sâmbătă, 19 februarie 2011

Update pe sectiuni: Ce am mai citit

In primul rand e musai sa scriu si aici ca a nascut Iuliana, o buna prietena de-a mea. O mamica absolut minunata, care niciodata nu s-a plans de nimic. Este cea mai optimista si cea mai vesela si cea mai sufletista persoana pe care o cunosc! Orice greutati a avut, le-a intampinat pozitiva si cu zambetul pe buze. Azi-noapte la ora 1 povesteam inca cu Daniella din burtica, iar in dimineata aceasta deja mamica scumpa ne-a trimis o poza cu Daniella la san. La prima nastere a puiului ei Bruce am ramas in minte cu poza in care il tinea pe piept, care m-a marcat profund, inca si acum o am in minte. Dupa cateva zile de travaliu in poza ni se arata atunci o Iuliana frumoasa, radianta, superba, divina! Tinandu-si puiul pe piept. A fost cea mai frumoasa nastere la care am participat de la distanta! Memorabila! Eram si eu insarcinata si de emotii imi udam tricourile cu valuri de colostru! Nu mai puteam face nimic decat sa stau pe pozitii la laptop sa discut cu mamica minunata!

Acum iar, imediat dupa nastere povestea cu noi pe messenger, ne-a trimis poza superba, ne-a zis cat e de fericita ca o tine pe Daniella la san! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Si intr-adevar, in poza Iuliana sta in fund (dupa o nastere naturala!) cu Daniella la san si cu un zambet pe fata cum nu mi-a fost dat sa vad niciodata! O fericire si o iubire se citeste pe chipul ei incat iti vine sa plangi cand vezi poza! Izbucnesti imediat!

Iuliana, te pup si te imbratisez cu mult drag! Si Ii multumesc lui Dumnezeu ca te-am intalnit! Esti minunata! Si Daniella e o norocoasa sa te aiba pe tine de mamica! Sa fiti sanatoase!


Revin la subiectul postarii de azi. Scriu la ea de aproape o saptamana :D.

La linkuri ordinea am lasat-o cronologica, asa cred, in modul astea mi-am copiat linkurile intr-un notepad. Deci poate unele linkuri mai importante sunt mai la mijloc :D.

Puteti testa un SSC de la Greenbaby, Magyarinda. Detalii aici: http://wrapmama.blogspot.com/2011/02/magyarinda-ssc-calator.html

Chestiuni interesante despre dezvoltarea cognitiva a bebelusilor: http://greenmommyblog.com/index.php/2011/02/03/homeschooling-journey-begins-cognitive-development-activities-part-2/

Foarte fain despre "nu-i voie" spus asa des de parinti: http://jurnal-de-mutunau.blogspot.com/2011/02/in-spatele-lui-nu.html

Idei faine impotriva plictiselii cand e musai sa stam in casa cu copiii: http://www.drmomma.org/2011/02/45-things-to-do-with-toddlers-during.html

Alte informatii utile despre scutecele refolosibile: http://adelle.ro/faq-scutece-refolosibile/

Pe renegadehealth.com a fost o dezbatere frumoasa, mai multe seri de conferinte audio, interviuri cu niste experti in sanatate. Nu am reusit sa le ascult bine, dar mi-au placut mult concluziile lui Kevin Gianni dupa fiecare seara de conferinta! Faptul ca nu conteaza asa mult daca mancam carne, sau lactate, important e sa fie totul cat mai natural, organic, fara hrana procesata, zahar si alte chimicale, sa fim conectati cu natura, sa facem miscare, sa nu fim stresati etc. Sunt minunate concluziile lui. Le gasiti aici:

- http://renegadehealth.com/blog/2011/02/07/coconut-oil-does-what-great-health-debate/

- http://renegadehealth.com/blog/2011/02/08/do-the-blue-zones-tell-us-what-to-eat/

- http://renegadehealth.com/blog/2011/02/09/most-cultures-eat-fermented-foods/

- http://renegadehealth.com/blog/2011/02/10/have-you-seen-a-squirrel-with-crooked-teeth/

