joi, 9 decembrie 2010

Divide et impera (edit)

Oare chiar reusesc cei de la putere sa desparta mamele in doua grupuri? In cele afectate de aceasta noua masura si in cele neafectate? Si vor incepe cele afectate sa le atace pe cele neafectate in loc sa se alieze toate impotriva raului? Si cele neafectate se vor culca pe o ureche?

Nu mi se pare normal ca daca sunt deja mama sa nu ma intereseze. Nu mi se pare normal ca o mama cu salar mic sa rasufle usurata ca nu o atinge aceasta masura. Si nu mi se pare normal ca femeile cu salar mare sa inceapa sa le atace pe cele cu salar mic...

Acuma seara am citit acest articol http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-8107773-indemnizatia-pentru-mame-cifre-interpretari-tentatia-populismului-sau-cine-incurajeaza-guvernul-boc.htm.

Am sperat ca atunci cand gasesc in mediul online articole impotriva noii masuri a guvernului sa fie strict impotriva guvernului. Nu ii inteleg pe cei care ataca mamele cu salar mai mic. Ce vina au ele?

Sunt de acord ca cei de la putere vor sa fie populisti. Dar nu sunt de acord cu faptul ca femeile sarace o sa se apuce sa faca prunci pe banda rulanta. Sa nu exageram. Eu nu cunosc pe nimeni care sa ramana insarcinata pentru bani. Da, iti faci niste calcule si faci copii doar daca iti poti permite. Acest lucru se intampla indiferent de salar. Da, ramai cateodata insarcinata din greseala. Acest lucru iar se intampla indiferent de salar.

Ca se intampla multe nereguli, ca sunt multi care faceau inselaciuni pentru ultimele 12 luni pentru a primi bani mai multi, asta e posibil. Dar chiar are importanta? Sunt asa putine femeile ce primesc mai mult de 600 de ron! Cum spunea la Realitatea aseara o prezentatoare, "tunul" cu afacerile pentru 3 (!) kilometri de autostrada reprezinta o suma mai mare decat economia ce o face guvernul cu aceasta masura. Si in loc sa taie de unde trebuie, din coruptia lor, taie de la mamici, de la bebelusi, rupe copilul de la sanul mamei lui ca sa o trimita la servici.

In al doilea rand, ca sa ma intorc la articol, mie mi se pare ca natalitatea e ok sa creasca oricum in clasa romanilor muncitori, chiar daca ei muncesc pe bani putini. Cine le ia lor dreptul sa faca un copil? Cine face pe Dumnezeu, sa hotarasca cine dintre noi merita sa aiba un copil? Sunt atatia intelectuali cu salarii mici! Sa nu uitam ca majoritatea oamenilor mari de azi s-au nascut in familii sarace si totusi au ajuns bine. Eu am avut multi colegi de facultate foarte inteligenti care proveneau din familii sarace. Tocmai cei din familiile bogate erau mai lenesi... Si sa nu uitam statisticile violentei in familie, care arata ca aceasta se regaseste mai mult in mediile familiilor bogate. Facem atunci iar pe Dumnezeu sa spunem ca acela nu e un mediu bun de crescut un copil? Sau o femeie care are salar mare e posibil sa stea mai putin acasa. Facem iar pe Dumnezeu sa spunem ca nu merita sa ingrijeasca de un copil?

Hai sa-L lasam pe Dumnezeu sa decida totusi cine e in masura sa aiba un copil si sa iubeasca un copil...

Si noi sa ne vedem de treaba noastra si sa fim unite, doar suntem mame toate.

Sa fiu sincera pana la capat. Veti spune ca daca vorbesc asa fac parte din categoria de 600 de ron. Nu chiar, putin mai sus. Asta dupa ce cativa ani am cotizat la stat de la un salar MARE. Cu doua luni inainte de a ramane insarcinata mi-am pierdut jobul banos si am ajuns la un salar foarte mic. Asa ca daca ar fi dupa mine, as propune sa se dea procent din cat s-a cotizat in toti anii in care mama a fost angajata. Asta ar rezolva si inselaciunile pe ultima suta de metri. Dar nu sunt eu in masura sa propun legi. De fapt, prinzand totusi in calculul pentru CIC si o luna de la fostul meu job, mi s-a ridicat indemnizatia deasupra celor 600 de ron.

Am facut copil pentru bani? Imi vine sa rad. Noi incercam de atata vreme sa avem un pui al nostru, si doctorii nu aveau prognosticuri bune... Am ramas insarcinata intr-un moment greu pentru mine, incredibil de greu. Daca am trecut de la un salar bun la unul slab ar fi trebuit sa fiu dintr-o data condamnata sa nu fac un copil? Doamne, cum pot eu ca mama acum, cand vad cata dragoste si implinire si fericire aduce un copil in viata noastra, sa hotarasc ce familii au dreptul sa aiba asa o minune in viata lor si care nu?

Un articol mai fain despre situatia asta: http://www.injoaca.ro/la_treizeci/fataaaa/ care chiar daca e scris de o femeie ce e afectata de aceasta hotarare a guvernului, nu ataca femeile sarace. Nu ar avea sens.

