marți, 12 octombrie 2010

Mix (ce mai facem, imunitate, zahar)

Aseara am publicat o postare, dar fiind inceputa saptamana trecuta, mi-a publicat-o inainte de cea cu babywearing-ul: postarea de ieri. Si cum eu de obicei pe alte bloguri citesc doar ultima postare, m-am gandit sa o amintesc.

Chiar asa, ca o concluzie finala ma bucur foarte mult ca postarea cu babywearingul a avut si comentarii negative, pentru ca asa mi-am dat seama ca nu am lamurit destule lucruri. Poate multa lume se gandea "de ce sa alaptez daca uite ce plangacios e Alex?" si alte intrebari asemanatoare. Am lamurit problemele si am aflat de atatia alti copii crescuti cu dragoste care sunt minunati!

Ca un regret totusi al perioadei obositoare de inceput de octombrie, mi-as fi dorit foarte mult in 5 octombrie sa fac poze cu Alex in dreptul burtii mele ca sa vedem cat a crescut de la aceste poze din 5 octombrie 2009:







Ieri am primit slingurile fixe cumparate de la sling.ro cu ocazia super-promotiilor de saptamana babywearingului. Am luat doua slinguri fixe la pretul unuia! Unul maro/flori, adica are o fata superba maro si una superba cu floricele, si unul albastru, tot cu doua fete superbe, una mata de zi si una satinata eleganta! Deci in total, la pretul unui sling am luat 4 posibilitati de purtare!

La capitolul ce mai face, am uitat sa mentionez ca joaca fotbal. De vreo 2 luni da cu piciorul in tot felul de mingi si merge dupa ele sa le trimita mai departe cu un sut. Ma distreaza ca daca mingea ajunge intr-un colt, se tine ca un fotbalist cu mana de perete sa se aplece sa dea cu piciorul in minge.

Se duce cu sticle goale de apa si se preface ca toarna la flori (cum a vazut-o pe buni) sau in alte vase, sau chiar in pahare.

Striga toata ziua Ba-ba (pe buni) si cand il vede pe bunicul spune "Ba-bu".

Langa masa de infasat este o rama cu mai multe poze cu el. De cateva zile se uita la poze, "povesteste" si zambeste. Daca incep sa ii arat "aici e Alex, aici e Alex cu mama, aici e Alex cu tata", incepe sa rada fericit :)).

Se joaca cu lemnele. Azi dimineata scotea cate un lemn din galeata si ii dadea bunicului, care le punea pe rand pe foc. Cand nu a mai ajuns pe fundul galetii, dupa cateva incercari, a ridicat galeata si i-a dat-o asa bunicului :D sa se serveasca singur.

Are in sfarsit o jucarie pe care o dragosteste. Pana acum le studia, si le atingea cu degetul fiecare amanunt. Dar nu l-am vazut imbratisand razand o jucarie pana acum. Acum ii este foarte drag Ham-Ham.

Sambata l-am tuns pentru a patra oara. Ca sa nu avem motz de ziua noastra :D.

Ieri si-a vandut Relu masina. El are pasiunea asta de a-si tot schimba masina pe una mai buna. A inceput cu bani putini luati imprumut, isi cumpara o masina, o foloseste cateva luni sau un an, si apoi o vinde la un pret mult mai mare. Asa ca urmatoarea masina cumparata e mai scumpa. Nu ma pot supara pe el pentru ca nu baga deloc bani in ele, pe cand le vinde iese pe plus, dupa ce o si folosim un an. Dar ma atasez de ele. Asa ca acum nu am cum sa nu fiu melancolica, era vorba de masina cu care Alex a fost adus acasa de la maternitate, masina cu care am mers in concediu in Grecia cu Alex, masina in care a supt Alex... deci o masina plina de amintiri frumoase.

Trebuie sa aprofundez capitolul "imunitate". Nu imi dau seama daca e suficient sa manance sanatos si sa iasa mult afara la aer curat, sau trebuie si ceva produse naturale. Logic mi s-ar parea sa fie suficienta o viata sanatoasa. Mariamirabela a abordat subiectul aici: http://bobulmeudeorez.blogspot.com/2010/10/imunitatea-incotro.html. Am si raspuns acolo ceva. Dar nu am mai aprofundat problema. Nu am apucat sa caut, sa cercetez despre echinaceea de exemplu.

Oricum, cele mai importante mi se par vitamina D, si o alimentatie bogata in vitamina C si zinc. Si igiena! Am citit tot felul de articole in care se demonstreaza cat de important e spalatul pe maini in prevenirea imbolnavirilor virale.