- http://renegadehealth.com/blog/2011/02/11/maybe-youre-not-getting-enough-protein/

- http://renegadehealth.com/blog/2011/02/13/at-57-this-dude-is-ripped/

- http://renegadehealth.com/blog/2011/02/13/quick-and-painless-death-for-factory-farmed-animals/

- http://renegadehealth.com/blog/2011/02/14/7-common-lessons-from-the-great-health-debate/

- http://renegadehealth.com/blog/2011/02/15/was-the-great-health-debate-a-success-or-a-failure/

- http://renegadehealth.com/blog/2011/02/16/top-12-blog-posts-from-you/


Cateva beneficii ale co-sleeping-ului: http://www.drmomma.org/2011/02/seven-benefits-of-cosleeping.htm

O scrisoare incredibil de emotionanta, mi-au dat lacrimile, a unei mamici catre primul ei fiu, pe care l-a circumcis: http://www.drmomma.org/2011/02/letter-to-my-son.html

Lasatul copilului sa planga pana adoarme cauzeaza leziuni ale creierului. "even Ferber himself (the 'father' of sleep training, controlled crying and leaving a baby to 'cry it out') stated he would not repeat this with his own babies given what we now know to be true about the physiological, psychological, and emotional damage that CIO has on infants, children, and human development":
http://www.drmomma.org/2009/12/crying-it-out-causes-brain-damage.html

In primii 2 ani de viata ai unui copil, hrana nesanatoasa ii scade IQ-ul pe viata, chiar daca apoi se incearca redresarea dietei: http://www.dailymail.co.uk/health/article-1354683/Junk-food-diet-hits-childs-IQ-reveals-major-UK-study.html?ITO=1490

O mamica adoptiva isi alapteaza in final copilul adoptat. Nu alaptarea e focusul in articol, postarea e incredibil de emotionanta din punctul de vedere al mamei care reuseste sa se apropie de un copil care la inceput tresarea de cate ori punea mana pe el. http://www.nancymohrbacher.com/blog/2011/2/8/we-are-breastfeeding.html

Despre diversificare: http://www.mamepentrumame.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=139%3Adimensiunea-psihologica-a-alimentatiei-&catid=36%3Abebe-sanatos&Itemid=55

Niste poze superbe cu copilasi la san: http://saramcconnell.ca/blog/2011/02/10/the-beauty-of-breastfeeding/

Pe forumul desprecopii a aparut intr-o zi un subiect in care o mamica impartea sfaturi altor mamici cum sa-si faca pruncii sa doarma toata noaptea: cu ketof! Si oricat i s-a spus ca nu e bine, a considerat ca e atacata de mamele eroine, pentru ca ei i se pare ca la 8 luni sau cat are copilul (am uitat), trebuie sa doarma 12 ore fara trezire! Vina e si a pediatrului care a recomandat copilului medicamentele (in loc sa-i dea mamei ceva, in fond e problema ei). Dar si mama are o mare parte din vina ca nu s-a interesat cat e de grav ceea ce face si ca e ceva normal sa se trezeasca pruncul noaptea.

http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=160862&whichpage=1

Apoi, cand a fost inchis subiectul de mai sus, s-a deschis un alt topic pe DC de catre madamele care s-au simtit ranite, care s-au simtit atacate o data cu mama de mai sus. Si spuneau ca mamele ce se lauda ca nu au dormit cu anii sa nu mai faca pe mamele eroine. Na, circ, e drept, un circ de-a dreptul enervant cand vezi ca omul nu pricepe orice argumente aduci. Adica nu vrea sa priceapa. Dar trist e ca am aflat astfel ca sunt atatea mame care considera ca pentru ca ele sa doarma trebuie sa isi drogheze copiii...

