sâmbătă, 25 august 2012

Cum a aparut Alex pe lume – partea a 2-a: pregatirea terenului (ii)


                  4.       Remediile naturiste.


Of, e un capitol atat de lung acesta, si mi-e tare teama ca multe din cititoare se bazeaza pe o reteta anume, iar eu nu o voi putea oferi. Nu pot da asa ceva din doua motive: memoria imi joaca feste, nu tin minte daca acestea sunt toate remediile ce le-am incercat; si doi, nu am avut o reteta concreta, am tot incercat anumite plante, le-am lasat, nu am respectat absolut nimic, poate unele le-am luat in functie de momentul in care le-am cumparat.

Imi amintesc inceputul. Primisem din intamplare un mail in care aparea un tratament naturist faimos de pe forumul DC, un tratament standard. Eram foarte decisa sa-l urmez, dar am avut noroc ca am gasit tot pe forumul DC o femeie minunata, informata si saritoare, la subiectul de Naturiste si homeopate, care mi-a explicat ca multe plante de acolo mie mi-ar face rau din cauza PCOS. Pentru ca erau multe estrogenice, iar la mine estrogen prea mult ar fi determinat testosteron prea mult. Asa ca mare atentie cand urmati un tratament naturist doar pentru ca ati auzit ca ar functiona, trebuie sa va cunoasteti intai problemele hormonale si sa stiti care plante vi se potrivesc. Din moment ce nu mai aveam “reteta”, am eliminat din plante ce nu erau ok, si totusi am inceput sa ma aprovizionez cu unele remedii care mi se potriveau din reteta consacrata. Stiu ca se bea dimineata ceai de coada soricelului (foarte buna si pentru ficat) si de cretisoara. Acestea le-am introdus in ritual (recunosc ca nu zilnic), citisem cat de bine tonifica uterul. Aveam doar stresul sa aflu la timp cand raman insarcinata, ca sa pot opri ceaiul de coada soricelului macar. Cu cretisoara parerile sunt impartite, unii spun ca e ok si in sarcina, eu nu l-am luat. Apropo de stresul asta, sa stiu din timp ca sunt insarcinata ca sa opresc anumite plante, cred ca paream naiva rau din afara, eu credeam ca intr-o luna de remedii naturiste si incercari raman insarcinata :)).

La capitolul ceaiuri tin minte ca am baut o perioada si ceai de sanzaiene, pentru beneficiile asupra tiroidei. Dar foarte putin si foarte rar, pentru ca nu-mi placea sa mi-l fac, gasisem doar varsat, niste tulpini tari si lungi care nu intrau in nici un recipient special de facut ceai...

Ceaiul meu preferat de vreo 15 ani e ceaiul verde, pe care il beau regulat de placere, in afara sarcinilor si a alaptarii (cu anumite exceptii somnolente si in aceste perioade special, cand aveam nevoie de energizant cat de cat sanatos). Dupa ce am nascut am gasit pe un forum cat de bine regleaza ceaiul verde anticorpii dereglati. Nu am studiat in profunzime, nu ma mai interesa, dar m-am gandit sa mentionez aici pentru cei pusi pe studiat.

Era sa uit de ceaiul de napraznic. Marele hit al forumului DC pe partea de infertilitate de atunci. Se facea foarte complicat, si macerat la rece, si decoct. Mi-l faceam zilnic si mi-l duceam la serviciu intr-o sticla, arata oribil :D. Cum nu am vazut nicio diferenta in ciclul menstrual, cum se intamplase la alte fete de pe forum, dupa cateva luni am renuntat la el.

Dimineata tin minte ca luam pe stomacul gol extract de muguri de zmeur (care se lua de catre alte bolnave de PCOS in combinatie cu extractul de muguri de coacaz negru; eu nu am luat coacaz negru, dar m-am gandit sa vi-l spun, pentru ca am citit de bine despre el :D). Acesta l-am luat pana cand a aflat ca sunt insarcinata, dar tin minte ca am si facut pauze, cum scria pe prospect. E foarte bun pentru PCOS si pentru lipsa de progesteron. Foarte indicat. De fapt, daca ar fi sa recomand doar doua remedii naturiste pentru PCOS, acestea ar fi extractul de muguri de zmeur si vitex-ul. Sunt cele mai renumite si la nivel international.

