joi, 5 august 2010

Concediu, borcanase, corcoduse

Marti 3 august - Prima zi de corcoduse - daca tot am acasa un constipat, abia am asteptat sa impinim 4 zile de mei sa ii pot da ceva sa-l ajute. I-am dat o corcodusa coapta si moale si dulce si i-a placut mult.

Dar miercuri a avut un scaun lichid, asa ca au ramas corcodusele pe alta data :)). A primit banana si morcovi cu dovlecei cu orez. A mai avut un scaun mai moale azi, dar totul e ok.

Tot mai are crize din alea dar nu ma obosesc asa tare :D. Mai mult ma oboseste nesomnul lui. Doarme foarte putin si il adorm foarte greu. Marti seara a fost apogeul. Era obosit frant, tot adormea si la san si la verticala in brate, dar dupa un minut de somn se trezea, chiar daca eu il tineam in continuare in brate. Ca macar daca as fi vazut de la inceput ca nu-i rost sa doarma, ma puneam sa ma joc cu el. Dar asa, am incercat sa-l adorm timp de o ora si jumatate si nu am reusit. Eram franta. La 45 de minute i-am zis lui Relu ca nu mai pot, efectiv simteam ca am ajuns la capatul puterilor. Dar a plans in brate la Relu si s-a intins inspre mine, asa ca am mai putut :D. Si totusi nu am reusit. Asa ca a mai incercat si Relu. Si el care de obicei il adoarme destul de repede, a reusit intr-o jumatate de ora. Deci noi am inceput sa-l adormim pe la ora 21 si am reusit la ora 23. Am fost ca dupa razboi amandoi.

Mi se pare bizar ca exact de cand au inceput crizele au inceput si starile astea cu adormitul greu. De marti incoace m-am prins. El nu vrea sa doarma. Asa ca trebuie pacalit. La noi nu ar merge tehnica aia cu ritual inainte de culcare, ca mai nou, de cateva zile, incepe sa planga cand isi da seama ca vrem sa-l culcam (daca incep eu sa shhshhh-iesc, daca ii cand "motanas, motanel", daca il scutur in brate, daca merg in camera, daca il scoatem din vanita de baie, daca il imbracam dupa baie, etc). A zis si mami ca e ca si noi adultii cand ne uitam la un film si chiar daca ne e somn nu vrem sa pierdem finalul. Asa e si el, nu vrea sa piarda distractia si nu vrea sa se culce :)). Asa ca aseara l-am dansat inainte de baie pana aproape mi-a adormit in brate. Ziua imi adormise in sling la cumparaturi in real. Azi iar, daca am inceput sa cant ca de obicei, a inceput si el sa planga, ca nu vrea sa doarma. Asa ca l-am pacalit cu un cantec nou. La san adoarme pana la urma, dar nici la san nu vrea, stiind ca vreau sa-l adorm. Asa ca trebuie continuu sa il pacalesc cu tehnicile de adormit si sa vin cu ceva nou. Iar cand se trezeste, il iau "puiu mic, da ai adormit? Te-am pacalit? Tu dansai fericit si mai sugeai, si numa te-ai trezit acuma in pat! :))". Asta pana cand va intelege :D.

Ieri il dansam afara si cand terminam de fredonat melodia ma opream. Si el maraia si se scutura sa il mai dansez si sa il mai invart. Si eu il intrebam "mai?". Si dupa ce am zis asta de doua ori, a inceput si el sa se straduiasca sa spuna "mai". Il vedeam cum isi aseaza buzele studiindu-le pe ale mele si scotea un "ma", "amai", si chiar si cate un "mai" limpede! Daca spunea "ma" si eu il intrebam din nou "mai?" se rusina, credea ca n-a spus chiar bine, si era asa de scump cu fatzuca lui de puiuc rusinat!!! :x :x :x

Ieri a luat Relu bilete in Grecia pentru sfarsitul lunii! Buuunnn a inceput stresul :)). Am scris deja liste lungi de bagaje. Ca sa vad din timp daca trebuie cumparat ceva. Mai ales ca nu voi avea tare multa vreme de cumparaturi si bagaje, pentru ca mami si fratello pleaca de sambata doua saptamani in concediu. Tati a zis ca ramane acasa sa ma ajute cu Alex :).