Dar promit ca ma pun pe studiu sa vad daca sunt unele produse ce ar fi bune pentru imunitate.

Oricum, ce e sigur e ca cele care contin si zahar sunt foarte nocive pentru copii. Si nu ma refer aici doar la fixurile mele cu zaharul, ci la faptul ca zaharul scade imunitatea organismului si atunci ce am rezolvat?

Aici http://www.naturalnews.tv/v.asp?v=E9A59CE5374BDBCA732876BE640D7A39 pe la minutul 9 se explica cum zaharul intervine in munca celulelor albe pentru apararea organismului. Cu fiecare aliment cu zahar mancat ne scadem imunitatea. Vrem sa facem asta copiilor nostri?

Hai ca daca am inceput subiectul, il continui. Nu reusesc sa inteleg de ce parintii dau produse ce contin zahar copiilor. Mai ales acuma cat sunt mici si nu cer, nu vad la altii. Nu pot sa inteleg. Eram la nunta in Cluj si stateam de vorba cu cumnata mea. Ea m-a intrebat derutata de ce nu-i dau si lui Alex sos de ciocolata. Din moment ce ma inteleg bine cu ea, mi-am permis sa o intreb mai departe, am incercat sa gasesc raspunsul la intrebarea mea eterna "de ce dam produse cu zahar copiilor?" (nu spun dulciuri, pentru ca dulciuri se pot face si fara zahar). Am intrebat-o ce parere are despre sosul de ciocolata, e sanatos, nociv sau neutru pentru organism. Pentru ca eu ma gandeam ca cei care dau zahar copiilor nu stiu cat e de nociv. Mi-a zis ca stie ca e nociv, si pentru noi pentru adulti. Asa ca am intrebat mai departe "si atunci? Cum i-ai da ceva nociv unui copil? Ceva nociv pentru noi e posibil sa fie de o mie de ori mai nociv pentru ei.". Mi-a raspuns ca i-ar da pentru ca stie ca ar manca. Asa ca dilema mea tot nu s-a rezolvat. Astept inca raspunsuri...

Intre timp, sa amintim un articol foarte interesant de pe blogul Hrana Vie: http://hrana-vie.blogspot.com/2010/08/zaharul-si-efectele-sale-nocive-asupra.html. Este vorba de un studiu stiintific unde s-a demonstrat nocivitatea zaharului asupra sistemului osos al organismelor in crestere.

In articolul "Cele 76 pericole ale zaharului asupra sanatatii" aflam urmatoarele (cu trimiteri la studii stiintifice!):


