joi, 21 octombrie 2010

Bilant + ce mai facem + avocado

Bilant

Am uitat sa fac bilantul de la 12 luni. Spun 12 luni pentru ca nu voi lua sa recapitulez fiecare luna in parte, sa fac un tabel pentru tot anul, cu ce a facut in fiecare luna, cu greutatea, cu alimentele introduse, etc.

Greutate: 10.33 kg, deci un plus de 30 de grame doar. E drept ca in ziua aceea de raceala a scazut mai mult de 200 de grame, si apoi le-a recuperat acelea. Si e drept ca acum umbla in picioare de numa! :D

Alimente introduse: ardei (nereusit, pentru ca dupa prima zi nu a mai vrut sa manance, nu i-a picat bine si s-a iritat la fundulet), pastarnac, struguri, quinoa. Adica de toate, si legume, si fructe, si cereale. Lactate aman cat pot de mult sa ii introduc si pentru ca stiu atatea rele despre lactate, si pentru ca el daca suge asa de mult nu mi se pare normal, cand in sfarsit mai baga si ceva solid in gurita, sa ii dau acelasi tip de aliment. Are nevoie de alte vitamine si minerale. A, si chiar daca orezul nu e un aliment nou, a papat prima data rondele de orez. I-au placut.

Lapte: toata ziua, toata noaptea.

Dinti: numarul 8.

Progrese: mers de o manuta si apoi mers singur in picioruse :x :x :x. In plus, "vorbeste" mult :D si face incredibil de multe lucruri prin casa, imitandu-ne pe noi.

Avocado

Alaltaieri i-am dat prima data avocado. Asa, direct luat cu degetul din fruct. Inca nu stiu daca sa il combin cu fructe sau cu legume :D. I-a placut foarte mult, si-a intins gurita dupa degetul meu de cateva ori! Super! Chiar am uitat sa spun ca am observat ca are deja un aliment preferat: cartoful dulce! In foarte putine situatii il refuza.

Acuma sa vedem cum facem cu cele 4 zile, ca ni s-au incalecat cu alt aliment :D. Eu niciodata nu ii dau doua alimente noi in acelasi timp, ca sa pot verifica reactia. Dar azi dimineata a facut circ sa-i dau jumatatea de lamaie ce era pe masa. I-am dat-o, convinsa ca se va stramba si o va lasa. Da de unde! A lins si a muscat din ea cu foc! :))) Asa ca va trebui sa-i introduc portocalele, sa aiba macar ceva gust bun :D.

Ce mai face

Ieri a mers la semineu, a deschis portita aceea de fier si a pus inauntru un con de brad gasit langa. Apoi a mers la gramada de lemne si a luat un lemn, cu care a inceput sa amestece in jar! :)) E clar ca l-a vazut pe Relu cum face focul si a privit cu atentie!

Am mai zis oare ca tot ia sticle si stropitori si le duce la fiecare ghiveci de floare, sa "ude florile", cum o vede pe bunica?

Se ridica singur in picioare fara sprijin, de pe loc. Foarte usor si foarte repede. Mai repede decat mine, ca trebuie sa ma ridic fortat sa fug dupa el. Si muuuullltt mai repede si mai usor decat bunica :D. Umbla mult prin toata casa. Ieri s-a ridicat de doua ori cu ceva greutate in ambele maini, fara sa se sprijine deloc pe podea. Ne trezim cu el umbland pe langa noi, in spatele nostru, fugind sa ne intreaca, etc. Mi se intampla ca bag o haina in dulap si cand ma intorc nu mai e in camera :)) si fug repede dupa el sa nu ajunga la scari...

Se urca acum pe orice, pe scaunul de masaj, pe fotolii, pe masute de cafea... Pe o scara din aceea de interior (de urcat la etajere superioare, o scarita) se urca pana sus singur, tinandu-se de margini, l-am filmat acu vreo doua saptamani, trebuie sa caut filmul.