Asadar mai luam zilnic vitex agnus castus (de la nature’s way gasisem cel mai avantajos gramaj). Acesta nu creste progesteronul, nu scade testosteronul, deci nu in felul acesta ajuta, dar e foarte bun pentru PCOS pentru ca stabilizeaza LH si in modul asta regleaza ceilalti hormoni din organism.

Cred ca o scurta perioada am luat si pastile de napraznic, din cate am inteles pastilele sunt bune pentru chisturi (chiar chisturi, nu PCOS), iar ceaiul de napraznic merge pe chestiuni de infertilitate.

Am scris intr-o postare anterioara ca PCOS are ca efect sau drept cauza si rezistenta la insulina, asa ca multe remedii naturiste care regleaza rezistenta la insulina sunt foarte bune impotriva PCOS si pentru a face ovulatia sa revina. Printre ele imi amintesc acum de extractul de scortisoara. Normal ca am inceput sa si consum zilnic scortisoara pe mere si prune :D, dar am si luat un supliment naturist pentru diabetici ce continea  doar extract de scortisoara si acid alfa-lipoic, genial si renumit in reglarea rezistentei la insulina.

Pe partea de tioiridita auto-imuna Hashimoto, dupa ce ascultasem toate podcasturile posibile de la doctorii intervievati de cunoscuti oameni din raw-food (fara nici o legatura cu raw-food, dar am amintit intr-o postare anterioara ca eu am invatat multe chestiuni interesante de la ei pe langa alimentatie), descoperisem ca existau oameni pe planeta asta care reusisera sa scape de boli auto-imune! Intai faceau o detoxifiere buna (si alimentar, si cu remedii naturiste ce sa ajute detoxifierea prin toate organele: ficat, rinichi, piele, intestin), apoi o fortifiere a sistemului imunitar (probiotice, vitamina D, tot felul de remedii naturiste). Ei bine am urmat si eu un regim de detoxifiere, nimic foarte riguros, de exemplu despre importanta periajului uscat si a saunei in detoxifere am aflat si am aplicat mai tarziu. Si dupa detoxifiere am inceput aiurea, fara un program strict dictat de cineva, sa iau ciuperci chinezesti care fortifica sistemul imunitar (maitake si shiitake am luat o vreme, urma sa iau un mix de maitake, shiitake, chaga si cordyceps dar nu am mai apucat :D). Una din cele doua, nu retin care din ele, e mai specializata pe boli auto-imune, iar cealalta pe rezistenta la insulina, deci doua dintr-o lovitura, mi se potriveau manusa.

Si suc de aloe vera 100% am luat o perioada, si pentru efectul detoxifiant, si ca remediu naturist pentru diabetici.

Spirulina si chlorella luam in fiecare dimineata deja de multa vreme. Spirulina mai mult pentru aportul de vitamine si minerale, iar chlorella pentru efectul detoxifiant excelent. Nu stiu daca stie toata lumea, dar chlorella poate chiar sa scoata mercurul din organism, iar eu stiind ca anti-tg sunt datorati mercurului, nu am ezitat. (Sa nu va tin in suspans, analizele din primul trimestru de sarcina, si de atunci incoace, nu mai arata pozitiv niciun anticorp tiroidian, nici anti-TPO – cel legat de dereglarea imunitatii la nivel intestinal ca origine, nici anti-tg – cel determinat de mercur).

Am luat si probiotice zilnic, tot schimbam brandul ca sa alternez bacteriile alea. Mie nu-mi plac muraturile :D, mai beam lapte prins in casa, e drept. Dar stiu ca atunci cand vrei sa redresezi o lipsa de probiotice la nivel intestinal, alimentatia nu e suficienta la un om bolnav.

Am baut ceai de lapacho (pau d’arco) pentru reglarea imunitatii si am luat capsule de gheara matei (cat’s claw) din acelasi motiv. Cu mare atentie, pentru ca sunt contraindicate in sarcina, mai ales gheara matei, deci cand se banuieste o sarcina, se opresc. Sa nu se creada ca beam 5 litri de ceai pe zi si luam un pumn de pastile, uite ceai de lapacho tin minte ca imi faceam doar o data la vreo 2-3 saptamani, deci chiar nu am urmat nici un protocol, doar ca in loc sa imi fac un ceai de fructe cand ma apuca un chef de baut infuzii si stat in povesti la serviciu, mi-l faceam din ceva plante ce stiam ca imi fac un bine.