1. Zaharul poate suprima sistemul imunitar si afecteaza apararea impotriva bolilor infectioase.
2. Zaharul deregleaza relatiile minerale din organism: cauzeaza deficiente de cupru si crom si interfereaza cu absorbtia de calciu si magneziu.
3. Zaharul poate provoca o crestere rapida de adrenalina, hiperactivitate, anxietate, dificultati de concentrare, si slabiciune la copii.
4. Zaharul poate produce o crestere semnificativa a colesterolului total, trigliceridelor si colesterolului rau si o scadere a colesterolului bun.
5. Zaharul cauzeaza o pierdere a elasticitatii si a functiilor tesuturilor.
6. Zaharul hraneste celulele canceroase si a fost conectat cu dezvoltarea cancerului de san, ovare, prostata, rect, pancreas, tract biliar, pulmonar, vezica biliara si stomac.
7. Zaharul poate creste nivelul de glucoza si poate cauza hipoglicemie reactiva.
8. Zaharul poate slabi vederea.
9. Zaharul poate cauza multe probleme cu tractul gastro-intestinal, printre care: un tract digestiv acid, indigestie, sindrom de malabsorbtie la pacientii cu afectiuni intestinale functionale, risc crescut de boala Crohn si colita ulceroasa.
10. Zaharul poate provoca imbatranirea prematura. De fapt, factorul cel mai important care accelereaza imbatranirea este insulina, care este declansata de zahar.
11. Zaharul poate duce la alcoolism.
12. Zaharul poate face saliva acida, cauzeaza carii dentare si boala parodontala.
13. Zaharul contribuie la obezitate.
14. Zaharul poate provoca boli autoimune, cum ar fi: artrita, astm si scleroza multipla.
15. Zaharul ajuta foarte mult la cresterea necontrolata a Candidei albicans
16. Zaharul poate provoca calculi biliari.
17. Zaharul poate provoca apendicita.
18. Zaharul poate provoca hemoroizi.
19. Zaharul poate provoca varice.
20. Zaharul poate ridica raspunsurile glucozei si insulinei la utilizatorii de contraceptive orale.
21. Zaharul poate contribui la osteoporoza.
22. Zaharul poate provoca o scadere a sensibilitatii la insulina provocand astfel un nivel anormal de mare de insulina si, apoi, diabet zaharat.
23. Zaharul poate reduce nivelurile de vitamina E.
24. Zaharul poate creste tensiunea arteriala sistolica.
25. Zaharul poate provoca somnolenta si scade activitatea la copii.
26. Aportul crescut de zahar creste produsele finale ale glicatiei (AGEs), care sunt molecule de zahar, care se atasează la proteine si le distrug. AGEs accelereaza procesul de imbatranire a celulelor, care poate contribui la o varietate de boli cronice si fatale.
27. Zaharul poate interfera cu absorbtia de proteine.
28. Zaharul cauzeaza alergii alimentare.
29. Zaharul poate provoca toxemie in timpul sarcinii.
30. Zaharul poate contribui la eczema la copii.
31. Zaharul poate provoca ateroscleroza si boli cardiovasculare.
32. Zaharul poate afecta structura ADN-ului.
33. Zaharul poate schimba structura de proteine si determina o modificare permanentă a modului în care proteinele actionează in corp.
34. Zaharul imbatraneste pielea prin schimbarea structurii de colagen.
35. Zaharul poate provoca cataracta si miopie.
36. Zaharul poate provoca emfizem.
37. Aportul mare de zahar poate afecta homeostazia fiziologica a multor sisteme din organism.
38. Zaharul scade capacitatea de functionare a enzimelor.
39. Aportul de zahar este mai mare la persoanele cu boala Parkinson.
40. Zaharul poate creste dimensiunea ficatului prin faptul ca face ca celulele ficatului sa se divida, si poate creste cantitatea de grasime in ficat, care duce la boli de ficat gras.
41. Zaharul poate mari dimensiunea rinichilor si poate produce modificari patologice in rinichi, cum ar fi formarea de pietre la rinichi.
42. Zaharul poate afecta pancreasul.
43. Zaharul poate creste retentia fluidelor in corp.
44. Zaharul este inamicul nr. 1 al miscării normale intestinale.
45. Zaharul poate compromite invelisul capilarelor.
46. Zaharul poate face tendoanele mai fragile.
47. Zaharul poate provoca dureri de cap, inclusiv migrene.
48. Zaharul poate reduce capacitatea de invatare, afecteaza in mod negativ notele copiilor si provoca tulburari de invatare.
49. Zaharul poate provoca o crestere a undelor cerebrale delta, alfa, si theta, lucru care poate modifica capacitatea de a gandi limpede.
50. Zaharul poate provoca depresie.
51. Zaharul poate creste riscul de guta.
52. Zaharul poate creste riscul de boala Alzheimer. Studii RMN arata ca adultii mai în varsta de 60 de ani si care au nivel ridicat de acid uric au de patru-cinci ori mai multe sanse de a avea dementa vasculara, a doua forma cea mai comuna de dementa dupa Alzheimer.
53. Zaharul poate provoca dezechilibre hormonale, cum ar fi: estrogen crescut la barbati, PMS exacerbat, si scaderea hormonului de crestere.
54. Zaharul poate duce la ameteli.
55. Dietele cu nivel ridicat de zahar cresc radicalii liberi si stresul oxidativ.
56. O dieta cu nivel ridicat de zaharoza la subiecti cu boli vasculare periferice creste in mod semnificativ adeziunea de trombocite.
57. Consumul mare de zahar a adolescentelor gravide poate duce la o scadere substantiala a duratei de gestatie si este asociata cu un risc dublu de nastere a unui copil prea mic pentru varsta gestationala.
58. Zaharul este o substanta ce da dependenta.
59. Zaharul poate da efecte ametitoare, similare cu alcoolul.
60. Zaharul dat la copiii prematuri poate afecta cantitatea de dioxid de carbon pe care ei o produc.
61. Scaderea aportului de zahar poate creste stabilitatea emoţionala.
62. Corpul schimba zaharul in de 2-5 ori mai multe grasimi in sange decat o face cu amidonul.
63. Absorbtia rapida a zaharului promoveaza consumul excesiv de alimente la subiectii obezi.
62. Zaharul poate agrava simptomele copiilor cu ADHD.
65. Zaharul afecteaza in mod negativ compozitia electrolitilor urinari.
66. Zaharul poate afecta functia glandelor suprarenale.
67. Zaharul are potentialul de a induce procese anormale metabolice la persoanele normale, sanatoase, promovand astfel bolile cronice degenerative.
68. Apa cu zahar administrata intravenos poate taia oxigenul catre creier.
69. Zaharul creste riscul de poliomielita.
70. Aportul mare de zahar poate provoca crize epileptice.
71. Zaharul determina cresterea tensiunii arteriale la persoanele obeze.
72. In unitatile de terapie intensiva, limitarea zaharului salveaza vieti.
73. Zaharul poate induce moartea celulelor.
74. In centrele de reabilitare pentru minori, atunci cand copiii au fost pusi pe diete scazute in zahar, a existat o scadere cu 44% a comportamentului antisocial.
75. Zaharul deshidrateaza nou-nascutii.
76. Zaharul poate provoca boli gingivale.


