luni, 6 februarie 2012

Sustin protestele mamelor carora le-a fost suspendat contul de Facebook din cauza pozelor cu copii la san

Azi au loc in toata lumea proteste. Mamicile sunt nemultumite pentru ca li se suspenda conturile de facebook si youtube atunci cand posteaza o poza sau un film cu un bebelus alaptat. Alaptarea este ceva natural, nu este nimic rusinos. Nu am fi ajuns aici ca specie fara alaptare. Sanii dezgoliti total, cu scop sexual, sunt permisi. Hranirea unui copil cu biberonul e permisa. Si atunci nu e absurd ca un lucru mai natural decat situatiile de mai sus, alaptarea unui copil, sa nu fie permisa?










Aceste aberatii nu sunt de azi, de ieri. Prima data le-am citit aici Tens of ThousandsProtest Facebook Ban of Breastfeeding Photos in 2008. Si, ca de obicei, mi-a placut mult cum le spune Mike Adams:

Modern society has isolated itself from the natural world to such a sick degree that even a human baby nourishing itself from its mother's own breast is considered obscene!

“Besides, there's nothing sexually obscene about a baby nursing. If people are reading something obscene into these photos, that's because they're imagining it in their own heads. That baby isn't thinking anything other than food, food, food!”

“Aren't we grown up enough yet as a nation to accept a public image of a baby breastfeeding? Is the human body really so shameful that a mammary gland is considered harmful to the psyche of an adult? Do not forget, people, that the majority of children fed themselves on their mother's breast, too! Should breastfeeding be banned because it's obscene to the baby?

Ne-am indepartat chiar in asa hal de ce e natural, incat un bebelus ce se hraneste la sanul mamei lui ni se pare obscen? De ce? Daca e forma gurii lui pe sanul mamei, ar trebui sa fie considerate obscene si pozele in care sug dintr-o tetina de biberon.

(Lucru care imi aminteste de poza asta: )



Daca sanii sunt obsceni, de ce nu sunt considerati obsceni in pozele cu femei topless?

Daca in mintea ta imaginea unui copil mic la san iti declanseaza anumite dorinte erotice, atunci problema e la tine, nu la acel copil. El nu gandeste asa ceva cand priveste sanul mamei lui. Functia principala a sanului este pentru alaptare. Abia in ultimii ani, si doar in unele societati, sanii au devenit si o parte anatomica cu rol sexual. Dar sa nu uitam pentru ce ne sunt dati la urma urmei.

Banam orice imagini cu femei alaptand dar nu ne gandim apoi cat de mult influenteaza acest fapt rata de alaptare. O adolescenta va creste cu ideea ca alaptarea e ceva rusinos. Si ca sanii nu sunt facuti pentru asa ceva, ci sanii au numai rol estetic si sexual. Pe vremuri, cand femeile vedeau in familiile lor mamele alaptand, nu erau atatea dificultati in alaptare, nu trebuia ca mamele sa fie invatate sa puna copilul la san. Pentru ca fetele cresteau vazand in jur doar mame alaptand. Stiau cum se alapteaza si nu isi puneau problema ca nu ar avea lapte sau ca exista si posibilitatea sa nu vrei sa alaptezi. Acum, cand interzicem orice poza cu o mama alaptand, ni se pare normal? Chiar vrem sa ajungem o societate in care nu se mai alapteaza deloc, pentru ca e prea rusinos?

Aici puteti vedea multe poze cu tablouri sau sculpturi cu copii alaptati. Aici iar poze minunate, si din arta, si adunate din lumea intreaga, si chiar si mamifere care isi alapteaza puii.

Aici e povestea unei mamici careia i-a fost suspendat contul chiar de ziua copilului, cand a pus o poza cu el la san.

Aici despre un protest din 2010 pe aceeasi tema. Aici despre strangerea unor semnaturi tot dupa banarea contului unei lactiviste.


Imi place mult comparatia pe care o face AnalyticalArmadillo, cu pozele in care sunt tinuti bebelusi la san, si cele care apar in reclame...

Un articol foarte fain, din aprilie 2011, in care Analytical Armadillo povesteste cum i-a fost suspendat contul fara sa aiba nici o poza cu bebelusi alaptati. Ci doar pe considerentul ca e o pagina care sustine alaptarea!!! Deci da, a ajuns sa fie interzis, incep sa ma intreb cine sponsorizeaza Facebook pentru aceste abuzuri. Pun pariu ca puteti banui...

