luni, 15 noiembrie 2010

A inceput Postul Craciunului cu mult soare!

A inceput Postul Craciunului! Sa avem un Post frumos, cu bucurie in suflete!

Lapte de migdale

Mi-am pus aseara la inmuiat in apa migdale. Si mi-am mai pus si germeni de lucerna la incoltit, sa am mai multi nutrienti in dieta. Azi dimineata mi-am facut laptele de migdale cam ca in reteta aceasta:



Chiar imi place de Karen Knowler foarte mult. Nu respect intocmai reteta pentru ca eu pun doar apa si migdale, nu mai pun nimic in plus pentru aroma sau indulcire. Si nu strecor pulpa, mananc asa un lapte mai gros. Din doua motive nu strecor pulpa: in primul rand nu am rabdare sa caut retete pentru folosirea pulpei si nu as vrea s-o arunc, si in al doilea rand, consider ca ma satur mai bine asa. Oricum de obicei in Post mi se face foame mult mai repede. Nu stiu ce voi manca la cina, pentru ca de obicei mancam fructe cu nuci sau seminte, dar acum ar fi prea multe nuci si dimineata si seara.

Si, ca aliment nou azi la Alex, a papat si el lapte de migdale vreo 2 lingurite. Apoi i-am pus si putine cereale de orez (instant) in el si a papat si asa un pic. I-a placut, altfel sigur nu ar fi deschis gurita pentru a doua lingurita. Am deschis astfel lista nucilor si a semintelor. Asa ca la capitolul grasimi, avem acum pe langa avocado si lapte de migdale. Plin de proteine si minerale. Nu am rabdare acum sa caut, dar citisem undeva ca are mai mult calciu decat laptele, oricum, mai usor asimilabil. Cine l-a citit macar pe Dr. Spock (ca sa nu ma bag in cartile veganilor si raw-food-istilor) stie ca din lapte calciul care se absoarbe e egal, daca nu mai putin, decat calciul care e scos din organism tocmai din cauza laptelui. Asa ca, e mult mai usor si mai sanatos pentru un copil sa-si ia calciul din frunze verzi, legume verzi, migdale, susan, etc.

Nu, nu vreau sa-l fac vegan pe Alex. In primul rand pentru ca nici eu nu sunt. Si in al doilea rand pentru ca in fructele si legumele din vremurile noastre lipsesc unii nutrienti care apareau pe vremuri. De exemplu inainte, cand nu existau atatea chimicale in pamantul gradinilor, legumele si cerealele chiar contineau vitamina B12. Asa ca nu ne mai putem raporta la ce consumau stramosii nostri.

Citind-o pe Shazzie cum spune ca dupa parerea ei (de raw-food-ista vegana) cei mai sanatosi copii sunt cei raw-vegetarieni, am vazut si de ce. Ok, lactatele vin cu relele lor (formarea de mucus in organism, hranirea bolilor autoimune si a cancerului), dar si lipsa lor aduce multe rele in zilele noastre. Asa ca ea, fiind vegana mai ales din considerente morale, ii da suplimente nutritive fiicei ei. Si chiar spune ca o mai lasa sa manance lactate crude. Pentru ca de multe ori mai bine iti iei vitamina B12 din lapte CRUD (in cel fiert si pasteurizat se pierde), cu toate consecintele negative, decat dintr-o pastila. E mult mai natural.

Ca sa combati efectele negative ale lactatelor, trebuie doar sa nu fie predominante in dieta si sa mananci in rest multe fructe si legume crude. Recunosc ca de cand nu am mai tinut Post, din ianuarie 2009, resimt asupra organismului povara de a manca lactate zilnic. Inainte, cand mai faceam o pauza in Posturile mari si in fiecare miercuri si vineri, organismul mai avea puterea sa mai lupte cu efectele negative. Mai ales la tiroidita mea autoimuna cred ca a hranit bine de tot anticorpii aia dieta mea plina de lapte de vaca...