Si da, a subliniat acolo ceva foarte important, cum e in afara tarii. Asa cum mai sus spuneam de dezbinarile mamelor in functie de venituri, pe forumul desprecopii.com citesc de multe ori dezbinari pe baza tarii in care locuiesc acum mamele. Cele din afara tarii sar cu idei de genul "nu mai comentati, ca la noi nu se da deloc concediu", "la noi e mic concediul", "la noi nu se dau bani in concediul de maternitate". Nu mi se pare normala comparatia pentru ca in afara tarii noastre in general se poate trai dintr-un singur salar. De multe ori mamele raman acasa cu copiii cativa ani pe concediu fara salar, intr-adevar, dar pot trai bine doar din salarul tatalui. In alte tari se da la nastere o suma importanta de bani, sau iti poti tu imparti o suma mare de bani cum vrei s-o primesti. In alte tari sunt crese civilizate. Mi se pare aberant la noi in tara sa se intoarca la munca o mama cu un salar de 600 ron sau 1500 ron sau cat o fi si sa dea 1000 ron pentru o bona! Te duci la lucru ca sa ai bani sa platesti o alta femeie sa iti ingrijeasca copilul...

Eu cunosc si femei din afara tarii care se gandesc cu drag si cu mila la mamicile din tara. Acestea da, merita tot respectul, si asta arata ca intr-adevar tara aceea le-a schimbat cumva. Celelalte, care chiar daca sunt mame sunt in stare sa gandeasca asa, sunt tot "romance", chiar daca nu asta le scrie in buletin... Si pe romani asa de usor ii poti conduce daca ii intarati impotriva celor de langa ei! Divide et impera...

Chiar daca am dat linkul asta http://jurnal-de-mutunau.blogspot.com/2010/12/concediul-de-ingrijire-copilului.html si data trecuta, merita sa-l mai scriu o data.

Editez sa adaug si postarea Bogdanei: http://bogdanasblog.blogspot.com/2010/12/verde-in-fata.html

Editez a doua oara ca sa spun ca am citit si eu blogul "feministei" la care se face referire in cele trei postari de pe blogurile de mamici. Cum poate o astfel de cretina, indobitocita de anturajul in care se invarte, sa sustina ca e feminista? Sa fac un rezumat: tipa aplauda decizia lui Botis de a reduce la 1 an concediul de ingrijire a copilului pentru ca i se pare ca statul acasa 2 ani de zile indobitoceste femeile. Pai cine te obliga sa stai acasa? Te poti intoarce oricand la servici! Si ce miscare feminista ar fi asta in care sa fie obligate femeile sa se intoarca la servici, vor - nu vor? Eu credeam ca atatea femei care pe drept cuvant s-au luptat pentru drepturile noastre au facut-o pentru dreptul si libertatea de a alege! Pana acum mamicile puteau alege, pe cand acum e o decizie mult mai grea... Cum poate o astfel de femeie sa se considere o feminista?

Si ma mira cat e de indoctrinata si nici nu-si da seama. Nu are cum sa stie ea ce minune e faptul sa fii mama! Si pana atunci e o marioneta misogina in mainile unor sefi misogini. Nu cred ca e vreun Einstein sau Picasso, sa ramana ceva dupa ea in lumea asta. Deci un simplu angajat intr-o firma, un pion in mainile altuia, considera ca a lucra pentru cineva e mai important decat a da viata.

Exista posibilitatea ca peste cativa ani sa devina mama. Si atunci e posibil sa isi dea seama ce prostie enorma a putut sa gandeasca. Sa isi dea seama ce naiva a fost cand a crezut ca munca ei de pana atunci e mai importanta decat copilul ei. As vrea sa fiu o musca pe perete sa ii vad fata cand va realiza lucrul asta. Sau e posibil sa faca parte din procentul mic de mame care nu dau doi bani pe copiii lor. Trist, pentru ca acelea sunt cele mai nefericite si neimplinite femei din lume.

Dar exista si posibilitatea sa nu devina mama niciodata. Probabil ca asta ar fi cel mai bine. Probabil ca cel mai bine ar fi fost daca si mama ei ar fi fost la fel de "feminista" incat sa nu isi doreasca prunci.

Inchei cu un citat de la o mamica ce are o cariera importanta: "The love and what I feel inside, what we have accomplished -- I don't know how to put it into words. It's bigger than life itself." - Celine Dion, vorbind de gemenii ei de 6 saptamani. Cuplul a trecut prin 6 proceduri de fertilizare in vitro pana cand au reusit sa ii aiba pe gemeni.

2 comentarii:

  1. Raluca draga, de cand ai postat tot vreau sa-ti raspund si nu reusesc. In primul rand sa-ti spun ca ma gandesc tot timpul la tine si la fetele dragi de la dovlecei si-mi pare foarte rau pt tot stresul asta social prin care treceti in ultima perioada. Tu stii bine ca eu nu ma bag in polemici si nici nu-mi dau cu parerea in probleme pe care nu le cunosc. Ce vreau de fapt sa-ti spun e despre experienta noastra si a prietenilor nostri de aici referitor la bani. Deci, de trait bine dintr-un singur salariu poti sa uiti, nu cred ca mai exista tara pe lumea asta in care cetatenii clasei de mijloc sa poata intretine o familie dintr-un singur salariu. Exista exceptii, cu siguranta. Sa traiesti prost dintr-un singur salariu, asta poti face in orice tara :). Dar, absolut orice standard e subiectiv, corect? Eu sper sa se rezolve in bine pentru voi si sa aveti posibilitatea sa stati cu puii cat va doriti. Diferenta majora dintre tari mi se pare la serviciile sociale, gen crese, sanatate, alocatii % co

    In alta ordine de idei, mi-au placut la nebunie toate pozele cu voi! Alex a crescut incredibil si e din ce in ce mai frumos, daca e posibil :). Sa-mi mai trimiti te rog, iti voi intoarce si eu gestul inadata ce reusesc sa incarc niste poze pe picasa. Va pup si ne ''auzim'' de sarbatori dragilor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Te pup si eu cu mult drag! Multumim frumos!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...