Sa nu uit ca si rezistenta la insulina, si dereglarile hormonale in general sunt legate de o functionare proasta a ficatului. Si recunosc ca mie mi s-a dereglat menstruatia si mi-a fost din ce in ce mai rau la multe nivele de la operatia de colecistectomie, deci de cand mi-a fost scoasa afara fierea. De atunci am o digestie ingrozitoare, greturi la orice miros sau oboseala, ficatul imi este evident la pamant imediat de dupa acea operatie. Asa ca am inceput sa iau si silimarina pentru sustinerea ficatului (multi dintre cei care isi trateaza naturist problemele hormonale stiu asta, stiu ca trebuie sa-si ingrijeasca ficatul ca acesta sa poata procesa hormonii). Alternam uneori cu Liv5.2, dar ma simteam psihic mult mai ok cu silimarina, pentru ca citeam multe despre ea, pe cand plantele alea indiene din Liv5.2 nu-mi spun nimic.
  
Un produs bizar pe care l-am luat pentru ca toate componentele din el erau foarte indicate pentru PCOS, a fost... un medicament pentru prostata! :))))) Da, se pare ca aceste doua dereglari sunt strans legate, motiv pentru care si prostata la barbati apare tot la cei predispusi la diabet. Continea palmier pitic (saw palmetto – serenoa repens), extraordinar pentru PCOS,  mai avea extract de urzica, iar foarte bun pentru PCOS, si extract de prun african (Pygeum africanum), excelent pentru PCOS. Acum nu se mai fabrica, am vazut doar saw palmetto in amestec cu dovleac parca...

Si pentru a incheia enumerarea bizareriilor, o perioada am luat Acneon. Nu pentru acnee, desi din cauza PCOS aveam ingrozitor de multa si de urata, incepusem sa am si pe decolteu, si pe spate, locuri unde nu am avut nici cand am fost la pubertate. Dar Acneon era cel mai ieftin produs ce l-am gasit care sa-mi ofere lactoferrina, foarte buna pentru Hashimoto.

O perioada am luat si orz verde (green barley) dar mai mult pentru mineralizare completa, ca sa nu iau complex de minerale si vitamine sintetice. Deci din acelasi motiv pentru care luam spirulina.

Hmmm incercand sa rememorez ce am luat totusi din acel tratament standard de pe forumul DC, mi-am amintit si despre supozitoarele de carpicon, care sunt foarte bune pentru chisturi. Dar nu reusesc sa-mi amintesc daca am luat sau doar mi-am propus sa iau :D.

Orice planta gaseam ca idee intr-un articol, incepeam sa o caut pe net si prin carti ce efecte are in raport cu Hashimoto, cu hipotiroidismul (pe care nu-l aveam inca, dar eram cu risc), cu PCOS, cu testosteron, lipsa de progesteron, rezistenta la insulina, diabet (pe care nu-l aveam, dar eram cu risc). Daca gaseam ceva lucruri faine, luam. Eu de asta le insir aici pe toate, chiar daca par multe, poate va vin ceva idei, nu sa le luati toate o data! Ci sa incepeti sa studiati “ia sa vad eu ce efect o fi avand palmierul ala pitic la rezistenta la insulina, chiar o fi bun?” si sa vedeti daca ceea ce cititi vi se potriveste. Si luati-l o perioada scurta, sa vedeti daca simtiti vreo diferenta.

Pentru ca nicaieri pe internet nu veti gasi o lista completa de protocol, de genul  “daca aveti Hashimoto trebuie sa faceti cutare si cutare”. Nu. Dar daca aici mai sus v-a dat de gandit chaga, de exemplu, mergeti in google si cautati ”chaga hypothyroidism”, sau “chaga auto-immune”, “chaga thryroiditis”, “chaga hashimoto”, “chaga pcos”, “chaga insulin resistance”. Studiile stiintifice sunt specializate, deci e posibil sa gasiti un studiu ce a cercetat efectul unui produs natural asupra unei boli. Nicaieri in literatura medicala nu veti gasi o lista cu mai multe remedii naturiste. 

Nu stiu daca ati observat ca am pus un tab pentru contact in partea de sus. Ei bine, primesc o multime de mesaje. Vreau sa-i transmit Alinei ca am incercat ieri sa-i raspund si mi se spune ca nu e o adresa valida de mail :). 