Tipa de dragul de a se auzi. "Daaaa" si "Baaaa" in continuu :D.

A gasit un cablu din acela de video, cu 3 capete, alb, galben, rosu, si a mers cu el direct la televizor, unde a gasit gaurile corespunzatoare, si a incercat sa bage cablul. Cu multa rabdare si cu multa pasiune. Normal ca nu a reusit, dar era tare scump. Si am chestionat pe toata lumea, nimeni nu a umblat cu respectivele cabluri in ultimele luni, deci nu avea pe cine sa vada facand asa ceva. Doar ca i s-a parut lui normal ca daca gaseste o mufa sa o bage undeva.

Isi iubeste mult animalutele de plus care sunt foarte moi. Se pune pe ele si rade si "spune" ceva, ca si cum ar suna "aaaaiiii ce draga imi esti".

A primit de ziua lui o chestie de lemn cu multe activitati ce se pot face cu ea. Si are un buton de lemn, care daca e apasat scoate un sunet. El nu il poate apasa asa tare. Asa ca imi cauta mana, imi prinde degetul aratator si mi-l duce la butonul respectiv, tot apasand pe el cu degetul meu :D.

Afara tot timpul isi ia un mar de sub mar si rontaie pe el. Merge la Lucky sa il linga Lucky pe maini si Alex sa rada in hohote. Scoate pamant din ghivecele cu flori. Ia matura si incepe sa mature. Isi plimba caruciorul. Merge prin spatele casei printr-un fel de sant cimentat, care ii place foarte mult, e aleea lui, are deja un ritual, cand mai are vreo 2 metri pana in capat se intoarce sa il iei in brate sa vada sus :D. Tot timpul vrea sa mearga in magazia cu unelte.

Mereu are ceva "de lucru". Ia o piatra dintr-un loc, o pune in alta parte, ca de acolo sa ia o frunza. Si tot asa un du-te-vino. Si in casa la fel. Alaltaieri a furat o jucarie de la ultimul etaj, a fugit cu ea pe scari razand. Apoi la etajul nostru a luat un cos impletit (de fructe, de paine) si l-a dus sus, a pus o hartie in el si a inceput sa-l roteasca in aer, sa amestece hartia bine :D.

Tot timpul vrea afara, si daca deschidem usa de la balcon e jale daca nu-l lasam.

Ma iubeste si ma dragoseste incredibil! Se lipeste de mine, isi lipeste obrazul de al meu, isi pune mainile pe dupa gatul meu sa ma stranga in brate! :x :x :x Si asta de multe ori intr-o zi. Daca nu ma vede doua minute, si il las la mami, pe cand vin inapoi fuge razand inspre mine, eu ma aplec la el, si ma strange in brate, si geme asa, a dor, si rade, si isi pune capul pe mine :x :x :x. Ma termina!!!

Face cucu-bau singur, se ascunde dupa ceva/cineva, sau inchide/deschide usa.

Are turn de lemn cu discuri (turn Montessori ii zicea de unde l-am luat). De vreo doua saptamani i-a reusit in sfarsit sa si puna discul pe ax, pana acum doar le scotea. Dar nu il pasioneaza. Mai mult ii place acum sa bage prin gaurile discurilor tot felul de alte obiecte, in special pixuri.

Face tai-tai, dar foarte suparat, aproape plangand. Pentru ca el plange cand se desparte de oricine, chiar daca e cineva cunoscut doar de 5 minute :D.

De cand a implinit un an mananca foarte mult! :D Adica asta inseamna ca de la maxim o lingurita (ma refer la lingurite de-a noastre, de adulti, ca in cele de copii nu pot masura, findca sunt diferite) de legume cu cereale pe zi, la vreo 3. Si de la maxim o lingurita de fructe pe zi, la vreo 2. Si in plus, mai bea si cam 3 picaturi de apa pe zi. Si mai molfaie si pe rondele de orez. Azi a batut recordul si a mancat o rondea mica de orez, din cele de la Organix. Da, inca mai avem punga cumparata saptamana trecuta, ne va tine vreo luna probabil :D.