Dar sa revin la mustaciosul pisicul meu ("te-ai facut cu lapte tot/si pe labe si pe bot"). Asa i-a spus bunica azi cand l-a vazut cu mustati de lapte de migdale :)).

Dans

Puiul meu scump a inceput de aseara sa danseze ♥♥♥♥♥. Asa de lasatul secului :)). Si topaie fericit si eu ii tot spun "tzup-tzup" si el incepe sa spuna si el "tup tup". M-a dat gata! A inceput in patut si apoi a continuat si pe jos. Si se opreste si da din fundulet, si merge unde vede un covoras ca pe scena si face iar tzup tzup! Si la un moment dat se lasa jos ciump si se preface ca gaseste ceva pe jos, si imi arata pumnul. Nu am inteles ce e treaba asta, dar mami a zis ca sigur se oboseste si asta e doar un motiv sa se aseze, se preface ca gaseste ceva :))))).

Oricum, mami de multa vreme spune ca e surprinsa ca Alex nu se batzaie cumva cand aude muzica, la cat de multa vreme isi petrece la mine in brate dansand :)). Si uite ca de ieri a inceput si e cel mai scump. L-am filmat aseara, ramane doar sa-mi gasesc timp sa descarc camera.

Colinde

Revin la colinde. Ador colindele!!! Imi plac la nebunie. De obicei in 15 noiembrie eram deja deprimata de toamna, frig si ploi, si inceputul Postului, cu colindele, imi dadea un avant mai mare decat orice pastile sau orice sedinta psihoterapeutica! Imi trecea orice depresie! (ahhh mi-am amintit de un 1 decembrie 2008 care imi sta ca un ghimpe in suflet, cand mi-am pierdut brusc jobul, fara sa mi se dea dinainte de inteles ca ar fi ceva... ei atunci nici colindele nu puteau sa ma scoata din starea aia, de fapt nici nu am mai ascultat colinde in iarna aceea...)

Ei dar acum avem cea mai frumoasa toamna din toata viata mea! A fost saptamana trecuta ploioasa si friguroasa si urata, dar pana atunci a fost ok, iar acum din nou e soare si cald si frumos! Eu stau in maieu afara si in pantaloni scurti! Alex in body cu maneca scurta! Minunat!

Ei si in atmosfera asta luminoasa am pus azi colinde in loc de cd-ul cu muzica ambientala, ca sa-l adorm pe Alex. Am ales colinde straine. Imi plac mult mult mult, imi dau o atmosfera de calm incredibila! Imi aduc aminte ascultandu-le de filmele vechiului Hollywood, de Craciun! Minunate!!! Si de desenele animate vechi vechi, de Craciun!!! Sunt in extaz, se vede dupa multimea semnelor de exclamare!

Colindele romanesti imi plac din alte motive, imi aduc aminte de copilaria la tara, cand mergeam la colindat dupa colacei (oare e regionalism? o chestie mica impletita frumos din aluat de paine). Si aveam straitza (a.k.a. traista) pe care de-abia o purtam de plina ce era de colaci! Si de-abia puteam strabate nametii, seara, pe intuneric. Dar ce clipe minunate! Ce amintiri frumoase!

Ei, sa revin la Alexuc. Si aleg eu un cd de colinde asa mai soft. Ca de, eu incerc sa-l invat pe muzica mai calma. Nu mi s-a parut normal sa il adorm atatea saptamani pe U TV, MTV, Kiss Tv. Si incepe cu "Have yourself a merry little Christimas...", apoi cu "I'm dreaming of a white Christmas...". Alex nimic. Cand a inceput "Jingle Bell Rock" si "Little Drummer Boy" si-a inchis ochii! Nu stiu daca sa profit si de acum sa-i pun doar muzica alerta ca sa adoarma mai usor, sau sa mai incerc sa-l invat pe muzica soft, calma? Deja am vazut clar preferintele lui, si nu e prima data cand imi arata asta. Si la tv cand nimeream pe ceva lent se trezea si daca adormise deja...

