vineri, 8 octombrie 2010

Must + ce mai face + linkuri

Incerc de o saptamana sa scriu o postare cu ce mai facem si se pare ca nu imi gasesc timp. Dar cand a trebuit sa scriu pentru concurs repede mi-a venit inspiratia :)).

Diversificare

Am facut saptamana trecuta patru zile de must, facut proaspat din vreo 4 boabe de struguri negri de casa. Ii place mai mult decat apa, in sensul ca nu il scuipa afara, inghite vreo 3-4 picaturi. In prima zi chiar a baut vreo 2ml (spun eu, imaginandu-mi sucul ala intr-o seringa gradata). Apoi in astealalte zile a gustat cate o picatura doar.

Apropo de apa, mai nou s-a prins cum se suge din cana cu cioc. Fara sa bea apa, pentru ca nu era inclinata cana :D. Dar sugea. Ca in rest el doar musca si se stropea cu apa in cerul gurii si scuipa sau se ineca. Dar de ieri a inceput sa inghita apa din pahar si e foarte fericit ca stie cum.

Si inca un apropo. Din moment ce el nu bea apa, eu ii puneam apa plata intr-o cana din asta cu cioc si i-o dadeam pe mana. Nu m-am gandit niciodata ca apa e posibil sa nu mai fie buna. Nu statea la soare. Plasticul e fara bpa, m-am gandit ca e mai bun decat pet-ul chiar. Dar i-am gustat apa si are un gust rau. In plus, peretii canii sunt alunecosi, se simte ca s-a depus ceva pe ei. Imediat ar fi facut alge :D. De ce? Ce are plasticul de pet in plus fata de plasticul de sticla cu cioc? (Din dm am cumparat-o, de la Nuby)

Cu greutatea stam bine, dar cu cresterea in greutate nu :D. In ziua lui de raceala a slabit 300 de grame. De atunci a pus 100 la loc, dar inca e mai slab decat la 11 luni cu 200 de grame. Intr-adevar, nu mananca solide. Dar nu vad cum l-as putea forta. Si in Grecia in doua saptamani de alaptat exclusiv a pus pe el peste 200 de grame. Poate si eu am fost mai relaxata, am mancat mai mult, asa ca si laptele o fi fost mai de calitate (Mi-am amintit de o vorba de-a mamei mele, ca si vacile cand merg la munca pe camp nu mai dau lapte bun si mult :)) ). Deci acuma de vina au fost: raceala, diareea pentru dintele nr. 8, lipsa solidelor, si inceputul mersului pe jos.

Azi i-am cumparat biscuiti de orez de la Organix, adica aia simpli, numai orez si eterna vitamina B1 care nu stiu pentru ce e adaugata. M-a distrat ca a rontait pe ei putin, chiar a inghitit vreo 4 boabe din alea de orez.

Azi era asa de scump, dar am adus tarziu aparatul foto si nu l-am mai prins. Statea sub mar si musca din toate merele cazute. Si se juca cu frunzele cazute pe jos si cu petalele de trandafir portocalii!

Ce mai face

Si inainte sa faca primii pasi dar si acum, umbla cu antemergatorul lui acela cu vaca. Si inainte sa reuseasca sa umble ma distra ca deja nu mai voia sa mearga de-a busilea in casa. Asa ca dintr-un loc in altul isi impingea un scaun sa ajunga. Sau afara caruciorul.

E foarte darnic! Orice gaseste, orice are in mana, intinde sa dea la toata lumea. Si mai si intelege. Daca i-a oferit doar mamei mele, si ea a spus sa-mi dea si mie, mi-a intins mie obiectul respectiv.

Duce la ureche toate obiectele si spune "aaaa", adica "alo" :)).

Intinde telecomanda spre televizor apasand pe butoane :)).

Somn

Diferit in fiecare zi. Aseara de-abia l-am adormit, azi a adormit usor la san. In doua zile saptamana trecuta a fost minunat, odihnit, jucaus si vesel. Noaptea de aproape doua saptamani (de fapt cred ca de la raceala asa a ramas) se trezeste plangand sau tipand. De fapt nici nu se trezeste, tipa in somn. In weekend a fost cea mai grea noapte, s-a trezit in fiecare minut de mai multe ori. Ajunsesem sa adorm bine de tot intre tipetele lui, ca mai apoi cand ma trezeam sa constat ca nu au trecut 10 minute cum credeam eu, ci doar un minut sau doua. Deja nici tzitzi nu mai voia, cred ca era plin. Nu stiu ce poate fi. E drept ca dintisorul nr. 8 are gingia rosie cu urme de sange inchegat, poate ca asta iese mai greu... Nu se vad premolari in gingie.