18 comentarii:

  1. din cate am auzit si medicul chiar mi-a indicat sa nu iau spirulina!!!!cum de ai luat ti-a recomnadta cineva ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Spirulina nu are iod, e alga de apa dulce, poate medicul crede ca e alga marina.

    RăspundețiȘtergere
  3. As dori sa stiu daca ati luat ulei de luminita de seara cu vit.E? Am inteles ca este util in afectiuni hormonale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am luat, dar nu o perioada indelungata pentru ca mi se parea ca iau prea multe. Dar e util in aceste dereglari hormonale, da. Si la fel si uleiul de borago, e din aceeasi gama (ambele au acid gama linoleic - GLA).

      Ștergere
  4. Sprulina si Chlorela capsule sau prafuri?....eu cu prafurile nu ma impac deloc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La inceput capsule, apoi prafuri ca sa fie 100% planta bio, raw, deshidratata si macinata. In prafuri m-am gandit ca nu numai ca au si excipienti care sa lege pilula, dar nici nu sunt plantele organice, nici nu sunt crude. La pret ieseam mai bine cu prafurile. Le amestecam in apa, faceam o apa verde delicioasa cu aroma de balta :D.

      Ștergere
  5. sunt f curioasa ce fel de detoxifiere ai facut?
    multumesc de raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Eva,

      pe langa un regim temporar bazat doar pe alimente crude (nu vegan, consumam si lapte crud de la tara), am luat un produs de detoxifiere de la Nature's Way, cel pentru toate aparatele. Plus chlorella pe termen foarte lung, plus aloe vera din cate imi amintesc acum.

      Ștergere
  6. Multumesc.Este f interesnt ca ti-au disparut anticorpii in conditiile in care bei lapte pt ca am citit undeva cum ca 'hasimoto'=lapte,asta insemnand ca boala ar aparea la persoanele cu alergie la lapte si derivatele acestuia.Eu am renuntat de un an de zile la tot ce inseamna produse de origine animala.TSH-ul e ok,FT4 la fel doar ca anticorpii sunt inca prezenti.Problema mea e ca am si un nodul pe tiroida care cand creste cand scade si de care nu stiu cum sa scap inafara de operatie.Ma gandesc ca odata rezolvat nodulul s-ar rezolva si anticorpii...Nu stiu... e greu,e o lupta f grea dar care merita dusa.Sper ca intr-un final sa reusesc si eu la fel ca tine ca toti ceilalti care au perseverat in adevarul lor si nu s/au lasat pe mana medicilor alopati care mai mult strica decat repara.Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chris Kresser spune ca Hashimoto apare mai ales la cei cu intolerante la gluten si ca multi scapa de Hashimoto cand renunta la gluten. Toate aceste intolerante apar la un intestin permeabil (leaky gut), care ajunge asa mai ales datorita diversificarii aiurea. Asta ca sa mai aud eu cum spun oamenii ca de ce sa nu incep diversificarea cu biscuiti, ce, noi nu suntem sanatosi si asa am mancat???

      Mai sunt care spun ca laptele crud e ok, si ca lactatele pasteurizate si omogenizate fac rau.

      Multa sanatate!

      Ștergere
    2. O cura foarte buna pt. detoxifiere si un leac la multe probleme de sanatate este postul de 40 de zile cu sucuri de fructe. Eu ma chinui de foarte multi ani cu mari probleme de sanatate. Am fost la medici, vraci, bioenergoterapeuti, homeopati, etc si am urmat n..tratamente si regimuri iar in primavara aceasta Dumnezeu mi-a ascultata rugaciunile si m-a indreptat pe un forum unde am gasit leacul la problemele mele de sanatate.Aceasta cura se face doar primavara, acum nu se mai poate incepe dar mai puteti gasi multe alte sfaturi si ajutor pe acest blog facut de un om minunat, Scarface.
      http://sanatate.findtalk.biz/t2578-post-curativ-de-40-de-zile-cu-efect-secundar-slabit-reteta-iisus