Citate reprezentative din linkul de mai sus:

“Girls topless or in tiny bikinis or thongs, showing more than the breastfeeding pics are allowed to stay - yet provide educational information about something fundamentally key to the health of many and you get deleted?  Sometimes a picture really helps a mum hold her baby better for feeding - but as nobody seems to know where the "Facebook decency line" stands, who dares post one?  Even breastfeeding images the BBC find suitable for their website news are considered obscene on Facebook!

Because the fact is Facebook only finds breasts "offensive" in relation to infant feeding.  There is a group called "tits" and I know for a fact several friends have reported images here and on many other pages as obscene - do they get deleted?  No!  Even though one image on the afore mentioned group shows a man licking a woman's breast - so men licking breasts = fine, baby feeding at a breast = obscene; just so we're clear.”

“Yet even acompany that made hats looking like breasts for babies was deleted - yes really, a KNITTED hat!!”
 
“Over a quarter of a million people have "fanned" the page "HeyFacebook, breastfeeding is not obscene" but Facebook aren't listening.  From the page:
"Breastfeeding is normal. Women have breasts to produce milk for their babies, and babies are born to be breastfed. In most of the world everyone knows this, and breastfeeding is “no big deal". In North America, however, and some other parts of the “developed” world...we seem to have forgotten this very simple truth. Womens' breasts have become a symbol of sex. They are used to sell everything from cars to clothes to beer....they have been deemed obscene, sexually explicit and indecent for view by Facebook. Ironic, isn't it? that in the context of sex, we are inundated with images everywhere we look of womens' breasts as commodity, but see practically no examples of them shown in the normal context of breastfeeding."

And that my friends, is the true obscenity....”


Un alt articol frumos, Why SEEING breastfeeding on Facebook,and in real life, is important povesteste despre protestul de azi.

Din articol:

“When Facebook takes this stance against breastfeeding images, it stigmatizes breastfeeding women, and shames women into thinking that their breasts are much, much less than the amazing life-giving source they are. Nipplephobia has reached epic proportions here in North America, and this is to the supreme detriment of babies everywhere.

Just think for one moment, how many more women would breastfeed, or for how much longer, if only we rid society of the harmful practice of over-sexualizing women’s breasts! And how much this, in turn, could benefit the BABIES.

The more we hide it away, classify it as obscene, shame mothers into covering up while feeding, and encourage women to retire to “private” rooms in order to breastfeed the baby, the less we see of it in public, and the less and less people are comfortable with the very idea of nursing in public. This is the sad reality of this pathologically hyper-sexualized (yet sexually repressed…) North American culture of ours.

The solution seems quite simple to me; breastfeeding (and/or images of breastfeeding) need to be seen every day. I am convinced that SEEING more breastfeeding, wherever possible, is what will change our breastfeeding culture. Re-normalize it. There is no law prohibiting women from breastfeeding in public. And so women should do it. And they should feel completely free to do it. Lots of it. As much as possible. “

Chiar si autoritatile oficiale au inceput sa ia masuri, sa le scrie celor de la Facebook ca sunt absurzi. (Dar probabil interesele financiare sunt prea mari)


Aceasta postare a mea deranjeaza mamele care nu au reusit sa alapteze? Sper ca nu, pentru ca orice femeie din lume ar trebui sa se revolte ca s-a ajuns aici. S-a ajuns ca sanii nostri sa fie considerati ok pentru barbati si pentru toti din jur, dar nu si pentru puii nostri. Si asta o consider o mare dovada de misoginism!

