miercuri, 20 aprilie 2011

Update la diversificare

Are zile in care mananca doar lapte, are zile in care mai adauga laptelui putin polen sau o rondea de orez, sau goji berries :D, sau stafide. Dupa o perioada lunga fara mancare i-a placut mult sa rontaie in sling cartofi pai facuti la cuptor, fara ulei si sare, simpli. Apoi a acceptat si cartofi dulci facuti la fel. Avem zile multe in care ii dam borcanas de la DM de fructe pentru ca e singura chestie ce o accepta si mi se pare ca mai bine asa decat nimic. Si in zilele in care nu mananca e putin frustrant sa pregatesti 2-3 feluri de mancare sperand ca macar o firimitura ii va atinge buzele sau limba si el nimic.

Azi am avut noroc ca a avut pofta de mancare si a acceptat si inlocuitorul borcanasului: o mamaliguta de mei amestecata cu magiun de casa din prune bio :D. Deci are si zile in care ne uimeste pozitiv :D si suntem incantati sa-l vedem mancand bine. Uneori se intampla cu banana, alta data cu cartofi, sau ou cu rosie, sau supica de legume... Niciodata nu putem spune ca daca un aliment are succes acum, va avea si alta data :D. De exemplu, oul ii place mult, dar avem si zile in care il fierb degeaba...

Ba chiar stie si sa-l ceara. Spune asa de dulce "ou" incat noi tot incercam sa-l facem sa spuna. Si "ush" la rosie, si "a" la ardei si la cartof :)). Si daca el spune "a" aratand inspre rosie eu trebuie sa ma prind ca nu rosia o vrea, dar nu stie sa-si caute prin farfurie bucatelele de ardei rosu :D.

Niciodata nu vrea sa stea intr-un loc sa manance, e prea scurta viata pentru asa ceva :)). Asa ca ii dau mancare cand e preocupat de ceva, chiar daca nu-i un obicei sanatos. Asa am ajuns sa-mi pregatesc mancare pe pervaz pentru momentele in care se cere sus la geam. Fascinat fiind de ce vede afara, se intampla cand mananca...

Perioadele de nemancat coincid cu iesirile dintisorilor, deci dupa ce vor iesi toti sigur va fi mai mancacios :D.

Alimente noi din ultima perioada (desi sunt sigura ca uit ceva, pentru ca eu l-am mai incercat cu una cu alta si el fiind nemancacios nu tot timpul imi treceam undeva):

I-am pus in unele mancaruri un praf mic mic de kelp pe care il aveam acasa pentru mine. Raw organic Kelp. Asa ca si cum as sara mancarea, deci putin de tot. De ce i-am dat kelp chiar daca nu as fi avut de gand inca? Pentru continutul de iod si Fukushima... Desi iodul radioactiv e fix pix pe langa cesiu... Dar na, sa nu zic ca puteam face ceva si n-am facut.

A molfait intr-o zi o firimitura de painica wasa 100% de secara de la mine. Nu stiu daca sa consider asta inceputul diversificarii cu secara :D. Oricum, am in plan o cumparatura de faina bio de secara.

Bunica i-a facut piure de urzici cu orez integral si parca i-a placut :).

Intr-o ciorbica i-am pus la masa (in loc de ulei) tahini (bio, raw, din seminte negre de susan, care cica au mai multi nutrienti). Mie mi s-a parut incredibil de buna, cremoasa si aromata. El a mancat asa si asa...

De cateva zile i-am dat amarant. Fiert si pus in ciorba. La inceput nu a mancat, dar azi a mancat incredibil de mult pentru el (vreo 40 de ml de supa cu amarant in ea).

Si prune uscate am mai incercat sa-i dau, dar nu au avut succes.

In unele supici ii pun inainte sa-l servesc tot felul de prafuri :D. Asa am inaugurat si praful bio raw de orz verde.