http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=160899&whichpage=1

Tot in contextul abuzului, ceva mult mai grav: bataia! Aici: https://www.facebook.com/note.php?note_id=187455174610492&id=1074635266 Bogdana a incercat sa adune laolalta paginile pe care respectivele "mame" le-au sters de pe blogul unde povesteau cat e de educativ sa-si bata copilasii! La sfarsit mai sunt date cateva linkuri catre alte bloguri ce au scris despre aspectul asta. Doamne ajuta-i pe bietii copilasi, nici nu-mi pot imagina ce e in sufletul lor, imi vine sa plang. Cu ce au gresit sa nimereasca pe astfel de mame si nu intr-o familie iubitoare??? :((

Mie in general nu-mi place sa merg in parcurile cu copii. Tot timpul se gaseste cate o mama/bunica binevoitoare care vrea sa-si aplice cunostintele pe copilul meu, chiar daca eu nu-i cer lucrul asta. In plus, mai e si faptul ca noi nu avem parc si ma plimb de fapt pe strazi, la 1-5 metri de tevile de esapament ale masinilor. Mi se pare mult mai sanatos sa stam in curte din punctul asta de vedere. Apoi Alex se mai cere pe jos si iar in curte stiu ce am prin iarba, pe cand pe strazi nu stiu de ce da.

Dar mie imi place sa ma plimb si simt nevoia sa ma plimb pe strazi, printre oameni, si nu vreau sa creasca Alex inchis intr-o curte, asa ca zilnic iesim cu caruciorul la plimbare, si ne intoarcem in ergo sau pe langa carucior. Ei bine, legat de postarea de mai sus cu violenta, mai am un motiv pentru care nu pot sta unde sunt multi copii mici cu mamici si bunici. Lumea isi bate copiii si pe mine ma doare sufletul si nu stiu cum sa fac sa le deschid ochii. Pe un loc betonat din fata unor magazine, unde se strang mai multi copii din cartier, stateam si eu intr-o zi cu Alex. Si o bunica isi batea nepotelul de vreo 2-3 ani aproape tot timpul, ba pentru ca a mers la jucariile din fata unui magazin de copii, ba pentru ca nu a mers unde a zis ea, ba pentru ca a urcat niste scari in timp ce ea vorbea la telefon, etc. Mie imi crescuse tensiunea pana la cer, mai ales ca ii dadea rau de tot si copilul plangea infiorator. Am zis sa nu trec pasiva pe langa ea, si am intrebat-o daca mama copilului stie ca ea il bate. Si s-a ratoit la mine ca desigur ca stie, ca doar ea e bunica acelui copil. I-am spus ca-mi pare rau ca e bunica lui si ea tot comenta ca nu l-a lovit asa tare si ca e neascultator copilul. Eu am incercat s-o lamuresc ca nu e o crima ca a urcat copilul niste scari. Si ca daca ea i-a interzis, trebuia sa-i spuna atunci, dar ea a ales sa-l lase sa le urce si abia dupa vreo 5 minute cand si-a terminat convorbirea telefonica, a mers la el sa-l bata...

Na, mami imi zice ca nu fac bine. Eu stiu ca nu rezolv nimic, dar nici nu am de gand sa vin cu nervii aia acasa. Mai bine ii vars pe vinovati decat sa fiu apoi nervoasa toata ziua pe cei din familie, nu? Oricum, nu ma mai opresc de atunci pe acolo, m-am scarbit de toate "doamnele" care isi bat copiii pana la lacrimi. Mai cunosc cateva care nu fac asta in public, deci situatia e grava de tot...

Despre VBAC: http://vimeo.com/5648654

Despre alaptare, cat e de importanta, oricat e posibil: http://www.drmomma.org/2009/12/if-you-nurse-your-baby.html

Saptamana aceasta tati meu mi-a cumparat 3 carti ce i le-am cerut demult :D. Ruth Yaron - "Alimentatia copilului de la nastere la 3 ani", si cele doua carti ale Alethei Solter: "Bebelusul meu intelege tot" si "Copiii nostri frumosi si sanatosi". Acuma numai timp sa fie sa le citesc.