Pranz

La pranz eu cu mami am gatit pentru noi un hummus delicios! Imi era pofta! Stiu ca sunt mai multe retete de hummus, eu pun doar naut, apa in care a fiert, ulei de masline, tahini, usturoi si sare (de Himalaya :D). Simplu si minunat!

Mami a facut o supica de legume multe. Iar cu apa de izvor sa ii pot da si lui Alex. Si fara sare. Cu morcovi, pastarnac, patrunjel, telina, dovleac de copt si quinoa. Cred ca atat. M-am bucurat ca mi-am amintit de quinoa, ca nu-i dadusem de multa vreme. Asa ca am mancat toti 3 din ciorbica asta delicioasa!

Cum vremea e frumoasa, am stat azi mai mult pe afara. Cand l-am vazut ca da semne de oboseala, chiar daca mi se parea devreme, am intrat in casa si am inceput ritualurile. Dar in casa s-a energizat dintr-o data, afara era soare intens, probabil ca soarele il obosise. Si cum mi se facea foame, l-am dat la mami sa pot si eu sa mananc. Era ora 15. Cand am coborat dupa el, sa il iau sa mai incerc sa-l adorm, l-am gasit in brate la mami dormind :))))). Am ramas socata! Pai el de cand era mic, de vreo luna, nu a mai dormit in brate la mami. Si de multe luni deja nu il mai poate adormi nimeni in afara de mine! Cred ca Relu l-a adormit o data in ultimele luni. Dar acum, dansat de bunica si leganat, se pare ca a cedat, si daca n-a avut tzitzi la indemana :D.

Oooo, apropo de tzitzi, el mai nou cand suge se joaca cu celalalt san. Dar se mai intampla si cand se desprinde de san ca sa se joace chiar cu cel din care a supt. Si azi am zis eu ceva cu "tzitzi" si el a inceput sa rada "thithi", cu "th" englezesc din "thirsty" :)). A mai repetat de cateva ori incantat, uitandu-se la tzitzi.

Linkuri

http://www.grumblesandgrunts.com/2010/11/breastfeeding-toddlby-myths-and-reality.html Un link minunat despre alaptarea dupa ce bebe depaseste 1 an. Foarte fain!

Si un link de pe facebook de la profilul kellymom.com http://www.facebook.com/?ref=logo#!/kellymomdotcom/posts/174726072538500 in care se dezbate un articol dintr-o revista spaniola, in care apare o femeie vopsita ca o vacuta olandeza, care sta in patru labe deasupra unui bebe. Nu stiu spaniola, iar din comentarii imi dau seama ca nu e de bine articolul.

Copiez aici ce spune o tipa pe FB ca scrie in articol: "The front cover headline reads 'mother or cow'. Inside the magazine there is a double page photo of same woman on all fours over a baby lying on the floor. The headline is 'La era de las madres vacas' =The era of the 'cow mothers'
They mention some benefits of breastfeeding but say there is no conclusive evidence that proves them! They quote a lawyer and journalist extensively and the things she says are outrageous. According to her the entire lactivist campaign as she calls it is completely false and is simply a way of ensuring women stay out of the workplace!
According to her after only a century of artificial feeding in places like the USA and northern Europe where it all began people are super healthy and taller than people of southern europe and than people in the poorest parts of Africa despite the fact that they are exclusively breastfed.(When i read that bit i nearly burst a blood vessel in my brain)
The article contains a section 'For' and 'Against' breastfeeding. 'For' lists all the usual suspects.
'Against' as follows
Bleeding nipples, pain, blocked ducts, mastitis, thrush and depression due to a lack of sleep (accompanied by diagram of a woman crying)You will need to eat really well and look after yourself as you will need 500 extra calories a day (apparently this is considered a bad thing)You will be unable to take virtually any medications because they pass through breastmilk to baby, it will be very difficult to combine breastfeeding with work and although you can express this is troublesome and awkward and your supply will prob diminish, If the woman stays at home and breastfeeds it is her sole responsiblity to raise the baby and when she tries to return to workplace she will be at a big disadvantage.
They also have a section where they talk about how there is evidence that bottlefeeding is as ancient as breastfeeding.... bottles with teats found in tombs from 2000bc... etc etc goes on to talk about Nestle inventing the first modern formula blah blah
That's just a taster. There are some positive voices quoted in the article too (a la leche league leader and a spanish pediatrician that has written books published by LLL) but really they are drowned out by all the negativity.
i personally found the images and the headlines very offensive".