Dar, normal, am deja multe stresuri. Unul e mancarea solida pentru Alex. Bun, fructe voi cumpara de acolo. Dar legume? Chiar si pentru drum sunt stresata. Eu credeam, cand auzeam de mamici cu puiuti mici ca le dau borcanase de legume, ca sunt si sortimente pentru incepatori in ale diversificarii. Bine, asta dand la o parte ca sunt care dau din prima amestecuri complicate la borcan, fara sa testeze ingredientele separat, doar pentru faptul ca scrie acolo ca e pentru bebelusi peste 6 luni. Si mai si auzi ca nu dau capsuni in primul an la copil, dupa ce tocmai i-a dat o budinca de banane cu capsuni... Cum am zis, li se pare ca astea merg, ca sunt cumva facute special pentru ei...

Na, si am fost in Real sa ma uit si eu la borcane, pentru drum. Si probabil si pentru acolo. Credeam ca voi gasi si chestii simple, gen "morcovi cu dovlecei si orez", "mazare cu orez si morcovi", "fasole verde cu morcovi", etc. Dar nuuuuu, singurul borcan pe care Alex l-ar putea manca acum e de la Hipp, morcov simplu :D. In afara de hipp si organix nici nu m-am uitat la alte firme, pentru ca am vazut ca au zahar chiar si sortimentele cu legume.

Am mai gasit un singur sortiment care as putea sa i-l dau: morcov cu cartof dulce de la organix. Am cumparat si cartof dulce, sa il incerc asa, natur, 4 zile. Ca daca ar fi facut urat la borcanas nu as fi stiut daca e de la cartoful dulce sau de la borcan, Doamne fereste (mi-e tare frica de botulism). Asa ca de maine sper sa putem incepe cartoful dulce.

In afara de astea doua borcane, cel cu morcov simplu de la hipp si cel cu morcov si cartof dulce de la organix, nu i-as putea da in viitorul apropiat nici un alt borcan. Contin lapte praf, carne si zahar (ceea ce sper sa nu fiu nevoita sa-i dau vreodata, ma refer macar la primele doua ingrediente).

Na, si eu am crezut ca ma scot cu o multime de sortimente de borcanase...

Asa ca am urmatoarele optiuni:
- facem 2 saptamani pauza de legume, ca doar si asa nu mananca el :D
- ii dam de la hotel, desi asta nu as vrea, ca sigur si legumele fierte sunt fierte cu sare, pe langa riscul unei enteroviroze de la bucatarie...
- ducem babycook-ul de la avent si legume de acasa (care s-ar usca sau s-ar strica in cateva zile...)
- ducem babycook-ul de la avent si cumparam legume de acolo (desi nu m-as aventura acum la morcov pesticizat, ca am inteles ca daca nu ai morcov din surse bio, e foarte riscant pentru bebelusi)
- ducem piure-uri de legume congelate (dar nu stiu cum sa le pastrez congelate pana acolo, ca orice frigider de masina e doar frigider)
- si o idee izvorata ieri din acest articol: http://www.desprecopii.com/info.asp?id=165, sa-i fac eu in casa legume la borcan ca si cele pe care le mananca!

Mi s-a parut o idee superba! Nici nu ma gandisem ca putem si noi sa sterilizam borcanase pentru puiuti. Stiu ca timp voi avea mai putin decat acum, daca mami pleaca, dar tot ma bate gandul sa incerc. Prima data voi incerca sa sterilizez putin si sa gust dupa doua zile de stat in canicula, sa vad daca se pastreaza bine. Si abia apoi voi pune pentru vacanta. De ieri am "batut" netul in cautare de borcane. Asa de mici (la vreo 30-47 de ml pentru doua zile) am gasit doar la baxuri mari de 12000 de bucati :)). Dar mai am o incercare maine :D. Sa vedem daca iese ceva din toata treaba asta sau m-am aprins pe degeaba :D.

Bine, toate astea le fac sa uit de stresul cu drumul, ca nu va suge si nu va bea apa...