Din cauza ca il vad ca mananca mai bine, m-am hotarat ca la prima ocazie (care va fi probabil saptamana viitoare, sa scap de stresul nuntii din weekend) sa fac un tabel cu alimentele introduse, cu alimentele ce le mai puteam introduce pana la varsta asta, pe tipuri. Si sa fac un fel de plan, de genul "saptamanal obligatoriu sa pape macar o data avocado, sau fasole verde". Uite, de exemplu fasolifere nu i-am dat de multa vreme. Nu mi s-a parut normal sa ma stresez cu asta daca el de multe ori nici nu deschidea gura la lingurita, sa guste macar. Dar va trebui sa fac ordine in planurile noastre. Si am citit in multe locuri ca nu e important zilnic sa-i amesteci de toate, dar sa te asiguri ca intr-o saptamana mananca variat.

Nu mai stiu acum ce as mai fi vrut sa spun ca face, dar oricum, eu il ador si il admir toata ziua. Mi-am amintit cat de mult mi-a placut cand am citit postarea unei mamici cand printesa ei a implinit un an, si am stiut ca eu nu ma pot exprima asa frumos: http://bobulmeudeorez.blogspot.com/2010/08/douasprezece-luni-file-de-poveste.html.

Alte linkuri

Postare asta http://mofturisicopilarii.blogspot.com/2010/10/treci-la-tzatza-cealalta-e-mai-mult.html mi s-a parut super! Si in plus, mi-a amintit de un articol citit saptamana asta: http://www.todaysparent.com/baby/breastfeeding/article.jsp?content=20100920_152139_6172&page=1.

Inca un articol frumos http://mothering.com/all-things-mothering/breastfeeding/in-honor-of-attachment-parenting-month.

Cine il poate ajuta pe David: http://injoaca.wordpress.com/2010/10/18/ajutor-pentru-david/.

Critico-mamica a inceput sa faca un dictionar de termeni mamicesti. Lore de la doar in brate a descris doi termeni interesanti. Mi-a placut si mie mult cand am citit de breastcrawling, si am gasit filmulete superbe. Chiar asta din postare nu imi place chiar asa de mult, pentru ca e multa lume, nu e ceva intim, si mi se pare ca il lasa sa se chinuie pe puiul mic http://doarinbrate.blogspot.com/2010/10/mamipedia-un-dictionar-scris-de-mame.html.

Un filmulet incredibil, cu supravietuitoarea unui avort: http://floridecires7.blogspot.com/2010/10/povestea-unei-supravietuitoare-unui.html.

Cum sustin medicii alaptarea: http://bobulmeudeorez.blogspot.com/2010/10/cum-sustin-medicii-alaptarea.html.

Si un articol foarte util pentru viitori parinti si pentru noii parinti http://bobulmeudeorez.blogspot.com/2010/10/cum-am-supravietuit-primului.html.

4 comentarii:

  1. Ce multe face Alex la 1 an ;;) Bravo lui! Se vede ca ati "lucrat" cu el.
    Il astept si eu pe-al meu sa faca macar un sfert :D


    E a patra oara cand incerc sa postez ~x(

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos, cred ca e o perioada minunata. Debea astept sa misune si piticul meu prin toata casa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Wow, Alex este nemaipomenit cum stie el sa bage cabluri in televizor. Mi se pare ca face foarte multe la un an, cred ca Maira nu facea atat de multe acum doua luni, ea avea un singur gand si scop: mers, mers, mers. Ca si acum, de altfel, nu prea s-a schimbat mare lucru. Felicitari, imi place mult de el, mi se pare foarte linistit si echilibrat.

    PS. multumesc mult de tot de mentionare, m-am emotionat cand am vazut ca ti-ai mai amintit de postarea mea de la 1 an.

    RăspundețiȘtergere
  4. Va pup cu drag, fetelor! :-* :-* :-*

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...