Edit: Seara oficialii de la Facebook au dat o declaratie care de fapt nu spune nimic.

http://www.metro.us/newyork/local/article/1090282--moms-protest-facebook-for-deleting-breastfeeding-photos

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150774016733332.510348.585228331&type=3

Edit de distractie:

 "Go ahead. Tell her to cover up. I'll wait over here." :))

43 de comentarii:

  1. Raluca, o sa-mi spuna si eu parerea, nu din perspectiva unei mame, ci din cea a unei femei. Eu nu vad de ce sa pui pe facebook sau oriunde pe internet poze cu tine alaptand, in conditiile in care pzoa aia e vazuta de oricine. Inclusiv de seful tau, de colegi, de prieteni ai sotului, de socru, etc:D. E o chestie personala, intre tine si copil si tata. Ok, cand alaptezi in public pentru ca celui mic ii e foame, e ok. E normal sa-i dai sa manance in orice loc. Dar cand postezi poza e o alegere a ta, nu a lui. Mi se pare ca e ceva ce trebuie sa ramana in familie, nu are ce cauta pe net. Si nu ma leg aici neaparat de momentul alaptarii, ci in general de pozele cu sani dezgoliti, fund in tanga si alte poze de acest gen. De ce sa le pui pe net?

    RăspundețiȘtergere
  2. Roxana, atunci cand o mama posteaza o poza cu bebelusul ei sugand din biberon sau din suzeta, de ce o face? Pentru ca mamele vor sa impartaseasca cu familia si cu prietenii momentele frumoase ale copiilor lor. La fel e si cu alaptarea.

    Eu nu am nici un fost sef de prieten pe Facebook. Probabil daca as avea, m-as gandi de doua ori inainte sa postez o poza cu mine in costum de baie, sau alaptand, sau sarutandu-ma cu sotul, sau facand mutre haioase la camera, sau poze de cand eram eu mica. Consider ca e la latitudinea fiecaruia ce poze pune pe profil, cat de familiare sunt sau nu. Dar o poza cu o mama alaptandu-si copilul tot nu ar trebui sa fie considerata obscena. Si nu cred ca Facebook le elimina pentru ca se gandeste la parerea sefilor femeii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Tocmai ca in pozele ce le-am mai pus si eu pe Facebook, cu mine alaptand, s-a vazut din san mai putin decat in poza din postarea precedenta, cu rochia neagra, la nunta, langa sotul meu. Aceea banuiesc ca n-ar oripila pe nimeni :)). Sper :)).

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai probabil ca elimina totul, la gramada, pentru ca e complicat sa faci o clasificare.. Cati cm de piele sa lase si cati nu.
    Eu in continuare spun ca pozele prea personale nu au ce cauta pe net. Chit ca le vede seful sau nu:d. Ala era un exemplu daor.
    Si nu are legatura cu biberonul sau altceva, ci pur si simplu cu imaginea sanului.
    Si nu cred ca solutie pentru cresterea ratei de alaptare este sa aratam cati mai multi sani...Pana la urma sanul este o treaba destul de intima, cu sau fara lapte in ei.

    RăspundețiȘtergere
  5. Se face o clasificare si la rochiile decoltate, cati cm ar fi voie? Cum am zis, pozele mele alaptand nu au fost asa revelatoare ca unele in care eram imbracata elegant.

    Cum am mai spus, majoritatea dintre noi avem contul ascuns celor care nu ne sunt "prieteni". Daca vreau sa impartasesc cu prietenii si familia un moment personal e treaba mea. Fie ca asta e sa imi alaptez copilul, sa il pup, sau sa-l hranesc cu lingurita. Intr-adevar, multi prieteni vor trece cu vederea, pozele cu copiii nostri sunt in general plictisitoare. Dar nu sunt OBSCENE. Nu e treaba facebookului ca noi plictisim sau nu. Pot fi poze superbe, facute intr-un studio, sau pot fi poze plictisitoare, cu dezordinea din camera ca fundal.

    Cum am scris mai sus, contul celor de la analytical armadillo a fost suspendat pentru ca vorbeau de alaptare, fara nici o poza. Dar e ok sa vorbesti despre sani ca obiect sexual sau sa descrii ceva sexual.

    Si luna trecuta am vazut un sondaj de opinie in care mamele din Australia erau intrebate de ce au renuntat la alaptare. Pe locul doi era faptul ca li se pare rusinos si scarbos. S-a ajuns aici prin ascunderea alaptatului si prin interzicerea lui. Altfel de ce li s-ar parea asa scarbos ceva ce fac toate mamiferele?