I-am facut intr-o zi niste biscuiti absolut deliciosi (ne-am batut si eu cu tati pe ei :)) ) din fulgi de ovaz, faina de mei, suc de portocale, ulei de floarea soarelui si seminte de chia. Minunati! Se sfarmau foarte usor si acum mi s-a facut pofta doar incercand sa mi-i amintesc. Si i-am facut in vreo 3 minute, iar in cuptor au stat vreo 10-15 minute, nu mai stiu. Asa ca as putea face mai des :D.

Aaa, si i-am dat ou cu tot cu albus! Chiar am crezut ca-i va placea mai mult sa mestece asa impreuna, nu te ineci asa tare, dar tot galbenusul e mai bun :D.

Am facut rost de lapte de capra de la tara si i-am pus aseara la prins. Asa ca peste vreo 2 zile va manca pentru prima data produse lactate, alt lapte decat cel de mama :D.

Comanda de fier din state nu a reusit, asa ca am comandat de la Shazzie. A venit foarte repede, totul a fost in regula. Acum nu stiu cum sa i-l dau, pentru ca mi-l refuza. La inceput il accepta, credea ca e apa, dar acum nici din pahar nu il vrea, nici din lingurita, nici din dop. Are un foarte slab gust metalic la final, dupa cateva secunde dupa ce il bei. In rest, gust de apa. Dar se pare ca Alex are papile gustative mult mai sensibile decat ale mele, pentru ca in momentul in care ii ajunge in gura il scuipa... Si a fost si scump :)))). Glumesc, stresul este ca tare as vrea sa il ia, ca pe cand ii refacem analizele sa ii fie buna hemoglobina si sa nu trebuiasca alte suplimente cu fier (care oricum nu stiu cum i le-as putea administra...).

Pentru Paste planific sa-i dau drob de-al meu, asa ca nu voi pune faina integrala de grau in el, cred ca voi face faina din fulgi de ovaz. In rest ciuperci, oua, ceapa, poate manca linistit :D.

Editez sa adaug poze cu biscuitii:



15 comentarii:

  1. Vad ca nu suntem singurele care cu greu acceptam diversificarea, laptele de la san e baza si pt noi. Eu pt intarirea sistemului osos ii mai dau tinctura din muguri de brad (cred ca e bun si in anemii), curmale pe care i le fierb cu meiul/ovazul/graul, etc si apoi combin mamaliguta cu un mar si branza de soia (abia asteptam fructele de sezon, sper sa fac senzatie cu ele:P), sfecla rosie si pe aia o mananca binisor, deci ma declar multumita:P
    Sa va faceti mari si fortosi:)

    RăspundețiȘtergere
  2. citind ce mananca Alex, imi pare ca MAria mananca junk food... si totusi ea mananca cel mai sanatos din toata casa! Te admir pentru modu in care il cresteti!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ne inscriem si noi in randul admiratorilor ! Felicitari pentru dragoste, curaj si rabdare !

    RăspundețiȘtergere
  4. Subscriu, si eu te admir pentru modul in care il cresti!
    Nici Costin nu vrea deloc fructele pregatite de mine, nicicum.:( Ca sa manance si fructe tot la borcanel apelez, ii mai amestec ce-i fac eu cu continutul borcanului si mananca. In rest legumele le mananca Ok, are mese la care papa si 200 gr, dar si zile in care mananca pe sfert...oricum tot in timp ce face altceva ii dau, altfel n-are stare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ah, si sper sa reusesti cu fierul, noi am scapat de anemie. Dar Costin era mic, il tineam pe spate si-i dadeam un pic fortat, adica ii tineam gurita deschisa si varsam continutul linguritei...uneori scuipa, uneori inghitea...Alex e mai mare, dar poate reusesti sa-l pacalesti in vreun fel.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu demult am zis ca ii dai sa manance chestii super interesante si super sanatoase!!! Tu de cand ai trecut pe stilul asta de viata (si mai ales in alimentatie....)? Rugaminte: nu ne dai si noua reteta de biscuiti? ca azi tocmai am incercat una si mi-a iesit o coca prea lipicioasa! Multumesc anticipatD

    RăspundețiȘtergere
  7. Ana, multumesc mult de idei. Nu stiam de tinctura de muguri de brad. Cum i-o dai? In apa?