Am inceput sa rasfoiesc cartea lui Ruth Yaron si deocamdata pot spune clar ca e cea mai buna carte de diversificare ce am citit-o pana acum. Normal ca are si chestii cu care nu sunt de acord (de exemplu suplimentarea bebelusilor cu fier de la 4-6 luni pe motiv ca li se termina brusc la toti rezervele; cand s-a demonstrat ca de fapt incep sa-si consume din rezerve la introducerea hranei solide, indiferent cand se intampla asta). Dar per total e o carte care ne invata sa gatim sanatos pentru copiii nostri, sa gatim rapid. Are multe multe informatii (are 704 pagini!). Si despre cultivat anumite plante, si despre retete de solutii casnice, detergenti baby-friendly! Deci o consider absolut minunata si sper sa am timp s-o aprofundez!

Mi-a placut cum spune ea despre hrana industriala. De o astfel de atitudine m-am batut si eu si chiar era sa cad in capcana de a gandi la fel. Ajungi sa consideri ca hrana normala nu e buna pentru bebelusi, pe cand cea industriala da. Adica am ajuns sa ne intrebam daca e ok sa fierbem orezul si sa-l mixam pentru copii, ca sigur asta nu-l pot digera, dar cerealele din cutie da, pentru ca sunt create special pentru ei. Da, pare bizar, dar chiar ajungem sa gandim asa, probabil datorita reclamelor, sau nu-mi dau seama de ce.

Dau un citat din carte:
"In martie, cand bebelusul meu avea doar 4 luni, pediatrul mi-a dat o foaie cu dieta zilnica pe care trebuia sa i-o administrez. Aceasta consta intr-un borcanel de fructe pentru bebelusi, doua borcanele de legume pentru bebelusi si cateva linguri de cereale procesate comercial si imbogatite cu fier. Cand am intrebat daca as putea prepara acasa mancarea micutului meu, s-a uitat la mine de parca as fi venit de pe alta planeta. Acest lucru mi-a amintit de comentariul doctorului mamei mele atunci cand ea l-a intrebat, prin anii 1950, despre alaptarea copiilor. Doctorul i-a spus ca sanii ei sunt prea mici ca sa aiba suficient lapte pentru a-si hrani copilul.

Societatea moderna s-a indepartat atat de mult de natura, incat uneori uitam de unde provine, de fapt, adevarata hrana. Saptamana trecuta, cand imi hraneam bebelusul cu suc de portocale, sotul meu m-a intrebat de unde l-am luat (pentru ca terminasem ultima cutie cu o zi inainte). Cand i-am spus ca am stors sucul de la o portocala din frigider, a glumit spunand ca-si imagina ca sucul de portocale e stors din cutie.

Sucul de portocale adevarat e cel din portocalele intregi si proaspete. Cerealele de bebelusi trebuie sa provina din orez brun si din alte cereale integrale, cu toate substantele nutritive intacte si neprocesate prin rafinare."

Sigur va veti lamuri cat de buna e cartea chiar si numai cititndu-i cuprinsul: http://www.superbabyfood.com/chapters/Super-Baby-Food_Expanded-Contents.pdf

Si culmea e ca eu foloseam cereale la cutie. Pentru ca la inceput, cand i-am introdus prima data cereale, orezul, ii faceam un fel de terci din faina de orez. Apoi cand am vazut cat arunc, pentru ca el manca doar o firimitura de legume cu orez, am cumparat la cutie, macar sa nu mai lucrez si pe ala sa-l fierb pe aragaz pentru asa o cantitate mica. Doar acum am citit cat sunt de nocive. Si nu numai in aceasta carte, dar chiar am gasit multe articole care descriu cat sunt de nocive (si eu foloseam doar cereale simple, fara lapte praf, fara indulcitori si arome, doar cereale simple, organice, integrale).