Oricum, nu asta voiam de fapt sa spun. Cand am dat de acest link mi-am amintit ca mai nou companiile de lapte praf nu mai merg pe minciunile pe care le spuneau pana acum in media (ca laptele praf contine tot ce trebuie unui copil la fiecare varsta, pe cand laptele de mama isi pierde din nutrienti dupa 6 luni, si alte astfel de minciuni). Nu, si-au dat seama ca au un public tinta pe care nu l-au atins cu minciunile astea, femeile puternice care stiu sa se informeze. Ei, pe ele se pare ca vor sa le atinga in putere, in feminism! Pentru ca in ultima luna am gasit o multitudine de articole pe net in care se spune ca e dreptul unei femei sa faca ce vrea cu timpul ei, sa nu fie legata de copil, sa aiba viata ei, sa-si traiasca viata, sa nu isi iroseasca tineretea, etc. Vor sa dea impresia prin acele articole ca doar o femeie fara viata personala si fara personalitate ar sta langa copil ca sa alapteze.

Si cred ca sunt multe femei la care prinde abordarea asta, si e mare pacat. Pentru ca mai mult decat sa fie dreptul unei femei la viata personala, e dreptul unui copil (pe care acea femeie l-a adus pe lume, nu el s-a cerut) la laptele mamei lui! El nu poate sa-si ceara dreptul asta, nu poate sa isi dea in judecata mama, nu poate sa isi strige dreptul lui in gura mare! Dar cu ce e el mai ghinionist decat un alt bebe care a nimerit la o mama care il alapteaza? Cu ce a gresit? Si atunci cand ne hotaram sa avem un copil, nu ne angajam ca vom face un efort pentru a-i oferi ce-i mai bun?

Ca un disclaimer, ma refer strict la viitoarele mame, la publicul tinta al acelor articole, nu ma refer la mamele pe care le cunosc. Pentru ca din cele care imi citesc blogul nu este nici una pe care sa o banuiesc ca si-a intarcat copilul ca sa se distreze. Cunosc in viata reala cateva, dar nu cred ca imi citesc blogul :)).

12 comentarii:

  1. Hello ,ma bucur sa te vad asa de entuziasmata ,si la mine are acelasi efect postul si colindele , abia asteptam sa le ascult cu toate ca in cutiuta muzicala avem si o colinda cu Mos Craciun si o ascultam de azi vara intr-una .
    Aveam de gand sa te intreb cate ceva despre alaptatul in post , eu tin vinerea non-stop si aveam in plan sa tin postul asta dar recunosc , imi era frica ,oricum o sa incerc sa tin cat de multe zile pot mai ales daca nu vad reactii la Izabella .

    Neaparat sa ne arati cum danseaza Alex , Iza doar se batzaie din fundulet la ceva melodii ptr copii pe care le cere cu insistenta aproape in fiecare zi .
    Ce bine de voi ca aveti vreme frumoasa , a fost si la noi dar nu mai e , ploua deja de mai mult de 10 zile , nici nu mai stiu exact de cand , dar ploua in fiecare zi si nu prea putem iesi pe ploaie , pana la masina doar .