    Gabi, la cat te interesezi si tu de alimentatia Mariei nu as putea sa cred ca tu consideri ca mananca junk food. Doar ca noi suntem tare inapoiati.

    Magda, multumesc mult! Uite cine ma lauda pentru dragoste, curaj si rabdare! Cuvintele astea ti se potrivesc perfect!

    Cristina, multumesc! Tu ai un mic mancacios fata de al meu :)). Sa fiti sanatosi!

    Adriana, nici eu nu mananc in totalitate sanatos, dar sunt mai atenta si mai informata de cand am avut problemele de sanatate si de infertilitate. La biscuiti nu am o reteta. Arunc intr-un bol niste fulgi de ovaz, peste care pun faina de mei (cand pun si faina de hrisca parca ies cam tari). Apoi de data asta am pus suc de portocale proaspat stors, altadata pun apa sau suc de morcovi. Si ulei. Am observat ca daca pun prea multa faina ies tari. Daca pun mai mult ulei ies sfaramaciosi. Poti pune si unt daca vrei, sau lapte sau smantana, noi inca nu incepusem produsele lactate. Si ou poti pune. Eu de asta pusesem chia, ca sa se gelatineze un pic cu sucul de portocale, sa spun ca a legat compozitia, ca si un albus. Dar nu cred ca si-a facut vreun efect. Apoi le pun cu lingurita si le apas cu lingurita in tava. Cred ca sunt lipiciosi si ai mei, dar daca as mai pune faina sa nu fie lipiciosi cred ca ar iesi prea tari.

    Este si pe diversificare.ro o reteta de biscuiti draguta, si cred ca de acolo mi-a venit ideea sa pun suc de portocale: http://diversificare.ro/retete/2011/02/biscuiți-pentru-bebeluși/ . Hai ca o sa editez postarea sa pun poza cu biscuitii mei :)) ca sa vezi ca sunt uratei :D.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ahhhh acum am vazut ca ai comentat si acolo, scuze ca ti-am dat-o si eu :))

    RăspundețiȘtergere
  9. ... am precizat ca in comparatie cu Alex. ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Hristos a inviat! O sa mai incerc biscuitii. MI-au iesit cam tari, dar pisati ii pun in iaurt sau in piureul de fructe si sunt buni. Rontaie si el asa la ei...de fapt molfaie, iar dupa ce ii inmoaie, poate manca un pic din ei:) pup si multumim pt posturile extrem de utile. Linkurile cu oua au fost fff bine venite!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cand i-am dat Nataliei mele suplimente de fier, adica Multisanosvit cu fier, am folosit o siringa dozatoare (am avut-o de la Panadol, sigura de altfel folositoare din cutie). O distra sa ia siropul asa, orice alta modaliatea de administare de pana atunci a fost sortita esecului.
    Si noi suntem in plina si complicata diversificare.

    RăspundețiȘtergere
  12. Buuuunnn o sa incerc si cu seringa din aceea. Desi la noi si la datul nurofenului e circ mare si trebuie sa i-o bag pe gat ca sa nu scuipe tot afara... :|

    Eu abia astept sa creasca mari si sa ne distram cat ne-am chinuit sa le dam de mancare :))

    RăspundețiȘtergere
  13. parca e fi-mea. O reteta mai detaliata de biscutii aia nu pui? Ce fel de fulgi ai folosit, arata foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  14. Deci nu am pe cantitati. Dupa ochi. Nici mie nu-mi ies mereu. De Paste am facut unii beton. Trebuia sa pun mai mult ulei. Am vazut ca daca pun ulei putin se intaresc. Si cred ca ar fi mai moi cu unt! Dar noi inca nu incepusem lactatele.

    Fulgii bio de ovaz de la Solaris parca erau mai tari, i-am lasat deoparte si am luat de la DM, parca sunt mai tocaniti, mai "instant" :)). Si i-am pus intregi, nu i-am rasnit sa fac faina.

    Faina de mei bio de la Solaris.

    Suc fresh de portocale.

    Ulei de floarea soarelui bio presat la rece de la Byodo.

    Seminte de chia de la Rawz.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...