sâmbătă, 11 decembrie 2010

La piscina

Am inceput sa merg la piscina. Prima data cand am mers aveam impresia ca ma uit la un film cu mine. Totul pe strada mi se parea ireal fara Alex. Chiar am avut posibilitatea sa gandesc pe drum spre bazin! Am mers pe jos ca sa ma relaxez, e un drum de 15 minute. Pe cand am ajuns acolo eram deja destul de relaxata. Asa ca ma gandeam sa ma intorc acasa, sa nu il las asa de mult timp pe Alex cu altcineva! :))

Totusi, mi-am facut curaj si am intrat. M-am simtit ca in concediu, sa inot intr-o apa la temperatura potrivita! Si apoi am stat vreo 10 minute si la sauna!

Mi-am dat seama cu ocazia asta cum mi-am calit eu organismul. Cand am ramas gravida mergeam deja de multa vreme la sala, piscina si sauna. Si ieseam din sauna de 80+ de grade direct in iarna de -10 grade. De cele mai multe ori pe cand ajungeam acasa imi era inca bine, chiar daca haina imi era descheiata de cald. Asa ca acum, dupa ce am nascut, toata lumea se mira de mine ca toamna-iarna umblu doar cu o bluza de trening peste tricou. Trebuie sa fie temperaturi negative ca sa imi iau si o haina mai grosuta. Ceea ce pentru cineva cu hipotiroidism e chiar ceva rar, noi suntem frigurosii omenirii :)).

Am mai avut o amintire frumoasa la bazin. Acolo am avut primul semn ca sunt insarcinata. Aveam problemele de fertilitate, incercam sa-l avem pe Alex si ciclul meu era foarte neregulat. In general venea o data la vreo 3 luni. Luni, 9 februarie 2009, dupa vreo ora si jumatate la sala, am intrat la piscina. Am mers intai la baie si am vazut o pata mica rosie, un spotting. Era ziua 30 si ceva de ciclu, asa ca am sarit in sus de bucurie, ca eram sigura ca asta era inceputul menstruatiei si ma bucuram ca am reusit sa scad la un numar mai normal de zile. In seara urmatoare, dupa ce am inceput sa plang aiurea la un serial, mi-am amintit de spotting si de faptul ca acesta poate fi si un semn al nidarii, al fixarii oului in uter. Mi-am facut testul de sarcina si am aflat vestea minunata!

Asa ca acum, stand in piscina si privind usa de la baie, m-au napadit niste emotii incredibile! Nu am mai fost acolo de cand oul "Alex" si-a facut loc cald si bun in uterul meu! Si nu uit sa-I multumesc pentru asta lui Dumnezeu zilnic!

Pe cand m-am intors acasa Alex a fost destul de mirat, nu credeam ca isi daduse seama ca am plecat. Dar schimbarea s-a produs. Toata seara "mamamamammaa" si voia la mine in brate si voia sa suga tot timpul :D.

Deocamdata simt ca imi face bine, chiar daca nu socializez acolo. Ma relaxez, asta e cuvantul. In plus, imi face bine faptul ca ies din casa, faptul ca ma mai imbrac si eu din cand in cand in haine de oras, mai las o ora sutienul de alaptare :)). Si faptul ca va trebui sa ma epilez mai des :)).

Cand merg eu la bazin, dupa ora 18, e foarte aglomerat pe strada, lumea atunci iese de la servici. Intuneric, ploaie, noroi, toate astea mi-au dat in ultima vreme o stare meditativa. Si vazand atatia oameni tristi, grabiti spre casa, cu plase multe cu bunatati pentru cei de acasa, mi-am pus atatea intrebari! Pentru ce gonim asa prin viata? De ce nu exista o posibilitate sa petrecem mai mult timp cu familiile noastre, cu copiii nostri? Ce viata e asta? Pe copiii nostri ii invata despre viata niste straini? Mergi la servici ca sa ai bani sa platesti un strain sa se ocupe de copilul tau?