Dragoste

E un scump si jumatate. Chiar i-am spus mamei mele ca Dumnezeu le aseaza pe toate, daca ne-a dat o saptamana mai grea, l-a si facut pe el mai iubitor, sa ne indulceasca oboseala. In zilele cand era mai greu el venea la mine si se catara in brate, isi lipea obrazul de obrazul meu, ma cuprindea cu mainile pe dupa umeri... Chiar isi si apropia buzele de obrazul meu. Dar de multe ori venea la mine sa se bage cu capul cu totul in mine. Si se lipea de mine si ma strangea in brate. A ras si Relu de noi intr-o seara ca dupa ce plansesem amandoi deodata acum ne iubeam si ne pupam de numa :x :x :x. Asa ca acum ne pupacim si ne imbratisam toata ziua! :)

Mami l-a intrebat intr-o zi "imi dai obrajorul sa-l pup?". Si fara sa fi facut vreodata exercitiul asta cu el, si-a aplecat fin si incet obrazul catre gura bunicii lui. Momente sublime, iti vine sa le bagi toate in suflet! L-am intrebat si eu apoi si a facut la fel. Incredibil de minunat!

Oricum am vazut noi de mai demult ca intelege aproape orice vorbim. L-am mai surprins de cateva ori.

Harnicie

Toata familia e constienta ca Alex e cel mai harnic, nu stim cu cine seamana. Deja de cand era mic sterge cu servetelul pe jos. Acum si cand are un burete in mana face la fel. Ia matura in mana (noi o sprijinim doar de coada sa nu-i cada) si matura! O foloseste ca o perie, si matura spre faras. A vrut sa lucreze si cu mopul dar nu l-am lasat. Masina de tuns iarba o impinge si daca i-a cazut rezervorul acela de iarba, l-a apucat de maner sa-l puna la loc. Aranjeaza haine, le scoate din sertare si le pune in cosul de jucarii. Arunca haine in masina de spalat. Muta pamant dintr-un ghiveci de flori in altul. Scoate legume din oale, le pune pe jos, si apoi le ia si le pune pe rand in galeata de gunoi. Cu o concentrare si o constiinciozitate incredibile! Sunt sigura ca el crede ca numai el lucreaza in casa asta :)))).

Linkuri

Am citit multe chestii interesante de cand nu am mai scris.

- MINUNAT! http://viataprinbalonulroz.blogspot.com/2010/10/simtiri-si-ganduri-si-cuvinte-si-fapte.html

- Dana, bloggerita cu vechime si prestigiu, m-a amintit azi in postarea ei: http://dana.webmyc.com/2010/10/inca-un-an-de-purtat-in-brate/#content

- Cum a fost la manifestarea dedicata babywearingului http://adelle.ro/cum-a-fost-la-international-babywearing-week-varianta-bucuresti/

- despre alaptat ca arma impotriva infectiilor: http://www.naturalnews.com/029899_breastfeeding_infections.html

- despre cum e sa fii mama de baiat, un articol foarte emotionant http://www.desprecopii.com/info.asp?id=2241

- si aici http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=155222&whichpage=1 pareri ale altor mamici de baieti pe acelasi subiect. Foarte emotionant. Si cu ocazia asta am ajuns la concluzia ca imi doresc si o fetita, eu nu eram prea sigura. Dar o postare mi-a atras atentia, cea in care mama isi propune sa nu se bage in viitor peste nora in crescutul copilului. Si mi-am dat seama ca imi va fi greu :))

- am vrut sa dau si linkurile de saptamana trecuta de la provocarea alaptarii dar pana la urma toate s-au asezat asa frumos, ca nu mai are rost sa ne mai enervam...

Azi mi-am luat niste carti de la biblioteca, va tin la curent pe masura ce le rasfoiesc.

3 comentarii:

  1. in mare sunteti bine! :) ma bucur.
    mi-a placut la nebunie cum ai descris harnicia lui. :) ... mai ales partea cu legumele pe jos si apoi in cos :)

    Spor la citit.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu gasesc rondele de orez la supermarket, unde sunt si cereale integrale si seminte. fara vitamine

    RăspundețiȘtergere
  3. Gabi (spune-mi daca vine de la altceva G. :D), esti simpatica. Abia astept sa citesc si la voi din astea comice :)). Si m-ai distrat, intre timp si uitasem de ce mi-ai urat spor la citit. Daaaa, am nevoie de urarea asta. Uite, am putin timp liber si intru pe net :D.

    Zoozie, ai dreptate, sunt si acolo rondele si sunt si bio! Super ideea. Pun pariu ca sunt si mai ieftine :)). Te pup!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...