    RăspundețiȘtergere
  6. Scriu de pe telefon, scriu mai greu. Cu ultimul aliniat voiam sa subliniez ca in societatile in care alaptarea nu e ceva rusinos, ratele alaptarii sunt mult mai mari, aproape 100%. Nu numai pentru ca li se pare ceva normal, si deci nu renunta la alaptat din cauza sentimentelor negative legate de alaptare, dar si pentru ca vazand femei care alapteaza, in timp ce crestem, ajungem sa deprindem tehnicile alaptarii fara sa trebuiasca sa le invatam de pe internet sau de la consultanti de lactatie. Deci acesta ar fi un prim pas pentru normalizarea alaptarii si pentru a putea vedea, in viitor, o mama alaptandu-si copilul oriunde.

    RăspundețiȘtergere
  7. sincer... nu cred ca FB are rolul pe care crezi ca il are... FB nu prea analizeaza cererile de suspendare a conturilor. Exista un mecanim mult automatizat. Iau 100 de nebuni si ii pun sa "denunte" pagina kiddyshop... si o sa fie inchisa. La fel si cu profilurile. E denuntat de mai multi, se suspenda. Nu e corect. Stiu. Dar stiu si conturi de fb reale fara probleme care au fost suspendate.. degeaba... si nu era al unei mame care a alaptat. :P

    Cat despre presiunea alaptarii sunt multe de spus. Promit ca spun zilele acestea... cum vad eu promovarea ca presiune si damnare. Personal. Consider ca aici e problema. S-au intrecut limitele in ambele tabere.. e un soi de conflict degenerat....

    RăspundețiȘtergere
  8. Gabi, Rox tocmai mi-a spus ca i s-a spus ca daca posteaza filmul cu intalnirea LLL de aniversare, la un an (fara nimeni alaptand), i se interzice dreptul de a mai posta videoclipuri de FB. Asa ca a dat numai link catre filmare. Deci nu e totul atat de robotizat cat se crede. Nu orice raportare duce la suspendare. Dar o raportare a unei poze cu o mama alaptand duce la suspendare.

    Iar legat de presiunea alaptarii, nu vad legatura. Adica aici nu e vorba de o disputa lapte matern - formula. Iar sa ne gandim cum le afecteaza pe femeile ce nu au putut alapta e ca si cum am interzice pozele cu femeile insarcinate, sau cele cu bebelusi, ca sa nu se supere mamele infertile. Si in cazul lor chiar cred ca e vorba de o mare trauma si suparare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ok, e o tampenie chestia cu filmuletul de la intalnirea lll. Sincer, mi-e greu sa cred... si daca chiar e asa, consider ca e important sa se arate si comunicatul prin care i-a fost adus la cunostinta acest lucru.
      Cat despre suspendarea conturilor.. se poate. Crede-ma. Orice cont poate fi suspendat chiar daca nu exista fundament si daca se strang suficienti care sa il denunte. Si nimeni de la fb nu sta sa intrebe daca denuntul e real, mai ales cand sunt sute de denuntari exact pe aceeasi tema. Mi s-ar fi parut discriminatoriu sa existe in formularul de denuntare o bifa pentru alaptare.. dar nu exista. Insa nu exista nici transparenta. Oricine iti poate face rau, virtual. Din pacate.
      Ceea ce vreau sa spun este ca eu sunt mai Toma Necredinciosul si nu prea cred daca nu vad....
      Legat de presiune, nu era legatura... tocmai de aceea am zis ca deviez :) .... dar cred ca, undeva, in spatele banarilor stau adeptii "taberei adverse"...

      Ștergere
    2. Gabi, eu in general am incredere in oameni pana cand imi demonstreaza contrariul.

      Tocmai ca nu sunt suspendate pentru alaptare, ci pentru obscenitate. Si intr-un articol de mai sus spun mamicile ca si ele au incercat sa raporteze poze cu adevarat obscene, ca sa vada daca asa functioneaza, si pozele nu au fost sterse.

      Ștergere
  9. Mie nu imi plac pozele in care se vede carnea. Nu pentru ca am ceva impotriva oamenilor care o mananca, pentru ca sunt o sustinatoare a fundatiei WAP, care recomanda carnea si grasimile animale pe primul plan. Dar pentru ca mie mi-e greata de ea. Deci de cate ori vad o poza cu o farfurie cu ceva carne mi se face rau. Daca mai vad pe cineva muscand de pe un os, stomacul imi garanteaza ca nu-mi va intra nimic in el in graba. Daca vad poze cu sacrificarea unui animal de sarbatori, ma scarbesc si mi se face o mila... de nu sunt buna de nimic o zi intreaga.