Azi am mai scris un articol despre saptamana internationala a alaptarii: http://alexcreste.blogspot.com/2010/08/saptamana-internationala-alaptarii.html. Stiti ca tot timpul dau link daca scriu mai multe intr-o zi, pentru ca am vazut ca la alte bloguri eu citesc doar ultima postare, cea care imi apare in blogroll, si observ apoi tarziu de tot ca am pierdut postari.

5 comentarii:

  1. Ce ma bucur ca plecati si voi pe undeva, chiar ca meritati o vacanta! Vreau doar sa-ti spun ca mancarea la borcan NU E DELOC la fel ca mancarea ce o faci tu ... deci si daca-i place morcovul sau cartoful dulce facute de tine, s-ar putea sa nu-l intereseze deloc cele din borcans. Parerea mea e sa nu te stresezi cu mancarea solida pentru 2 saptamani, da-i laptic de la matalutza si simte-te bine la plaja la soare ... da-l-ncolo de babycook. Si-asa ai zis ca nu prea mananca ... asa ca de ce te mai agiti?

    RăspundețiȘtergere
  2. Raluca, ma bucur ca mergeti in concediu! Iupiii! Si ce stres placut ai, sa te pregatesti de concediu...
    Auzi, eu as face cum sugereaza Mihaela... numai laptic de la tine, nu credc a e capat de tara.
    Daca ar fi sa plec, eu as lua iaurturi, tone de iaurt dupa mine, ca numai asta mananca Anuska, iaurt si san. :D

    Te pup, de abia astept sa mergeti, sa veniti cu poze si bateriile incarcate!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ralu,ce bine a plecati un pic in concediu! Sigur o sa fie ok, chiar daca iti faci mii de griji inainte:d.
    Cu mancarea eu zic sa nu pleci de aici cu sacose pline de borcane si fructe pentru ca drumul e totusi lung si oricum veti avea o gramaaada de bagaje pentru bebe. Crede-ma noi de obicei plecam cu o geanta pentru noi si inca 4 pentru ea:.
    In Grecia gasesti oriunde legume si fructe mult mai bune decat cele de la noi din piata. Cel putin cele din Bucuresti. Asa ca ppoti sa cumperi acolo si sa le faci tu in camera. Ia un fierbator mai bine la tine si pui cateva feliute de legume la fiert o data. Si asa puiu nu mananca prea mult. IAr la fructe, noi plecam de obicei cu blenderul cand era Andreea mica. Asa scapi de stresul caratului si prepararii mancarii inainte de drum.
    Pe drum, cel mai bine e sa-l alaptezi. El oricum va fi obosit si stresat de schibare si nu o sa aiba chef de mancat legume.

    RăspundețiȘtergere
  4. Raluca, daca poti steriliza borcanele e fantastic, ai rezolvat toate problemele. Daca nu, bine ca ai tu lapte si poti alapta la cerere. Sunt total de acord ca e ridicol sa gasesti zahar si lapte praf in borcanelele pt bebei, dar asta e lumea de azi :(. Ca in multe alte schimburi de opinie cu prietenele mele, a reiesit ca sunt exagerata cel putin :))). Eu cumpar de la o firma locala (la mère poule) unele combinatii, dar sunt biologice si fara conservanti. Va doresc concediu frumos, fara stres, sa va incarcati bateriile si sa va distrati.

    Pupici multi lui Alexutu

    RăspundețiȘtergere
  5. Mihaela, Nela, Roxana, Delia, va multumesc muuullllttt!!!! Am sterilizat azi un borcanel, sa vedem. Daca merge, putem duce cateva, just in case, daca il apuca pofta vazandu-ne pe noi infulecand :)). Daca nu, ne bazam pe fructe pe langa tzitzi.

    Cel mai mare stres al meu e drumul, ca doar e faimos deja Alex ca nu suge si nu bea apa cand plecam de acasa. Pana acum s-a pus doar problema de vreo 7-8 ore, dar acum va fi mult mai mult... Doamne ajuta! Mi-e frica de deshidratare...

    Va pup, fetelor, cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...