Acuma sa-mi spuna cineva de ce am vrea sa le dam zahar copiilor nostri. Daca ar fi dupa mine as interzice zaharul total. Mi se pare la fel de nociv ca alcoolul, drogurile si tigarile. Iarasi daca ar fi dupa mine, din moment ce imi doresc ca Alex sa fie sanatos, nu i-as da niciodata nici un pic de zahar. Dar sunt constienta ca in societatea asta in care toti parintii isi "otravesc" copiii cu zahar zilnic, acest lucru l-ar face un ciudat. Probabil ca va fi nevoit sa mearga la aniversarea unui coleg iar eu cu stomacul strans de durere il voi vedea cum mananca zahar cu alte chimicale care nu numai ca nu ii aduc nimic bun in organism, dar ii aduc numai rele. Dar pana atunci de ce i-as da eu copilului meu, care inca nu stie ce e acela zahar? Cine poate sa ma lamureasca de ce atat de multi parinti dau zahar copiilor? Oare ei stiu? Sau se gandesc ca singurul motiv pentru care unii adulti evita zaharul e pentru ca ingrasa? Si atunci nu ar avea ce sa dauneze la un copil (ca pe ei probabil trebuie sa-i ingrasam)? Recunosc ca nu am stiut toate aceste pericole date de zahar, dar tot am stiut de diabet, de rezistenta la insulina, de dereglarile hormonale, de infertilitate! Pentru ca de astea m-am lovit! Si renuntand total la zahar, in cativa ani de hrana sanatoasa si sport, am reusit sa am un copil in ciuda pronosticurilor negative date de doctori. Mi se pare o crima in societatea plina de informatii in care traim sa ii dai copilului tau risc de diabet dandu-i mancare cu zahar pe care nici macar nu o cere.

7 comentarii:

  1. ce graviduta frumoasa ai fost! :) Acum esti o mamica frumoasa! :D
    Zahar.. nici eu nu i-am dat si voi incerca pe cat posibil sa o tin departe de zahar. putem extrage din natura zaharurile necesare organismului - am citit ca o rondea de banana fiarta in ceai indulceste suficient cat sa nu mai fie nevoie de adaosuri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vazind si pozele astea ma mir iarasi: nu stiu de unde ideea ca erai plinuta si asa si pe dincolo ca mie mi se pare ca aratai senzational. Ca sa nu mai spun de preferatele mele, pozele de la botez, cand mi se parea ca ai putea fi luata drept mireasa, nu mamica ce a nascut de putin timp.

    Acum, revenind la zahar: copiii au o atractie inascuta pentru gustul dulce. De aceea se adauga zahar in siropurile-medicament pentru copii: ca sa le ia mai usor. Parintii sunt dependenti si ei de gustul dulce si creierul lor le spune ca zaharul e bun, de dulce. Si atunci cum sa nu le dea copiilor lor ceva ce-i bun? Mai ales ca uite ce se linge ala micu', deci clar ca-i place, nu?

    Desi nu sunt adepta produselor zaharoase si a celor indulcite, sunt constienta ca nu voi putea sa o tin pe Degetzica departe de zahar in 100% din timp. Pentru ca ea vede si cere. Deja imi este foarte greu sa-i abat atentia in parc atunci cand o mamica sau bunica imparte cu generozitate pufuleti sau chec (ca-i de casa) sau prajituri sau biscuiti. Si ca sa-i abat atentia trebuie sa scot repede biscutii nostri (fara zahar) si sa-i dau in schimb. Si asta nu-mi reuseste totdeauna. Si recunosc: si eu mai mananc cate o placinta din cand in cand sau o prajitura. Dar nu pot sa inteleg niciodata ceaiul indulcit si sucurile cu zahar.