    Dar stiu ca e normal si sanatos ca oamenii sa manance carne. De aceea stiu ca problema e la mine. Nu am nimic cu cei care pun poze cu carne (si nici macar nu ma intreb de ce simt nevoia sa impartaseasca asemenea poze cu prietenii, pentru ca FB e facut sa impartasesti poze la care tii, cu prietenii). Nu as fi atat de incuiata incat sa le raportez pentru ca ma deranjeaza pe mine.

    RăspundețiȘtergere
  10. Raluca, as vrea si eu sa-mi spun parerea in legatura cu acest lucru.
    Se stie f clar ca FB ca si alte platforme de pe net sunt private. Nu sunt ale statului, nu platim impozit pe ele, nimic. Deci, atat timp cat cel care detine platforma considera ca poate sa o puna la dispozitia unora sau altora in anumite conditii e doar problema lui. Daca noi ne inscriem undeva, semnam ca suntem de acord cu termenii si chestiile care se impun de catre proprietarii site-ului cu pricina. Asa ca nu-i putem cere nimanui sa ne accepte in totalitate cu tot ceea ce vrem noi. Nu e cinstit fata de munca lui. Daca s-ar plati pentru acest cont de FB atunci se pot ridica pretentii...
    Daca ar veni la mine cineva din partea unui site si m-ar bana, as intelege ca am incalcat termenii si conditiile pentru care am semnat initial.
    Asta pe de-o parte.

    Pe partea cealalta, cu alaptarea, te stiu cat esti de pornita dar, trebuie sa tinem cont ca nu numai asta este natural ci si multe alte aspecte ale vietii.
    Sexul este destul de natural! Sexul in sine, copulatia. Nu ma refer la nimic rusinos aici. Ca daca n-ar fi fost el, n-am fi ajuns la alaptare. Si-acum ce sa facem?? Zi si tu!
    Sau baia zilnica. Pai pot eu sa ma apuc sa fac constientizarea publicului larg asupra calitatii vietii imbunatatita in urma acestui lucru punand poze din cabina de dus sapunindu-ma? Nimic erotic si senzual ci doar natural si firesc.
    Unde vreau sa ajung? Poate ca ce-i mult uneori strica...Stii, e ca un depozit cu fffff multe in el. Indesate pana la refuz. La un moment dat tot se vor altera o parte...

    Eu zic ca unele lucruri trebuiesc tinute pentru noi.
    Sa nu intelegi ca pun vreo piedica fenomenului "alaptare" dar nici nu fac din asta vreo cauza. O fac (inca) natural si firesc si este un act intre mine si copilul meu. Mi se pare usor aiuristic sa-l impart cu publicul larg. ca si sexul. Imi place sa fie intre mine si sotul meu. Ca si spalatul, imi place sa fie intre mine si peretii baii. Ca si multe altele...

    Stiu ca nu e tocmai ceea ce vrei tu sa citesti dar poate ca e bine sa vezi si altfel de pareri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lili, daca de atata vreme n-ai mai dat pe la mine, sa inteleg ca pana acum nu te-a deranjat nimic din ce am scris, de mult timp? :D

      Daca platformele sunt private, tot nu au dreptul sa fie discriminatorii. In termenii si in conditiile ce le semnam se spune despre poze obscene, nu despre poze in care se insinueaza ca alaptezi, sau nu despre discutii si articole legate de alaptare. Deci prin suspendarea conturilor pe baza obscenitatii sustinem ca alaptarea este obscena si rusinoasa. Si totusi, sunt permise pe Facebook multe alte lucruri cu adevarat obscene.

      Si atunci cand se sustin drepturile alaptarii in public, in general sunt oameni care afirma ca ei nu-si fac treburile in public, si nu fac sex in public, desi e natural. Chiar am ajuns sa comparam hranirea unui bebelus cu sexul si cu goliciunea? Ma rog, trecand peste asta, alaptarea in public este legala. (Cum scrie si mai sus, inclusiv poze din articolele BBC au fost declarate obscene, doar pentru ca aratau o mama cu copilul la san. Si nu cred ca BBC ar pune ceva obscen in articolele sale.) Sexul, facutul treburilor, dushul sau alte lucruri naturale nu sunt legale in public.