Asta e unul din articolele gasite: http://simplybeingwell.com/2011/02/17/boxed-cereal-is-not-food/

Orlando Bloom se plimba cu copilasul in ergo! http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1356818/Orlando-Blooms-5-week-old-son-Flynn-travels-style-doting-dad.html

Zilele trecute am observat ca mi s-a refacut piatra de pe dinti, desi acum in ianuarie am facut detartrajul. Si am inceput sa caut posibile cauze. Cred ca e din cauza ca mananc aproape zilnic miere :D. Dar am citit atatea minunatii, cat pot fi de grave depunerile astea calcaroase, fac multe probleme, de la paradontoza, pierderea dintilor, infectii, infarct, cancer etc. Si cautand remedii am gasit linkul asta:
http://www.naturalnews.com/022938_mercury_disease_cancer.html

Sariti peste partea cu mercurul, dar atentie ca ultimul parafrag cu mercurul se termina undeva, chiar daca nu incepe altul, si acolo scrie despre bicarbonatul de sodiu si alte substante pentru dinti sanatosi.

Mi se pare complicata reteta asta http://www.rawmazing.com/recipes/pizza-night/ . Dar crusta aceea imi face cu ochiul :D. Cred ca voi face crusta si o voi manca cu rosii, busuioc si oregano :D.

Mituri despre alaptatul unui copilas: http://thestir.cafemom.com/toddler/116520/5_toddler_breastfeeding_myths_that

Da, stiu, postarea asta e o mare amestecatura, dar nu mai stau sa o editez, voiam doar sa am la un loc toate linkurile acestea. Mai am de facut un update cu ce mai face Alex in ultima vreme... :) Weekend placut!

4 comentarii:

  1. Nu stiu cum reusesti sa aduni atatea informatii dar multumesc ca o faci :)

    Am cumparat si eu acum 3 sapt cartea lui Ruth Yaron. Mai am cateva sectiuni de citit. Am facut si eu orez brun pt Matei pe care il amestec cu fructele de dimineata. Totusi eu ii mai dau si Organix si am incredere ca sunt ok. Nu la fel de bune ca acestea home made insa nici nocive nu sunt. Ai vazut probabil ca scrie si ea ca i-a dat bebelusului ei cereale organice de la Earth's best cand nu a putut sa-i prepare. N-am incercat sa-i fac inca super piureul ala. Nici nu poate inca manca tot ce contine. Azi am facut 7 luni asa ca o sa incercam galbenusul de ou.:D

    Cat despre alaptare si eu sunt in categoria persoanelor care isi alapteaza copilul pana nu o sa mai vrea. Daca n-ar mai vrea acum ar fi ft greu pt ca el lapte nu vrea sa bea decat de la san. Desi am reusit sa-l invat sa bea din canuta o folosesc numai pt apa si suc. Daca ma mulg si ii pun lapte nu il bea, sau ia maxim cateva guri :)) Totusi desi l-am alaptat cat de des a vrut probabil ca ne-a mostenit metabolismul (noi amandoi suntem slabi desi nu mancam putin). La 7 luni are 7,5 kg. E vioi, normal dezvoltat, inalt insa mai slabut. Daca as tine cont de graficul de crestere a crescut asa cum ar fi trebuit( l-am nascut de 3100). Insa cand vad atatia copii care au poate chiar si 10 kg daca nu macar 8,5 la varsta lui ma intreb daca totusi laptele meu nu a fost suficient sau ceva nu a fost ok cu el. Acum asta e. Sanatos sa fie ca mofturos are cu cine semana!

    Astept sa ne mai scrii ce ai incercat din carte si cum a mers. Chiar daca voi sunteti mai mari si puteti incerca mai multe ajungem si noi acolo. A si de praful de alge ( si ce alge?) si de ficatul deshidratat ce parere ai?

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu Organix am si Holle si chiar credeam ca sunt ok, ca sunt simple, fara tot felul de adaosuri, si bio, si integrale cica... Na, o sa incerc si eu sa fac din nou piureuri din cereale, dar in cantitate asa mica va fi mai dificil. Plus ca eu am impresia ca astea is si mai bunute la gust, astea cumparate, puse intr-un lapte de migdale de exemplu, am impresia ca alea fierte nu s-ar omogeniza asa bine. Eventual sa incercam ceva semi-procesat, cum ar fi fulgii aia tocaniti, gen musli, sa-i lasam la muiat sau sa-i fierbem.

    Pai tu esti avansata daca mai ai cateva sectiuni :). Ne poti da lectii!