Imi place tot mai mult cand citesc despre homeschooling. Dar stiu ca nu as fi buna pentru asa ceva. Stiu ca nu am atata imaginatie cat sa-i ofer copilului o sansa egala cu cei ce invata intr-o gradinita. Dar cand citesc de mame care fac homeschooling impreuna, in grup, care aleg sa faca lectiile de biologie in natura, care chiar ii invata pe copii despre viata si multe lucruri utile ce le pot folosi in viata, mi se pare formidabil! Pacat ca nu traiesc intr-o tara unde sa se poata asa ceva... Sa iti inveti tu copiii ce reprezinta viata mi se pare foarte important. Dar daca ei doar seara isi intalnesc parintii timp de o ora, poate doua, nu au cum sa invete nimic de la ei. Pe vremea cand eram noi mici, parintii nu lucrau pana seara tarziu. Ce se va alege de generatia asta de copii?

Cateva linkuri frumoase:

http://atasatlasanulmamei.blogspot.com/2010/12/despre-alaptare-la-bebe-magia-tvr1.html o bucata din emisiunea Bebe-magia.

Dupa atata vreme am reusit azi in sfarsit sa scriu ceva si pe celalalt blog: http://natural-club-ro.blogspot.com/2010/12/body-typing.html

Foarte interesant despre raw food weaning http://www.rawmom.com/blog/2010/12/feeding-baby-raw-foods-weaning-the-importance-of-breast-milk/

Si super fain despre alaptarea unui toddler (adica a unui copilas mai mare de 1 an, care incepe sa umble) http://www.kveller.com/blog/parenting/i-breastfeed-my-toddler-got-a-problem-with-it/

7 comentarii:

  1. Raluca, ma bucur ca ai reusit sa-ti faci un pic de timp si pentru tine. Cred ca o sa te ajute foarte mult, o sa ai o alta viziune aspra lucrurilor :). Cred ca nici mie nu mi-ar strica putina "deconectare" si miscare, dar la mine e mai dificil. Deocamdata cel putin.

    RăspundețiȘtergere
  2. Gabi, tin pumnii sa reusesti si tu. E important si pentru noi, si pentru ei. Mai ales ca la noi, la mamele ce alapteaza, nici nu se pune problema de a lipsi mult timp, o ora, cel mult doua. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari!!! :D Chiar ma bucur pentru tine ca ai reusit sa gasesti putin timp pentru tine! In felul acesta nu cred ca Alex sufera, doar primeste in schimb o mami cu baterii proaspat incarcate. ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. ha, mai mult timp cu familia?? sa-l citez pe "genialul" ministru al muncii: "Guvernul nu ofera fericire, cautati fericirea in munca dumneavoastra"

    RăspundețiȘtergere
  5. Gabi, ai mare dreptate! Vin de acolo odihnita, cu chef de joaca, si cu un mare dor... de Alex :D

    Octavia, mda, el tot repeta si la tv ca asta e scopul lui de cand a intrat ministru, sa trimita oamenii in campul muncii cat de multi, cat de repede, mai ales mamicile... Tu cum mai esti?

    RăspundețiȘtergere
  6. Ooo, ce idee buna, mi-ar placea si mie sa merg la piscina. De fapt, pot merge, numai ca mergem cu totii, cu fetita cu tot ca aici nu avem cu cine sa o lasam. Si chiar simt nevoia asta, in ultima luna sunt mult mai nervoasa si cu mai putina rabdare fata de cum eram inainte, cand ma duceam la sport sambata de sambata, cate doua ore si apoi si la tura de cascat ochii prin magazine.

    Octavia: asa a spus ministrul asta? Oooo, ce urat din partea lui. Ai dreptate, Raluca, si eu ma intreb care-i scopul goanei asteia dupa bani. Sau dupa altele.

    RăspundețiȘtergere
  7. Maria, sper sa reusesti sa te mai si relaxezi. Eu doar acum vad cum e, pana acum n-as fi crezut. Cand iti dai seama cum sa facem sa savuram la maxim viata, spune-mi si mie secretul! Te pup!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...