      Eu alaptarea o impart si cu cei dragi, si reusesc sa bucur multe mamici prietene, si multe persoane din familie se induioaseaza atunci cand pun o poza in care alaptez. La fel cum si eu ma bucur mult cand vad un alt copilas, al unei mamici dragi, la san. Dar voi tine cont de ce imi spui si voi selecta optiuni in care sa nu fie vizibile anumite albume pentru cei care nu vor sa ma vada alaptand. Desi si mai simplu ar fi sa nu se uite (asa cum nici eu nu ma uit la poze care nu imi plac, fara sa fac tam tam din asta).

      Ștergere
    2. As fi vrut sa iei opinia mea pur si simplu, ca pe un fapt in sine si atat. Ca pe un punct de vedere diferit.
      Si nu, goliciunea nu e interzisa. Este naturala. Este fireasca, face parte din noi.

      Dar am ajuns sa te cunosc atat de bine incat reusesc sa citesc printre randurile tale. Sa pun si eu tot un ":D"??

      Ștergere
    3. Lili, goliciunea in public este interzisa. Stiu ca e punctul tau de vedere, dar am incercat sa-ti explic de ce nu pot fi de acord cu tine. Pentru ca alaptatul in public este legal si nu e considerat din punct de vedere al legii obscen.

      Ștergere
  11. eu stiu sigur de 3 conturi ale unor persoane publice din ro, care au fost inchise in urma denuntarii. 2 din ele erau fake. unul, nu. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. culmea e ca nu doar prietenii au dreptul sa iti denunte profilul! :)Ci orice utilizator. :(

    RăspundețiȘtergere
  13. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  14. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu scriu doua vorbe scurte de pe telefon: urasc feisbucul atat de mult ca aproape m-ar fi bucurat sa-mi stearga contul din cauza pozelor cu Santiago la san. N-au facut-o. Probabil ca sa-mi ramana mie placerea :D.

    Nu inteleg de ce lumea este mirata de intoleranta sau discriminarile manifestate pe FB, atata vreme cat acesta este populat cu aceeasi oameni intoleranti si nedrepti care populeaza planeta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Monis, ai pus punctul pe i. Nu stiu de ce m-as fi asteptat ca regulamentul celor de la Facebook sa respecte legea, cand n-o respecta atatia oameni zi de zi in toata lumea. Si comentariul tau m-a ajutat sa-mi dau seama de ce eram atat de derutata cand scriam articolul, imi venea sa deviez inspre subiectul alaptarii in public. De parca nu-i acelasi public... Te pup!

      Ștergere
  16. Monis, eu generalizarile astea depresive nu le pricep. Sincer. Chiar asa trist vezi tu lumea? Plina de oameni cu prejudecati, limitati, urati? Eu prefer sa vad lumea ca pe un loc frumos, unde coexista mii de pareri, unde nu gandim toti la fel, unde da, exista multa nedreptare, dar si multa diversitate si frumos.
    E trist ca o mama ajunge sa vada lumea, in ansamblul ei, asa negru.
    Poate par prea dura, dar comentariul tau chiar m-a intristat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu ce anume am generalizat... Nu am spus ca toti oamenii sunt intoleranti, nici ca toti oamenii de pe FB sunt intoleranti, nici ca sunt mai multi sau mai putini intoleranti, aici, la Londra, la munte sau pe FB. Ci doar ca FB este populat la fel de amorf ca si lumea din jurul nostru, deci intamplarile sunt similare, la o scala proportionala.
      Lumea da, este plina de oameni cu prejudecati, limitati si urati (daca in jurul tau sunt putini esti foarte norocoasa). Si da, lumea este si un loc frumos.

      Impresia mea este ca tragi niste concluzii despre mine fara sa fi inteles complet ce am vrut sa zic (poate nu m-am exprimat eu suficient de clar, greseala mea) si care chiar nu au legatura cu subiectul ;).

      Ștergere
  17. a si inca ceva facebookul nu e o chestie obligatorie.Poti oricand sa renunti la el sau la net in general. Nu te obliga nimeni sa fii intr-un loc daca nu-ti palce si "il urasti"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu asta sunt complet de acord. Era doar o marturisire, nu ma plangeam ca si cum m-ar obliga cineva sa am contul ala. L-am deschis intr-un moment de ratacire:D si asa cum zice si Raluca, nu-l accesez mai deloc. O sa mi-l inchid curand, mai savurez inca gandul.