      Ștergere
  7. Buna ziua,
    am luat si eu ceai de napraznic 3 zile..pt a ramane insarcinata...am auzit si eu...dar in veci nu ma mai iau dupa ce zice lumea..cu leacurile babesti...la ciclul...in prima zi mi-a venit un strop apoi pauza 4 zile ..am crezutr ca sunt insarcinata..dupa 4 zile mi-a venit ft putin...nu ca de obicei...cand era normal...abundant.am dureri de sani,crampe....eu cred ca m-am dereglat..sper ca luna viitoare sa fiu din nou "reglata " la ciclu...tinand cont de faptul ca nu am avut niciodata dereglari ale ciclului-venea normal...la zi fixa.Daca ati mai intampinat careva..asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna CRS,

      Din propria mea experienta ceea ce ti s-a intamplat este pura coincidenta. Deobicei aceste plante au nevoie de timp pentru a avea vreun efect. Mai ales ca intregul proces lunar de menstruatie are doua etape - faza foliculara, dominata de estrogen, in care se dezvolta foliculul din care se elibereaza ovulul; si, daca ovulatia a avut loc, faza a doua este cea luteala dominata de progesteronul ce este secretat de corpus luteum (foliculul din care a iesit ovulul). Deci pentru ca intregul proces sa fie influentat atat de mult ar fi trebuit sa iei planta mai mult de trei zile, pentru ca toata seria asta de cauza si efect este esentiala in fertilitatea feminina.
      Din cate am studiat Geranium Robertanium(Napraznicul), este putin asemanator cu Agnus Castus, in sensul ca elibereaza fito-progesteroni. Eu iau Agnus Castus de mult si daca fac o pauza de o luna sau doua, efectele se simt abia dupa a doua luna de tratament. Imi prelungeste faza luteala cu 2-3 zile maxim, iar lunile cu dureri de sani si "spotting" nu sunt deloc legate de Agnus, mai degraba de ce mananc, nivelul de stres si daca am dormit suficient. Mie Agnusul imi potoleste mult durerile si inflamatiile sanilor, defapt pt asta il iau.
      E posibil ca tu sa fi facut un macerat mai concentrat de napraznic si, daca pana acum nu ai mai luat astfel de tratamente, sa ti se fi prelungit faza luteala datorita boost-ului de progesteron. Progesteronul este cel care tine membrana menstruala intreaga, cand el scade ne vine ciclul, se elibereaza sangele de pe peretii uterini. Este secretat de Corpus Luteum pana la terminarea fazei luteale, si daca s-a produs fecundarea si nidarea ovului de peretele uterin, secretia de progesteron este preluata de placenta in formare, corpus luteum murind. Deci este posibil ca tie sa ti se fi prelungit perioada luteala, ceea ce ma indoiesc totusi pt ca am observat ca dureaza pana se simt efectele acostor tratamente, sau pur si simplu ai avut tu o mica dereglare, ceea ce se intampla si nu e motiv de panica. Pt spotting iti recomand vitamina E uleioasa, sau Primula uleioasa, ambele contin acid gama linoleic, si pe mine m-au ajutat foarte mult.
      Cel mai corect ar fi sa iti faci niste analize hormonale ca sa vezi care sunt deficientele si daca ai deficiente. Fitohormonii sunt foarte puternici dar si foarte eficienti si trebuie sa stii exact unde si in ce fel ai nevoie de ei.
      Nu trebuie sa te demoralizezi si sa renunti. Trebuie sa te informezi si sa iti cunosti corpul. Multa sanatate!

