanatoase si nesanatoase
Despre purtatul toddler-ului in fata

Duminica trecuta la Cota 1000

Lista de cumparaturi pentru bebe si pentru nastere - 6 - Gadgeturi, carucioare, marsupii
La final de IBW
Purtarea nou-nascutului (port-bebe-uri, accesorii de iarna, alaptare)
Purtarea bebelusului: 2-6 luni
Povestea purtării lui Alex

Budapesta - octombrie 2013
Oradea – noiembrie 2013

Somnul normal al bebelusului: 5. Mai multe despre modul normal de adormire
Pimp my Boba 


Dar relatia mea cu babywearingul, inceputa acum 5 ani, a dus si intr-o alta directie: inspre implinirea profesionala. Inspre descoperirea muncii care ma face fericita, pe care o execut cu drag chiar si la 2 noaptea, si pentru care ma trezesc entuziasmata in fiecare dimineata. Daca nu exista acest Sleepy Wrap in 2009, nu ar fi existat KiddyShop. Am cumparat cu dificultate acest wrap din Statele Unite in timpul sarcinii cu Alex. Cand am avut mintea destul de deschisa incat sa vad cat de mult m-a ajutat acest wrap, avand in vedere faptul ca Alex putea sta doar la verticala mereu, i-am propus prietenei mele sa-l aducem noi in Romania. Impreuna cu ea deschisesem o firma in 2008 in ideea unui magazin online bio, si care nu mai apucase sa functioneze din cauza ca noi doua, ambele infertile cu acte, am ramas insarcinate in 2009 :D. In linkul din propozitia anterioara chiar apare si un screenshot cu primele produse din magazinul KiddyShop, in primavara 2011: Sleepy Wrap si Boba Carrier.

Dar nu doar magazinul s-a nascut din aceasta pasiune, ci si blogul unde am scris atatea articole de babywearing, unele originale, unele traduse, culminand cu o lucrare complexa despre ingrijirea stil cangur scrisa la inceputul acestui an, lucrare cu care as sta cu fruntea sus in fata oricarui medic neonatolog, pentru ca am la bibliografie doar titluri importante din literatura de specialitate. Ingrijirea stil cangur ma pasioneaza mai mult decat orice de cativa ani deja. Mi se pare miracolul suprem, la care putem fi martori zi de zi, miracolul salvarii vietilor copiilor. Si ma bucur mult ca e un miracol sustinut stiintific. Si ca, probabil, in timp, va deschide si Romania ochii la recomandarile internationale care spun ca ingrijirea stil cangur reduce cu 51% mortalitatea infantila, comparativ cu folosirea incubatoarelor...

Si deci, acum cand aniversez 5 ani de cand imi port copiii, pot sa sarbatoresc si mandria mea numarul 1, faptul ca eu am determinat primul caz de ingrijire stil cangur din Romania. Si ca de atunci am continuat sa contactez si alte maternitati pentru informare. Nu multe au raspuns, insa nu ne dam batuti. Pe de o parte eu, pe de alta parte parintii, trebuie toti sa cerem cadrelor medicale sa implementeze aceasta "cura" miraculoasa. Poate daca luptam suficient, cand vor fi copiii nostri mari nici nu se va pune problema sa nu beneficieze toti bebelusii de ingrijire stil cangur, ca ingrijire optima pentru toti nou-nascutii. Daca nu luptam, daca nu cerem, comoditatea va fi prea mare pentru ca medicii sa se informeze. Medici dedicati exista, dar sunt prea putini ca sa razbata. 

Cuvintele mele pasionale pe tema purtarii bebelusilor, de pe blogul KiddyShop, le puteti citi aici:

Cărucioare, Marsupii şi Stresul bebeluşilor
Cărucioare, Marsupii şi Stresul bebeluşilor II 
Cărucioare, Marsupii şi Stresul bebeluşilor III
Cărucioare, Marsupii şi Stresul bebeluşilor IV
Cărucioare, Marsupii şi Stresul bebeluşilor V
Cărucioare, Marsupii şi Stresul Bebeluşilor VI
Exterogestaţia I  
Exterogestaţia II  
Exterogestaţia III  
Exterogestaţia IV  
Exterogestaţia V
Beneficiile purtatului bebeluşilor (babywearing-ului)
Purtatul bebeluşilor face copiii mai inteligenţi
Parenting primordial: dându-le bebeluşilor cel mai bun început în viaţă
Purtarea bebeluşului pe timpul verii
10 Motive pentru a vă purta bebeluşul
Ce înseamnă babywearing-ul: povestea noastră – de Dr. Sears
Dr. Sears: Beneficiile babywearing-ului
Îngrijirea stil Cangur
Beneficiile purtării bebeluşului – articol La Leche League International
Când doctorii au pierdut toate speranţele, dragostea unei mame şi atingerea ei vindecătoare l-au salvat pe bebeluşul ei prematur bolnav
Babywearing în timpul sarcinii
PDF despre Purtarea Bebeluşului
Purtarea bebeluşului pe timpul iernii
Parenting în Parlamentul European
Babywearing-ul e foarte util în concediu
Kangaroo Care (Îngrijirea stil cangur): 20 de motive pentru a folosi această tehnică cu prematurul dumneavoastră
Despre lucruri “esențiale”pentru copii, de care de fapt nu avem nevoie
Despre efectele nocive ale folosirii scoicilor de mașină pentru bebeluși (în afara mașinilor)
Îngrijirea stil cangur ușurează îngrijorarea părinților
Salvând viețile prematurilor cu KMC: Cum pot mamele să joace un rol activ
Poziția optimă pentru prematuri trebuie să ofere un simțământ de conținere
Îngrijirea stil cangur (Kangaroo Care): Îngrijire eficace și de impact pentru bebelușul dumneavoastră prematur
Kangaroo Mother Care: Magia atingerii mamei
Kangaroo Care – un ”rooming-in” mai special pentru prematuri
Purtatul bebelușilor și alăptarea
Cum îi ajută pe bebeluși poziția fetală?
Cum este adaptat corpul bebelușului pentru a fi purtat
Beneficiile purtatului bebeluşului în braţe versus purtatul în scoica de maşină
Folosirea unui sling pentru somnul de zi
Purtarea bebelușului
Boba Air testată în concediu – port-bebe-ul ideal pentru mare!
Nouă motive pentru a NU vă purta bebelușul cu fața în afară
17 noiembrie – Ziua Internațională a Prematurilor – o premieră națională KiddyShop
Am fost la cumpărături fără Boba - cele mai grele cumpărături din viața mea de mamă
Purtatul copiilor – de Dr. Jack Newman
Când vorbim în apropierea prematurilor îi ajutăm să își dezvolte vorbirea
Contactul piele pe piele după naștere - de Dr. Jack Newman
La vedere și ”pupăcibil”
Îngrijirea stil cangur - 1 - ce este?
Îngrijirea stil cangur - 2 - cum atingerea piele pe piele salvează vieți imitând mediul uterin
Îngrijirea stil cangur - 3 - Despre apnee, oxigen, respirație, ritm cardiac și temperatură
Îngrijirea stil cangur - 4 - Despre alăptare
Îngrijirea stil cangur - 5 - Despre luarea în greutate și sistemul imunitar al bebelușului
Îngrijirea stil cangur - 6 - despre microbiomul ideal
Îngrijirea stil cangur - 7 - Despre colici, somn și plânsul bebelușului
Fotografia săptămânii trecute la UNICEF: Kangaroo Care
Un studiu nou (iunie 2014) demonstrează că îngrijirea stil cangur îi ajută pe bebeluși să se dezvolte mai bine
Îngrijirea stil cangur - 8 - despre dezvoltarea cerebrală
Îngrijirea stil cangur - 9 - Exterogestația e importantă pentru toți bebelușii, nu numai pentru prematuri
Îngrijirea stil cangur - 10 - despre urgențe, gemeni și ora magică
Îngrijirea stil cangur - 11 - despre cezariană și beneficiile pe termen lung
Îngrijirea stil cangur - 12 - beneficiile pentru părinți
Alte idei pentru vacanțe
De unde vine eticheta #wearallthebabies?
Îngrijirea stil cangur - 13 - despre avantajele îngrijirii stil cangur cu tatăl și despre beneficiile generale ale babywearingului, aplicate prematurilor



Sa-mi urez ceva la aceasta aniversare :D. In acest weekend David nu a vrut sa doarma la pranz, desi era evident ca are nevoie de somn. Asa ca l-am scos in oras intr-un wrap tesut. A adormit repede si m-am plimbat asa prin oras, cu el la piept. M-am simtit in al noualea cer cu iubitul meu drag dormind la pieptul meu. 

 


Si m-am speriat gandindu-ma cat de aproape este finalul acestei relatii. Asa ca imi doresc la aniversare sa mai port copii. 
  • Fie ca e vorba de ai mei care sa mai vrea sa fie tinuti la pieptul meu,
  • fie ca devin matusa si cersesc nepoteii sa-i plimb la pieptul meu,
  • fie ca imi fac curaj peste cativa ani sa mai am un copil ♥,
  • fie ca am rabdare pana devin bunica si ma comport exemplar cu nurorile, si reusesc sa imi ascund disperarea de a le fura copiii sa-i port :))).

    Hai noroc, sanatate si la multi ani cu copii la piept!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...