      Ștergere
  18. Roxana, probabil ca daca nu faci parte din minoritate, nu iti dai seama de intoleranta celor din jur. Mie nu mi s-a parut un mesaj pesimist cel spus de Monis. Iar referitor la contul ei, cred ca si l-a facut sa ne faca noua, unor mamici prietene, pe plac, dar de intrat nu intra niciodata :D.

    RăspundețiȘtergere
  19. Raluca, despre ce minoritate e vorba? Ca Monis nu mentiona niciuna. Ea vorbea de oamenii care populeaza planeta.
    In fine, pana la urma fiecare face parte dintr-o minoritate, una sau alta. Atata timp cat tu esti multumit de alegerile tale nu ar trebui sa conteze. Si daca era vorba de minoritatea mamelor care alapteaza nu cred ca situatia e chair asa neagra:). Si cred ca momentele in care tu sau ea v-ati simtit discriminate sunt mai putine decat cele in care v-ati simtit bine alaptand.
    Asa ca repet? de ce atitudinea asta sumbra, de victima?

    RăspundețiȘtergere
  20. Am citit azi un articol care mi-a placut, despre cum privim sanii.

    “Just as it was inappropriate for people in Chinese society to let the cultural idea that deformed feet were sexually stimulating overshadow their primary biological function for walking…it is inappropriate to let the very Western cultural idea that breasts are for men, overshadow their primary biological function for feeding children”

    [P.202 Breastfeeding: Biocultural perspectives. Ed. Patricia Stuart-Macadam, Katherine A. Dettwyler]

    http://www.emmapickettbreastfeedingsupport.com/1/post/2012/04/its-time-to-talk-about-pamela-anderson.html

    RăspundețiȘtergere
  21. http://kiddyshopblog.blogspot.ro/2012/07/haine-speciale-pentru-alaptare-la-kiddy.html

    http://www.analyticalarmadillo.co.uk/2011/11/why-breastfeeding-is-not-like-taking.html

    RăspundețiȘtergere
  22. http://naturalparentsnetwork.com/normalizing-breastfeeding-future/

    RăspundețiȘtergere
  23. http://doublethink.us.com/paala/2013/01/19/why-i-share-breastfeeding-photos/

    RăspundețiȘtergere
  24. http://www.iamnotthebabysitter.com/breastfeeding-rant/

    RăspundețiȘtergere
  25. http://www.huffingtonpost.com/katharine-mckinney/breastfeeding-in-public_b_2814004.html

    RăspundețiȘtergere
  26. http://jodinesworld.blogspot.ca/2013/04/facebook-bullies-women-who-flout-their.html

    RăspundețiȘtergere
  27. http://birthwithoutfearblog.com/2013/05/29/the-backwards-views-of-the-world-and-women-facebook/

    RăspundețiȘtergere
  28. http://jodinesworld.blogspot.ro/2013/06/breastfeeding-moms-seek-social.html

    RăspundețiȘtergere
  29. Despre comparatiile cu urinatul sau sexul in public, un articol foarte cuprinzator:

    " My conclusion is that these comparisons are little more than culturally accepted beliefs rooted in gross misunderstandings of biology and ignorance of normal, healthy human infant feeding. That and a desire to control women by telling them what they can and can not do with their bodies and shaming them into believing there is something inappropriate with using their body to feed their child. These issues have nothing to do with whether or not a woman is covered to breastfeed, a personal choice nobody has the right to insist for another person. It’s time we as a culture trust women with their bodies and their children and leave our ignorant prejudices out of it."

    http://theleakyboob.com/2012/01/exploring-the-body-fluids-debate-about-breastfeeding-in-public/

    RăspundețiȘtergere
  30. Despre importanta pozelor care arata pozitia corecta, care totusi au fost sterse de pe pagini de profil, de consultanti in alaptare, in timp ce poze pornografice apar zilnic si sunt ok.

    http://www.analyticalarmadillo.co.uk/2014/11/im-banned-from-facebook-again.html

    RăspundețiȘtergere
  31. http://attachmentfeminism.com/?p=2967

    despre aspectul feminist al impartasirii pozelor cu mame ce alapteaza

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...