      Ștergere
  8. Bună ziua! Acum vreo 4 ani la un ecograf dr a zis ca am microchisturi pe ovare, mai multe pe dreptul. Am luat diane 35 atunci pt 2 luni si apoi am renunțat la ele. Nu am mai fost la nici un ecograf. Aveam cm regulat, dureri in primele zile, pilozitate destul cat sa ma deranjeze pe fata, intre sani, pe burta si muulte cosuri urate pe spate..acum un an am dorit un copil, zis si facut. Am ramas insarcinata din prima luna, fara probleme..am intampinat probleme in alaptare in schimb..in primele luni bebe nu a luat decat max 350 g pe luna si uda f puține scutece, max 4 cu indulgenta in 24h.. am trecut pe pompat si ii dadeam cam 90 ml de la mine si restul 2-3 masuri lapte praf.. credeti ca lactatia insuficienta e o consecință a ovarelor polichistice? Am luat schinduf capsule, tot felul de ceaiuri si prafuri pt stimularea lactatiei si nimic.. ce pot face?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pt Roxana Radu. Sa stii ca eu alaptez deja de un an si 5 luni. Primele 6 luni au fost pure testari experimente etc. Mi se imputina laptele incit nu mai ajunsesem la nimic. Am bocit de mi pocnea capul pt ca bebele meu nu vroia lapte praf si nici biberon. Am si probleme cu testosteronul am si tiroidita autoimuna cu hipotiroidism. Asa ca am alaptarea a ft pt mine descoperire proprie. Mi a zis un pediatru ca in Africa necivilizata nu stiu de lapte praf asa ca daca mama moare la nastere copilul e aplicat la pieptul bunicii pina acesteia ii vine laptele. Am zis Maica Domnului ajuta ma si am inceput treaba. Am luat Galafor forte eu fiind din chisinau rugam pe cineva sa mi l aduca de la voi. Sa stii ca ajut emorm de mult daca si tu stimulezi laptele. Eu imi puneam bebita la piept macar 5 min.la fiecare ora dupa care eu beam un ceai sau un pahar de chefir sau mincam un bulion un pahar de lapte daca poti bea. Eu n am baut lapte pt ca nu pot. Asta dupa fiecare alaptare. Mincam binisor de tot. Din fericire copilul meu statea la sin si 30 min si o ora. Tragea intruna chiar daca nu venea uneori prea mult da lua sinul parca in loc de suzeta. Asta a stimulat laptele foarte bine pt ca el vine dupa regula cerere oferta. Dupa o zi doua cd maream intervalele de alaptare aveam mult laptein sin. Asa am continuat pina la un ancd am micsorat nr de alaptari. Acum alaptez doar noaptea si imcet ne apropiem de intarcare. Aaaa si daca nu minca tot laptele il storceam si il puneam la comgelator. Asa ca lapte vei avea doar trebuie sa depui un piic maimult efort sii rabdarica. Te rog sa mi ierti ortografia .

      Ștergere
    2. Se spune ca femeile cu PCOS pot avea probleme de lactatie, insa mai degraba as crede ca problema vine de la copil. In jurul meu in toate cazurile in care s-a ratat alaptarea nu era deloc vina mamei, toti copiii aveau fren lingual scurt, nediagnosticat la timp de cineva, sau diagnosticat si privit ca pe ceva minor. Copilul cu fren nu reuseste sa stimuleze sanul mamei sa scoata lapte eficient, iar mama din aceasta cauza va produce din ce in ce mai putin.

      Ștergere
  9. Am avut inima zdrobită în ultimele 9 luni după ce David s-a despărțit de mine, dar după ce am văzut mărturiile unor oameni despre Dr. DAWN, am fost foarte încântată să-i cer ajutor. Mi-a explicat tot ce trebuia furnizat pentru a efectua vraja de împăcare și am avut încredere în el din toată inima. În exact 3 zile, iubitul meu, care m-a bântuit luni de zile, m-a sunat de 17 ori pe loc. Am fost șocat pentru că el a fost cel care m-a blocat și s-a mutat. Acum suntem fericiți împreună și așteptăm primul nostru copil împreună. Vreau să-l apreciez pe dr. DAWN pentru marele său ajutor și, de asemenea, să alertez publicul despre acest om grozav. Contactează-l personal dacă ai nevoie de ajutorul lui pentru a te reuni sau pentru a rămâne însărcinată sau poate ai nevoie de alte ajutoare.
    Whatsapp: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu am putut rămâne însărcinată timp de 9 ani după căsătorie,
    Eu și soțul meu am devenit atât de îngrijorați, încât am căutat diferite remedii pentru a rămâne însărcinată un an, până când m-am întâlnit cu doctorul DAWN, care o ajută pe cea mai bună prietenă a mea să rămână însărcinată atunci când nu a putut concepe,
    I-am explicat totul acestui medic și el a promis că mă va ajuta, i-am oferit tot ce mi-a cerut,
    Spre surprinderea mea am ramas insarcinata in 1 luna si 2 saptamani, acum am 2 copii frumosi, totul datorita doctorului DAWN,
    Contacteaza-l daca vrei sa ramai insarcinata.
    Dacă vrei să-ți aduci înapoi fostul iubit.
    Dacă vrei să vindeci orice fel de boală.
    Dacă vrei să câștigi la loterie sau să câștigi cazul Curt.
    El este WhatsApp:+2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...