    PS. Multumesc pentru mentiune. Asa cum spuneam si-n articolul meu, cred ca daca Alex nu are contact cu copii bolnavi nu este nevoie de un preparat imunostimulator. In acest caz o alimentatie sanatoasa si un regim de viata sanatos (scos afara zilnic, cel putin 2 ore), plus vit C si D, ar trebui sa fie suficiente. Plus alaptarea. Si experienta noastra de mamici de 1 an spune ca intr-adevar, aceste masuri sunt suficiente.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult pentru trimiterea la blogul meu, ma bucur ca ti-a placut articolul despre zahar!!
    Si dr. Bruker a scris o carte numai despre zahar si despre efectele sale nocive asupra sanatatii, din pacate oamenilor le vine greu sa creada ca este asa de nesanatos. Si eu gandeam la inceput "ei, o lingurita de zahar acolo, nu poate fi chiar asa de nociva!", pana cand m-am hotarat sa renunt COMPLET la zahar si de abia atunci, dupa nici 2 saptamani au incetat gingiile sa mai sangereze (dupa aproape 35 de ani de sangerare la fiecare spalat pe dinti). Toate tratamentele scumpe facute in Germania pt. parodontoza mea nu au ajutat ca simpla renuntare la zahar.....

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu incerc sa evit zaharul cat pot, dar recunosc ca am mai scapat un pufulete (nush daca are zahar dar nu imi plac), o bucatica de cozonac sau un biscuite. Incerc sa le evit cat pot, mai ales ca sigur va manca in alte parti.
    Dar in cantitati mici mici nu cred ca e asa grav...
    La partea cu imunitatea, eu nu-i dau nimic Andreei. Cred ca mananca destul fructe, legume si alte produse sanatoase. Si sta afara aproape toata ziua:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Gabi, Maria, multumesc mult de complimente :">.

    Maria, multumesc de explicatia cu zaharul. Incepe sa se contureze si la mine motivul asa. Sunt sigura ca daca i-as pune zahar, ar manca si Alex fructele :)). Si deci am la cine apela pentru trucuri cand va fi nevoie, de pacalit copilul sa nu manance de la toti necunoscutii prin parc orice mancare i se ofera. Si ai dreptate specificand si alaptarea, e cea mai importanta!

    Mimi, te imbratisez! Asa e, multe strica zaharul asta si nici nu stim de unde ni se trage. Si nici nu stim in ce preparate il gasim. Eu am avut vreo 3 ani fara zahar pana cand am gustat ceva in sarcina. Si atunci mi-am dat seama in cate chestii gasesti zahar, ca nu e suficient sa renunti la dulciuri. Nu mancam nici maioneze la oameni acasa pentru ca mustarul contine zahar. Ce sa mai zic de conservele de mazare sau porumb? Trebuie sa ne invatam sa citim etichetele. Eu ma si enervam, pai daca tot as fi avut chef sa bag in mine atata zahar, macar sa-l savurez in ceva desert, nu in mancarea de baza...

    Roxana, iti multumesc ca mai intri pe la mine sa ma sfatuiesti. Cred ca partea cu statul afara e foarte importanta, cum spunea si Maria mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mimi, intreb aici ca poate revii, ce parere ai de astea: http://www.hylands.com/products/cplus.php ? Scrie ca sunt singurele bune pentru copii sub doi ani.

    Din moment ce nu am doctor homeopat, am mers la dr. google :D

    O intreb si pe zoozie la celalalt post unde a scris ea, poate revine.

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga mea Raluca,
    Cu homeopatia este o treaba mai complicata, cel mai bine iti procuri o carte buna si te ghidezi dupa ea (iar nu am decat recomandari in germana...) sau cauti un homeopat in zona, homeopatia din pacate nu se prea aplica profilactic, in orice caz insa, vitaminele sintetice sunt destul de controversate, eu nici nu le iau, nici nu le recomand (nici medicul nostru pediatru nu le prescrie NICIODATA).
    Medicul nostru i-a tratat pe copii de la otita si pana la pneumonie, de la viroza intestinala si pana la fractura de clavicula numai cu globule homeopate, nu am fost pana acum nici macar o data nevoiti sa apelam la medicamentele de sinteza, deoarece homeopatele nu ar fi ajutat...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...