    Iti scriu aici si despre Pantley , o cunostinta a incercat si a reusit dar a fost greu , mai bine de 1 luna , aproape 2 pana a iesit ceva degeaba zice ea 2-3 saptamani , da dupa 2-3 saptamani a inceput sa vada rezultate si pe cand credea ca e mai bine a regresat bebelul si au luat-o de la capat si iarasi de 2 ori , oricum ea zice ca e singura metodala no-cry .
    Din propria experienta iti pot spune ca rutina e buna , eu am deci sa ma las ghidata dupa ea ,si singura si-a facut programul si seara dupa baie pe la ora 20-21 cel tarziu adoarme si pana dimineata se trezeste ea de cateva ori dar doarme, sambata si duminica si pana la 9 . in schimb ziua nu merge nici o rutina din cauza ca trebe sa-l ducem si aducem pe Alex de la scoala , si la Alex a fost buna rutina dar la el era in timpul zilei , si acuma e asa ,la el trebuie sa fie totul programat si calculat , nu-i plac lucrurile neprevazute , dar asta depinde si de firea lui , oricum mai ales cat sunt mici au nevoie de un oarecare program , cica asa se simt ei in siguranta .

    uff cate as avea de zis , dar o scurtez
    mai zic doar , super articolul din primul link si foarte urat cel din revista , din pacate asta este reversul dupa boom-ul cu alaptatul si scutecele lavabile , au luat o foarte mare amploare si persoanele carora nu le convine acuma contra-ataca cum bine ai zis si tu .

    Va pupam

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. referitor la articol, poti sa-ti dai seama in ce societate degenerata traim, din pacate. Ce poate fi mai natural decat alaptatul unui copil? Oamenii se indeparteaza tot mai mult de natura lor. Eu cred ca articolul e opera producatorilor de lapte praf. Oricum ar fi, e urat...mie mi-a lasat un gust amar.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, de fapt e deja tragic cum au evoluat lucrurile, m-am intristat si saptamana trecuta cand ai povestit cum a ras pustoaica aia cu gasca ei de tine pentru ca alaptai in mall...
    Cat despre migdale si lapte, iti dau mai departe datele exacte referitoare la continutul de calciu:
    -lapte 120 mg/100g;
    -migdale 250 mg/100g;
    -susan 738 mg/100g.
    Orice comentar e de prisos, nu-i asa?
    Datele provin din sursa sigura si de incredere
    http://www.ernaehrung.de/lebensmittel/
    Imbratisez cu drag toate mamicile si va doresc numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Dana, daca ne gandim la vacute ca dau lapte mult din iarba, e clar ca vegetalele fac cel mai mult si mai bun lapte, asa ca nu-i stres cu Postul. Doar sa ai grija sa mananci de toate. Cunosc atatea femei care in Post nu au vreme sa faca mancare separat pentru ele, si ajung sa manance doar biscuiti si pufuleti. Asa nu e bine, deci daca ai grija sa papi variat nu are ce sa fie rau. Eventual ia si putin polen, mai papa o miere cu susan, sa te umpli de vitamine. Sunt atatea femei vegane sau chiar raw-food care alapteaza mult si bine!

    Si Alex doar se bataie, dar mie mi se pare cel mai frumos dans :)).

    Te pup cu mult drag si iti multumesc mult pentru ca ti-ai rupt atata timp sa imi scrii asa mult si frumos!

    RăspundețiȘtergere
  6. Gabi, asa e, multa lume inceteaza sa mai gandeasca natural. Trist, dar se poate si mai rau de atat...

    RăspundețiȘtergere
  7. Mimi, multumim mult de informatii! Si in plus, laptele de vaca scoate din calciul din organism, deci pana la urma poate ca iese cu minus. Si mai scoate si fierul... Asa nu mai bine putin susan, care e o sursa excelenta si de fier si de calciu? Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. dana, poti alapta in post fara probleme, e un subiect pe care l-am cercetat pentru dietetik. Merge chiar daca tii post negru o perioada scurta. Gandeste-te ca sunt atatea mame vegane care alapteaza si ai foarte multe alternative la proteinele din carne.

    RăspundețiȘtergere
  9. www.dietetik.ro/ce-sunt-proteinele-/5173.html despre proteine :) pe cel cu postul si alaptarea nu l-au publicat dar m-am inspirat de pe kellymom.com :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Zoozie, multumesc mult pentru lamuriri! Te pup!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...