    Din punct de vedere al kilogramelor nu cred ca e nevoie sa te ingrijorezi. Alex era foarte grasut pentru ca noi toti suntem mai umflati, de la parinti la bunici la toate neamurile :)). Si daca e energic si vesel inseamna ca e perfect. Graficele sunt facute pe copilasii hraniti cu lapte praf, asta se stie oficial. Asa ca daca nu scade, uda scutece si e vesel si sanatos, e perfect!

    Noi suntem mai mari dar mai inapoiati decat multa lume, ca am luat-o foarte incet. Algele sunt sanatoase cele de apa dulce (spirulina, chlorella, AFA). Foarte sanatoase! Din cele de apa sarata as recomanda doar fitoplancton marin. Algele marine care sunt pentru consumul oamenilor mari de obicei cred ca au prea mult iod, trebuie date mai rarut, nu zilnic. Despre ficat deshidratat nu ma pronunt, ca noi suntem inca ovo-lacto-vegetarieni :D

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. He he mai am cateva sectiuni de citit dar nu-s prea mici :)) Ca de ex sectiunea cu retete pt ca-s toate pt copii peste 1 an.

    Stiu ca sunteti ovo-lacto-vegetarieni. Si autoarea cartii este. Insa lasa de inteles din toata cartea ca ii este frica de carentele de fier si b12 care sunt intalnite des la vegetarieni si cred ca face un compromis cu ficatul deshidratat (probabil ca in forma asta nu pare chiar carne :)) N-am apucat sa cercetez nici ce-i cu drojdia de bere imbogatita cu b12 sau daca la noi se gaseste. :)

    Eu am cumparat orez brun bio, l-am fiert asa, dupa care l-am dat prin blenderul de la avent. A iesit o pasta si din ea i-am adaugat la fructe. Eu merg pe combinatii din astea pt ca Matei nu mananca ft mult si incerc sa-i fac o masa cat mai bogata. Nu a avut gaze sau alte pb de genul asta. Insa constipat tot e destul de des desi nu prea inteleg de ce pt ca mananca zilnic cate o para sau suc de portocale si cereale sau banane ii dau cate putin. Iar morcovul fiert e scos din alimentatie. Parca si voi mai aveati pb cu constipatia. Le-ati rezolvat?

    RăspundețiȘtergere
  4. Am citit mult despre anemii acum cu analizele lui Alex si carentele de fier sunt la fel de intalnite si la omnivori ca si la vegetarieni, deci altul e baiul. Cu B12 sunt de acord! Si veganii mai au probleme cu vitaminele A si D. Mai e apoi si DHA care trebuie avut grija, la cei care nu mananca des alge marine si pesti marini.

    Asa ca treaba cu ficatul deshidratat nu mi se pare tare naturala. E parca putin fortata, la fel ca suplimentele. Parca decat sa-i dau supliment de B12 mai bine ii dau ou, stii ce zic? Decat asa o cantitate mare si concentrata de ficat, mai bine i-as da ficatei facuti proaspeti daca as considera ca are nevoie. As merge mai mult pe natural decat pe concentrat.

    La noi se gaseste destul de rarut drojdie nutritionala (banuiesc ca la aia se refera, nu la drojdia de paine). Dar nu am vazut la noi imbogatita cu B12 si nici nu stiu daca ar fi chiar ok, pana la urma e vorba de o vitamina adaugata, ca acidul folic bagat fortat in paine care s-a dovedit a fi cancerigen...

    Da, avem destul de des probleme cu constipatia. La noi e si genetica, pentru ca eu sunt constipata de cand merg singura la baie :)). Si Relu are probleme, el e ori constipat ori in extrema cealalta. Deci de la noi nu a mostenit intestine sanatoase :)).

    Ce am observat ca il ajuta atunci cand e constipat:
    - daca bea apa
    - morcovii cruzi
    - praf de probiotice (eu am de la jarro-dophilus si ii dau doar la nevoie ca ma enerveaza baza aia de lactoza si altele...)
    - am mai citit de prune, crude sau uscate puse la inmuiat in apa. Dar nu am incercat.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...